AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Heihei! Veldig glad i dette forumet og har søkt rundt masse den siste uken! Jeg skulle egentlig hatt mensen søndag eller mandag (21./22. mars), men den kom ikke. Har en ganske regelmessig syklus på 25-26 dager, og pleier ikke å være sen. Hadde veldig svake murringer, så det kjennes ut som at det skulle komme, men det varte kort og kjennes mer som «tøying» enn den vanlige krampeaktige smerten mens kan ha. Så jeg tok sikkert 4 tester på to dager (som jeg vet var unødvendig, men jeg var så nervøs), og alle var negativ. Ventet til fredag morgen, tok en ny og den var også negativ (det var en følsom test). Jeg var ganske sikker på at jeg ikke var gravid, men det var som om noe ikke stemte helt. Jeg har ikke hatt noen symptomer som jeg har lagt merke til annet enn skikkelig trøtthet og tydelige blodårer på puppene, men det kan jo være hva som helst (i tillegg til uteblitt mens og murring). Senere på dagen kjente jeg noe som lignet mer på menssmerter, og da jeg gikk på do var det litt blod. Det var ganske lyst. Det er da ca. 4-5 dager etter IKM. Tenkte at jeg da ikke kunne være gravid og tok i en tampong. Noen timer senere skulle jeg bytte den og det var nesten ingenting. Det var for tørt til å ta i en ny, så jeg lot være. Fredag kveld (i går) kom det etter hvert litt mer blod (rødt), men ikke i nærheten av hvor mye det pleier å være og smertene var som vanlig for meg. Det er også sparsommelig i dag, så lurer på om det gir seg snart? Det var en veldig rar mens og jeg har enda ikke gitt helt opp håpet om at jeg er gravid, selv om jeg er nesten 100% sikker på at jeg ikke er det. Jeg har lest om andre som har opplevd det de antar er mens/blødning men likevel er gravid, og at en tester positivt mye senere enn «vanlig». Er det noen her som har opplevd det? Har dere hatt moderate menssmerter og likevel vært gravid? Setter stor pris på alle som vil dele sine erfaringer her 🥰 Anonymkode: bd26e...bba
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Jeg er dessverre redd for at en g-test ville vært positiv så mange dager etter ikm, med mindre el har vært senere enn antatt? Anonymkode: 2c056...e55 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er dessverre redd for at en g-test ville vært positiv så mange dager etter ikm, med mindre el har vært senere enn antatt? Anonymkode: 2c056...e55 Ja, det ville den nok vært. Er nesten helt sikker på at jeg ikke er gravid altså 😌 Jeg vet ikke når jeg hadde EL, så det er litt vanskelig å svare på, mengder var merkelig mtp at jeg har hatt en såpass regelmessig syklus så lenge. Derfor jeg vil høre andres historier 🥰 Takk for at du skrev på en hyggelig måte. Har sett noen kommentarer her inne som virker litt kvass 😅 Anonymkode: bd26e...bba
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Det samme skjedde med meg. Men jeg visste at jeg ikke var gravid siden vi hadde brukt beskyttelse. Mensen kom ikke. Først 3 uker etter forventet mens kom det litt rødt og deretter bare spotting og brunlig utflod. Dette kan ikke være mensen tenkte jeg?? 🙄 Gikk til legen som mente at det ikke var noe å bekymre seg for. Jeg tok hormonprøver for sikkerhetsskyld, de var normale. Tok utgangpunkt i at det var en rar mensen bare 😬 og legen mente at sånt bare kunne skje uten grunn også av og til.. Anonymkode: 0da91...261
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det samme skjedde med meg. Men jeg visste at jeg ikke var gravid siden vi hadde brukt beskyttelse. Mensen kom ikke. Først 3 uker etter forventet mens kom det litt rødt og deretter bare spotting og brunlig utflod. Dette kan ikke være mensen tenkte jeg?? 🙄 Gikk til legen som mente at det ikke var noe å bekymre seg for. Jeg tok hormonprøver for sikkerhetsskyld, de var normale. Tok utgangpunkt i at det var en rar mensen bare 😬 og legen mente at sånt bare kunne skje uten grunn også av og til.. Anonymkode: 0da91...261 Takk for svar! Okei, det var jo ganske betryggende. Har lurt på om det kanskje er noe galt, men jeg får nesten bare kjenne etter 🤷🏻♀️ Hadde du smerter i ukene før du fikk mensen? Anonymkode: bd26e...bba
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar! Okei, det var jo ganske betryggende. Har lurt på om det kanskje er noe galt, men jeg får nesten bare kjenne etter 🤷🏻♀️ Hadde du smerter i ukene før du fikk mensen? Anonymkode: bd26e...bba Nei, jeg kjente absolutt ingenting. Ble skikkelig redd for at noe var galt 😅 jeg så for meg alle mulige sykdommer og googla meg ihjel! Murring er jo er positivt tegn da! Tenker at det sikkert bare er en rar mensen 🙏 er ikke alltid så lett å forstå seg på kroppene våre 🙄 jeg fant ut at jeg hadde eggløsning ca 2-3 uker etter den rare mensen, så derfor konkluderte jeg med det😬 hvis du har kontroll på når du har eggløsning så kan jo du også sjekke det ✌️ Anonymkode: 0da91...261
Amatariel Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Høres dessverre ikke lovende ut hvis ikke noen tester viser antydning til strek I mitt tilfelle rakk jeg aldri teste, for mensen kom litt tidligere enn vanlig. Bortsett fra det + at den varte en dag kortere enn vanlig så var det ikke noe rart med det. Normal mensblødning, skiftet bind hyppig. Men to uker senere da jeg skulle EL-teste fikk jeg fullstendig sjokk da det viste seg at jeg var gravid. Så mensen hadde vært en svangerskapsblødning. Først da jeg innså at det at den kom tidlig og varte litt kortere var uvanlig. Så man bør alltid teste etter en uvanlig mens etter min mening...
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Høres dessverre ikke lovende ut hvis ikke noen tester viser antydning til strek I mitt tilfelle rakk jeg aldri teste, for mensen kom litt tidligere enn vanlig. Bortsett fra det + at den varte en dag kortere enn vanlig så var det ikke noe rart med det. Normal mensblødning, skiftet bind hyppig. Men to uker senere da jeg skulle EL-teste fikk jeg fullstendig sjokk da det viste seg at jeg var gravid. Så mensen hadde vært en svangerskapsblødning. Først da jeg innså at det at den kom tidlig og varte litt kortere var uvanlig. Så man bør alltid teste etter en uvanlig mens etter min mening... Takk for svar! Nei, det er nok ingen spire her (enda). Kan jeg spørre hvordan det gikk for deg? ❤️ Anonymkode: bd26e...bba
Amatariel Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for svar! Nei, det er nok ingen spire her (enda). Kan jeg spørre hvordan det gikk for deg? ❤️ Anonymkode: bd26e...bba Det gikk helt fint. Ble jo veldig bekymra da jeg skulle EL-teste og fant ut jeg var gravid for hadde jo blødd så mye at jeg trodde det var mensen. Men UL et par uker senere igjen viste en spire med hjertebank. Håper den sitter hos deg snart..!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 Amatariel skrev (Akkurat nå): Det gikk helt fint. Ble jo veldig bekymra da jeg skulle EL-teste og fant ut jeg var gravid for hadde jo blødd så mye at jeg trodde det var mensen. Men UL et par uker senere igjen viste en spire med hjertebank. Håper den sitter hos deg snart..! Så kjekt! Gratulerer ❤️ Og tusen takk ☺️ Anonymkode: bd26e...bba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå