Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min inntekt (brutto) i 2020 var kr 795 000,-Er 44 år. Hva tenker dere om den årslønnen? Er dette noe jeg kan leve ok på som kommende alenemor med to barn?

Mest sannsynlig vil barna bo 50% hos far og 50% hos meg. Jeg kjenner jeg gruer meg til å ta det steget ut å flytte ut fra eneboligen som jeg og min mann enda har sammen. Grunnet utroskap og null tillit orker jeg ikke å bli værende i ekteskapet. Vi må bare igjennom samtaler, megling osv.

Bor i en liten bygd, ingen Oslopriser, men grunnet stor gjennomtrekk i kommunen, ligger prisene unormalt høyt, både for leie og kjøp :( Vet nesten ikke hvordan dette skal gå.... Uff, føler det er egoistisk av meg å skille lag da jeg utsetter barna for vondt oppbrudd.... men jeg klarer ikke å se på mannen min uten å tenke på hva han har gjort....

Det er ikke utroskap bare en gang, men flere ganger gjennom flere år :( Med forskjellige damer.... Men det verste av alt er egentlig løgnene jeg har blitt servert. Det svir verre en faktisk utroskapen.... Det verste er at den siste var med ei jeg trodde var en litt perifer venninne..... Uff.... Livet mitt går i stykker nå.... I en alder av 44.... :(

Anonymkode: 791fb...195

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du vil greie deg veldig bra, ved mindre du har forbrukslån osv som mer en halverer hva du har i årslønn.

Anonymkode: a438e...b5e

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du tjener bra og bor et billig sted (ref: «ingen oslopriser») Det her går fint. 

Anonymkode: c195d...331

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du har bra lønn. Tenker du er bedre rustet enn de fleste kvinner for dette.

Anonymkode: d1e0c...295

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig bra ut. Du har vel noe egenkapital også, eller vil få når huset dere bor i nå blir solgt?

(Jeg forsørger mann og ett barn på lavere inntekt enn det du har, og vi bor i et pressområde. Heldigvis kjøpte jeg for over ti år siden, da prisene var lavere, og vi har det ganske romslig. )

Anonymkode: 9f48c...2ef

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet alene med to barn, far ønsket bare to overnattinger i mnd. (...), studerte og levde på lite bidrag og overgangsstønad.

Tror du klarer deg veldig bra! Kan bli tødt, men økonomien din holder:)

Anonymkode: 80964...ff2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du tjener nesten det samme som hele husholdningen gjør til sammen her 😅 og vi klarer oss fint. Høyeboligpriser og dyrt generelt her hvor vi bor

Anonymkode: 5acf3...72d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En nokså svimlende årsinntekt i fohold til hva mange faktisk har. :sjokkbla:

Anonymkode: 86fd7...237

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Du tjener mer enn mange par tilsaman, så at du klarer deg er helt sikkert. Klarer deg veldig bra.

Men det er klart, er dere vant til det dobbelte og/eller mer enn det, forstår jeg at det kan bli en stor overgang.

Men tenk så godt å slippe å bo med den mannen! Du kommer til å få det mye bedre :)

Jeg er alene med tre barn, har rundt 300k i året, og vi har det veldig ba :) 

Anonymkode: 26039...4ae

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nesten halvparten i lønn, og samme utgangspunkt som deg, og hos meg går det bare godt. Sparer i tillegg rundt 60-70.000 i året med denne halve lønnen av deg.

Anonymkode: 58849...13a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke havnet i kvinnefellen. Kudos.

Anonymkode: c7496...6b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har ikke havnet i kvinnefellen. Kudos.

Anonymkode: c7496...6b1

Det spørs.., har TS noe egenkapital i eksisterende bolig hun og mannen har bodd i? Eller eier han alt?

Du TS, tjener jo fett, så dette burde gå bra økonomisk. 

Anonymkode: 84435...3ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du tjener nesten det samme som hele husholdningen gjør til sammen her 😅 og vi klarer oss fint. Høyeboligpriser og dyrt generelt her hvor vi bor

Anonymkode: 5acf3...72d

Samme her! Det økonomiske blir ikke noe problem. 

Anonymkode: 5adbb...0fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min inntekt (brutto) i 2020 var kr 795 000,-Er 44 år. Hva tenker dere om den årslønnen?

Jeg tenker at hvis du tjener så mye uten å vite at det er en relativt høy lønn, så er du for dum og uvitende til å fortjene lønnen din. Jeg håper du ikke jobber i det offentlige.

Anonymkode: 2950b...f67

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min inntekt (brutto) i 2020 var kr 795 000,-Er 44 år. Hva tenker dere om den årslønnen? Er dette noe jeg kan leve ok på som kommende alenemor med to barn?

Jeg tenker dette lukter snikskryt.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg om de ufine kommentarene TS. 

Du kommer til å klare deg fint! Som andre sier, så har du faktisk en veldig god lønn. Jeg vil likevel gå utifra at du må senke levestandarden din, dersom dere har levd på gode lønninger.

Jeg anbefaler deg å kutte alt unødvendig forbruk i tre måneder mens du tracker alt. Det finnes mange gode apper som lar deg kategorisere forbruk hvor du legger inn hver gang du handler noe. Da vil du enkelt klare å få oversikt over hvor mye du bruker og hvor mye du ønsker å spare og dermed hvor mye du kan ha til overs til å bruke. 

Eier du halve huset? Har du noe studielån, billån eller forbrukslån? 

Anonymkode: d53f4...cb9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Traktor skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker dette lukter snikskryt.

Man havner i et slags sjokk i den situasjonen ts er i, hvor man får panikktanker om framtiden og hvordan man skal klare seg selv. Jeg tjener ca det samme, har særeie på er hus og fikk likevel de samme tankene i akuttfasen før skilsmisse. 

Det går bra ts. Med mindre du har veldig mye ugunstig lån. 

Anonymkode: 359ad...671

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode og betryggende svar ❤️ Jeg har jo mistenkt dette en god stund, men ikke lett når mannen nekter... Orker ikke gå inn på hvordan jeg fant dette ut... Men gruer meg så fælt til alt fremover nå.... 

Vi er gift, så vi deler alt 50%. Men ja, levestandarden må gå ned betraktelig. Har også en liten valp å ta vare på... Jeg gråter og er helt fortvilet...

Mannen ønsker at vi oppsøker psykolog- men jeg vet at ingen psykologer kan få dette til å gå annen vei. 

Gruer meg til å fortelle barna....

ts

Anonymkode: 791fb...195

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i tvil siden du ikke forstår at du har god økonomi!

Anonymkode: cddc9...8b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var kjipt, at barna dine må gå i cubusklær...

Anonymkode: 4f9c7...ace

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...