AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 La først ut dette på familie og barn, men tror den passer bedre i dette forumet. Jeg har et stort problem når det kommer til den eldste søsteren min. Jeg kvier meg for å fortelle dette til andre i familien. Jeg er jo veldig glad i søsteren min, men blir bare så frustrert og sliten. Hun er alkoholiker, så det kan jo ha noe med saken å gjøre. Eksempler på hvordan søsteren min oppfører seg: Hun utsetter ting HELE tiden! For hun skal alltid ha en øl og en røyk før og etter alt mulig. f.eks så tok det henne 7 år å få skaffe seg et pass og nettbank, som jeg måtte hjelpe henne med. Hun er veldig uforutsigbar, og tror selv hun er så morsom i fylla. veldig høylytt på busser, i butikker og på gata. En gang på et kjøpesenter begynte hun å rope: «HVOR ER DILDOSJAPPA!!?» Jeg ville bare synke ned i jorda... Forrige 17.mai begynte hun å brøle til en slektning fordi hun følte seg fornærmet. dette gjorde hun foran flere andre slektninger. Jeg tror de har en mistanke om at hun drikker, men at de velger å lukke øynene, fordi jeg er den som bor i gangavstand fra henne. En gang hun satt og gråt i fylla, syntes jeg synd på henne, og ga henne nøkkel til blokka der jeg bor. Jeg er drittlei av å måtte stadig vekk betale for taxiturene hennes. Hvor går jeg herfra? har noen erfaringer med dette, hva skal jeg gjøre? hilsen sliten og frustrert lillesøster. Anonymkode: d06c1...460
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Hvorfor involverer du deg så mye, det er ikke meningen at du skal ta alt dette på dine skuldre. Søsteren din trenger profesjonell hjelp, hjelp henne igang med det, avrusning, og trekk deg selv unna. Det er bare destruktivt å bruke så mye av sin egen energi på noen som ikke ønsker eller er innstillt på å endre seg. Anonymkode: 4f35a...e73 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Hun høres ut som søsteren til min mor (ufør narkoman) og det beste du kan gjøre er å la din søster ta ansvar for sitt eget liv. Ta kontakt med fastlegen eller Al-anon. Sistnevnte kan ha mange gode tips til deg som pårørende. Anonymkode: 22820...0b1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Få nøkkelen tilbake før hun stjeler tingene dine og selger de på Finn for å gå på polet. Anonymkode: 4e684...6a4 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Du føler tydeligvis et stort ansvar for søstera di. Har du tenkt over hvorfor? ❤️ Anonymkode: e1b3f...998 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Det er vondt å ha alkoholikere og rusmisbrukere i nærmeste familie. Fordi vi elsker de,og forstår hvem de er og hvor de kommer fra ♥️ Faren min var slik i fylla, det samme var søsteren min. Begge to er borte,og jeg savner de. Men forstår skammen,fortvilelsen og kjærligheten. Jeg blir også slik om jeg drikker,,,, arv og miljø,så jeg passer meg . Vil ikke barna mine skal ha den barndommen. Du skal ikke ta ansvar eller føle skyld. Gi uttrykk for kjærlighet når hun er edru. Mer kan du ikke gjøre.♥️ Ok ? Anonymkode: 6a9bc...dcb
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Det beste du kan gjøre er nok å passe på at du selv ikke blir slik, mtp innlegget fra en annen om arv og miljø. Lever foreldrene deres? Har du navnet på hennes lege? Ta kontakt med blåkors https://www.blakors.no/ Jeg er selv gift med en som har negative erfaringer fra foreldre som har vært slik. Det sitter i en i mange år etter. ❤️ Du bør derfor kontakte psykolog/familievernkontoret slik at du kan få prate ut om dette. Anonymkode: 26b42...671
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå