Minmy Skrevet 26. august 2005 #1 Skrevet 26. august 2005 Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har (på en eller annen måte) "muret" opp glasbyggersten selv? I dusj, som vegg eller lignende? Jeg lurer nemlig på å sette opp en dusjvegg med denne typen sten, og vill gjerne höre om noen har erfaringer med dette? Tenkte også på å bytte ut et "vindu" i inngangspartiet med glasbyggersten. Det er vel egentlig ikke et vindu i vanlig mening, mer en nisje som går pararellt med inngansgdören og som idag har et slitent, gammeldags glass i gulbrunt med et mönster i. Uansett, glasset er ikke spesiellt pent og jeg vill bytte det ut, men huset er et gammelt 30-talls hus, vil det se rart ut med glassbyggersten på dette? Noen måte å få det til å smelte in bedre?
Nilda Skrevet 27. august 2005 #2 Skrevet 27. august 2005 Vi satt opp en vegg i dusjen i vinter. Det var ikke så vanskelig. (det var stefaren min som gjorde det da, vi er ikke så handy her i huset) Man må bare passe på å ikke sette opp alt samtidig, men heller ta det litt etterhvert som det tørker. Det kan lett bli skeivt hvis man ikke venter.
Gjest Gjest1 Skrevet 30. august 2005 #4 Skrevet 30. august 2005 Snakket med en rørlegger en gang som sa at han nesten aldri hadde vært på et bad hvor ikke de nederste glassbyggestenene hadde fått sprekker i seg (når man tok dem fra golv til tak. Han mente det hadde noe med varmt/kaldt vann og varmekabler å gjøre. Uansett, han anbefalte å lage en kant nederst av betong eller lignende (siporex-blokker/leca) som man flisla likt som badet, og hadde glassbyggesten videre oppover. Kanten trenger ikke være veldig høy (f. eks 10 cm. dersom dere skal ha 10 cm. flis osv)
Tosca Skrevet 30. august 2005 #5 Skrevet 30. august 2005 Vi bygget en vegg av glassbyggerstein i dusjen for et par år siden. Det var veldig enkelt å få til selv. Vi måtte lage en sokkel i betong først siden gulvet mot sluken ikke er i vater. Så fliset vi sokkelen med samme flisene som på veggen. Ble kjempefint. Vi fant en veiledning på nettet om hvordan vi skulle gjøre det. Viste oss skritt for skritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå