AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Hei! 😊 Dere som deler eierskap av hytte/naust/campingvogn med noen andre (søsken?) hvordan gjør dere det? Hvilken avtaler har dere? Og hvordan unngår dere krangling og at ting blir urettferdig ? 🙃 Anonymkode: 44810...c55
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Vi deler en hytte på åremål med to søsken til mannen min. Vi deler alle utgifter på 3, og så disponerer vi hver 3. helg. Feriene blir vi enige om. Vi har ikke gjort dette så lenge, og jeg kjenner at det vi kan bli flinkere på, er kommunikasjon rundt hvordan det skal være når vi drar fra hytta. Ett par ganger har vi kommet opp til tørrvarer som ikke er i tett boks, det er jo egentlig å be om mus. Men vi er veldig fornøyd! Veldig billig måte å ha hytte på, og vi føler ikke at vi MÅ være der oppe hele tiden, siden vi ikke har hytta til vår disposisjon hele tiden. Men så er det åremål, så hvis ting ikke funker er det bare å ikke fornye kontrakten. Litt verre hvis man eier og en plutselig vil selge tror jeg. Anonymkode: 6e1d5...bf6
Sensi Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi deler en hytte pÃ¥ Ã¥remÃ¥l med to søsken til mannen min. Vi deler alle utgifter pÃ¥ 3, og sÃ¥ disponerer vi hver 3. helg. Feriene blir vi enige om. Vi har ikke gjort dette sÃ¥ lenge, og jeg kjenner at det vi kan bli flinkere pÃ¥, er kommunikasjon rundt hvordan det skal være nÃ¥r vi drar fra hytta. Ett par ganger har vi kommet opp til tørrvarer som ikke er i tett boks, det er jo egentlig Ã¥ be om mus. Men vi er veldig fornøyd! Veldig billig mÃ¥te Ã¥ ha hytte pÃ¥, og vi føler ikke at vi MÃ… være der oppe hele tiden, siden vi ikke har hytta til vÃ¥r disposisjon hele tiden. Men sÃ¥ er det Ã¥remÃ¥l, sÃ¥ hvis ting ikke funker er det bare Ã¥ ikke fornye kontrakten. Litt verre hvis man eier og en plutselig vil selge tror jeg. Anonymkode: 6e1d5...bf6 Be om mus? Er det ikke musebÃ¥nd der slik at ikke mus kommer seg inn? Eller er det en veldig gammel hytte?  Tror musebÃ¥nd er ganske standard og har vært det lenge.Â
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Vi har hytte ilag med søskene til samboer,utgifter deles likt men vi har ikke behov for å bestemme hvem som får være der til hvilken tid da det er plass til alle. Hytten skal forlates slik man vil ha den når man kommer. Vasket og ryddig. Anonymkode: 9ceef...b98
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Svigers har hytte de deler. Fire søsken med familier. Alle får to uker hver om sommeren. Starten på sommerturnus er 20. juni og så går det kast i kast. For at alle skal ha det rettferdig blir turnusen flyttet en periode frem hvert år. Felles dugnad en fast helg på vår og høst. Utgifter deles på fire. Ingen forandringer på hytta før det er enstemmig. (Som gjør at hytta er i en meget enkel standard) Anonymkode: 072ae...ebc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå