GrønnNellik68 Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/03/27/195748899/undersokelse-hjemmekontor-har-gitt-vektokning-og-darligere-helse Ikke bra. Dette kan igjen gi flere livsstilssykdommer og flere vil trenge hjelp fra sykehus. 2
Keelin137 Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Stemmer ikke her. Hjemmekontor har frigjort tid til at jeg tar meg en times treningsøkt midt på dagen. Tid jeg ellers ville tilbrakt i bilen. Tidligere har jeg spist veldig mye mer de unntaksvise arbeidsdagene jeg har hatt hjemme, men nå som jeg er satt på et eget rom langt vekk fra kjøleskapet, så holder jeg meg unna mat frem til lunsjtider på samme måte som jeg gjør på kontoret. 4
GrønnNellik68 Skrevet 27. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2021 Keelin137 skrev (11 minutter siden): Stemmer ikke her. Hjemmekontor har frigjort tid til at jeg tar meg en times treningsøkt midt på dagen. Tid jeg ellers ville tilbrakt i bilen. Tidligere har jeg spist veldig mye mer de unntaksvise arbeidsdagene jeg har hatt hjemme, men nå som jeg er satt på et eget rom langt vekk fra kjøleskapet, så holder jeg meg unna mat frem til lunsjtider på samme måte som jeg gjør på kontoret. Så bra gjelder selvsagt ikke alle men i den undersøkelsen svarte flest at de hadde fått dårligere livsstil.
appelsinjuice Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Jeg kjenner meg heller ikke igjen. «Kantina» på hjemmekontoret serverer kun knekkebrød eller en sjelden gang middagsrester og det første jeg gjør når jeg er ferdig med å jobbe er å ta på meg skoene og gå ut for å hente barna i barnehagen og på skolen. Hjemmekontor har frigjort tid som jeg kan bruke på fysisk aktivitet og å lage sunne måltider. Jeg stoler heller ikke helt på validiteten til denne undersøkelsen, all den tid vektoppgangen respondentene melder om også kan skyldes at «alt» er stengt og sosial omgang har vært begrenset. Hva er holdepunktet for at hjemmekontor har skylda? 6
Sportydame Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Leste et sted at gjennomsnittlig vektøkning i verden er 6 kg grunnet corona. Klart dette blir et helseproblem etter hvert.... 4
SagaP Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 (endret) Jeg kjenner meg dessverre igjen. Blir godt når dette er over! Endret 27. mars 2021 av SagaP 1
Justlooking Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Joda, jeg kjenner meg igjen på at noen rutiner blir dårligere. Samtidig er det nydelig å slippe reiseveien og hjemmekontor er mer fleksibelt. Alt i alt er hjemmekontor i pluss for meg 😊 Selv om jeg selvsagt ønsker en normal verden. 1
Lomvi Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Jepp, har gått opp 6 kg. Sitter mye mer stille på hjemmekontor, spiser mer, og treningsenteret er stengt.
Gjest Rocka69 Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Har gått ned i vekt det siste året, spiser mindre til lunsj og orker ikke så mye middag som før. Jeg er mindre stresset, har fått lavere blodtrykk (legen er superfornøyd - jeg har fått lavere blodtrykk enn gjennomsnittet i aldersgruppen min). Jeg får gjort jobben min fortere, jeg har fått mer fritid. Dog så har nedstengingen medført at man ikke kan gjøre så mye på den ekstra fritiden man har fått. Fysisk så er jeg altså i bedre form enn jeg var før 12. mars 2020. Mentalt så er jeg ensom, jeg savner å kunne ta en kaffe med gode kolleger ansikt til ansikt, besøke venner og familie fritt. Sitte på en kafé og betrakte livet som passerer. Jeg savner å bade i Middelhavet, i vann som ikke gjør vondt (trives best i vanntemperaturer opp mot 30 grader). Så fysisk - tommel opp. Mentalt bob-bob, det varierer fra dag til dag.
Anbefalte innlegg