AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Jeg har en gutt på 8 år som er veldig sosial. Han er ofte med venner etter skolen og i helgene hvis vi ikke har noen planer. Den første vennen kommer på døren rundt 10 og så er de litt hos oss, ute og sykler, hjemme hos noen andre osv. Jeg synes det er kjempefint at han har så mange gode venner og at han er sosial, men av en eller annen merkelig grunn kjenner jeg at det er litt mentalt slitsomt 😅 Føler liksom ikke at jeg får ordentlig slappet av i helgene fordi det stadig renner unger inn og ut. De er veldig flinke og holder seg på rommet hans eller i kjellerstuen, men det er noe med det å alltid ha «gjester». Dere trenger ikke å kommentere Korona da de går i samme klasse. Begrenser dere besøk på helg, eller lar dere de bestemme selv? Anonymkode: 7b47e...c4e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 hvordan kan det " renne unger ut og inn" nå vi er nedstengt og skal begrense det sosiale? Anonymkode: bdb77...ec9 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hvordan kan det " renne unger ut og inn" nå vi er nedstengt og skal begrense det sosiale? Anonymkode: bdb77...ec9 Ikke ta alt så bokstavelig. Det er snakk om 2-3 barn som går i klassen. Og dette var også før Korona og når der ikke var så strenge restriksjoner. Anonymkode: 7b47e...c4e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Begrenser selvfølgelig ikke besøk for at jeg selv skal få slappe av. Og du, det er ikke greit med så mye besøk nå, selv om de går i samme klasse. Anonymkode: 51ea9...c47 2
little fairy Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Kan dere avtale tid? Eller kan du si til barnet ditt at de må være ute eller hos vennene hans dersom de oftest er hos dere?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Det er litt mentalt slitsomt å ha barn og det er ikke grunn nok til å legge begrensninger på barnets frilek i helgene Anonymkode: 429dd...d23 1
PM75 Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Jeg forstår deg godt! Noen ganger blir det rett og slett for mye. Da er det godt å ta med barna til vår enkle hytte i skogen hvor ingen kommer uten å ha blitt invitert 😊
Summeer Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Vi voksne skal ikke ha nærkontakt med andre barn, selv de fra kohorten til våre barn. Så vi har ikke besøk inne uansett nå, de må rett og slett finne på ting utendørs. Blir nok innetid foran skjerm, de har godt av å være ute å henge litt i ballbingen/skolegården/trampolinen etc 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 Det går an å be de om å bytte litt mer på, si at denne gangen kan de heller være hos kompisen i stedet for hos dere. Anonymkode: 8a5ec...a22
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 Det går an å lage en regel på når det er familietid. F.eks så vet kompisene at ungene her i huset ikke kommer ut/tar imot besøk før etter tolv. I hvert fall nå vinterstid. For sosiale unger er det gjerne vanskelig å si nei, selv om de kanskje kunne tenkt seg en roligere dag eller bare være hjemme litt. Ville snakka litt med gutten selv om dette. Det kan være nyttig for både liten og stor at de voksne styrer dette litt, er vår erfaring. Anonymkode: 161fa...3eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå