Gå til innhold

Energidrikk hver dag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uten sukker. Er det veldig usunt?

Anonymkode: 9db4b...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Finnes vel 10 kalorier i en energidrikk. Så usunt er det ikke. Blir som å drikke sukkerfri brus bare med Koffein. Finnes de som drikker mer kaffe enn det finnes koffein i energidrikk. 

Anonymkode: 32729...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uten sukker. Er det veldig usunt?

Anonymkode: 9db4b...3c0

Hvorfor skulle det være usunt?

Snakk om helseangst og hysteri.

Anonymkode: a543e...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Energidrikker er ikke sunne! 
Ting som inneholder næringsstoffer kroppen trenger er sunne! 
Men er vel ikke skadelig å drikke en boks om dagen, men klarer man la være tror jeg det er det beste. 

Anonymkode: a85bd...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Energidrikker er ikke sunne! 
Ting som inneholder næringsstoffer kroppen trenger er sunne! 

Men er vel ikke skadelig å drikke en boks om dagen, men klarer man la være tror jeg det er det beste. 

Du høres fanatisk ut.

Du kan umulig ha det godt med deg selv, god bedring.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du høres fanatisk ut.

Du kan umulig ha det godt med deg selv, god bedring.

Hvordan er det fanatisk? 
Drikker energidrikker selv jeg, men er feil å si at noe er sunt når det egentlig ikke inneholder ting kroppen trenger? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er ikke sunt bare fordi det ikke inneholder kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I lengden vil det ikke være så gunstig for hjertehelsen din. Jeg drikker ca. to bokser (250 ml) med sukkerfri Red Bull daglig. Alltid minst en boks. Noen dager kan jeg drikke tre stk. Har gjort det i snart 10 år og er frisk som en fisk, men problemene kan garantert bite meg i rumpa senere. 

Men så er det slik at man velger sine kamper. Noen røyker, noen spiser syke mengder sukker, noen ruser seg, noen drikker store mengder alkohol hver helg... Den eneste lasten min er energidrikker og jeg får egentlig ikke noe dårlig samvittighet av det. Jeg tror ikke at en energidrikk vil ha noe å si i det lange løp, men om du i perioder drikker mye så er jo ikke det noe særlig bra. 

Det er anbefalt å ikke drikke for mye av det, for du kan få bilyd på hjerte og hjerterytmeforstyrrelser. 
PS: uten sukker eller kalorier betyr ikke automatisk sunt. Røyk er uten kalorier også men det er ikke akkurat sunt. 

Anonymkode: b6cbe...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I lengden vil det ikke være så gunstig for hjertehelsen din. Jeg drikker ca. to bokser (250 ml) med sukkerfri Red Bull daglig. Alltid minst en boks. Noen dager kan jeg drikke tre stk. Har gjort det i snart 10 år og er frisk som en fisk, men problemene kan garantert bite meg i rumpa senere. 

Men så er det slik at man velger sine kamper. Noen røyker, noen spiser syke mengder sukker, noen ruser seg, noen drikker store mengder alkohol hver helg... Den eneste lasten min er energidrikker og jeg får egentlig ikke noe dårlig samvittighet av det. Jeg tror ikke at en energidrikk vil ha noe å si i det lange løp, men om du i perioder drikker mye så er jo ikke det noe særlig bra. 

Det er anbefalt å ikke drikke for mye av det, for du kan få bilyd på hjerte og hjerterytmeforstyrrelser. 
PS: uten sukker eller kalorier betyr ikke automatisk sunt. Røyk er uten kalorier også men det er ikke akkurat sunt. 

Anonymkode: b6cbe...d2b

Nettopp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan er det fanatisk? 
Drikker energidrikker selv jeg, men er feil å si at noe er sunt når det egentlig ikke inneholder ting kroppen trenger? 

Du skrev usunt med utropstegn, så fanatsik om du har et slikt syn på mat. 

At alt uten næring er usunt, for det er det jo ikke. Selv om energidrikk ikke er sunt så gjør det det ikke usunt.

Du har et usunt syn på mat og drikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke sunne, men ikke nødvendigvis usunne heller. Ingen kalorier så man går ikke opp i vekt, men bør ikke erstatte vann med energidrikk

selv drikker jeg for mye redbull uten sukker hver dag og har ikke blitt dårlig av det hittil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skrev usunt med utropstegn, så fanatsik om du har et slikt syn på mat. 

At alt uten næring er usunt, for det er det jo ikke. Selv om energidrikk ikke er sunt så gjør det det ikke usunt.

Du har et usunt syn på mat og drikke.

Jeg skrev jo heller ikke det. Bare at det ikke er sunt. Leste du hva jeg skrev etterpå at det ikke er skadelig. 
Det har jeg så slettes ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skrev jo heller ikke det. Bare at det ikke er sunt. Leste du hva jeg skrev etterpå at det ikke er skadelig. 
Det har jeg så slettes ikke. 

For å bruke dine ord.

Vann inneholder heller ikke næringsstoffer, så da er vel ikke vann sunt heller.

Og da er det vel bedre å la være å drikke vann, dersom man kan.

Ser du hvor dum logikken din er?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å bruke dine ord.

Vann inneholder heller ikke næringsstoffer, så da er vel ikke vann sunt heller.

Og da er det vel bedre å la være å drikke vann, dersom man kan.

Ser du hvor dum logikken din er?

Men herregud! 
Vann trenger kroppen. Faktisk avhengig av. 
Kroppen trenger ikke kunstig søtning, koffein og hva nå som er i boksen. Om å gjøre og tolke ting på verst mulige måte? 
Drikker det selv, men tror ikke det er spesielt bra for kroppen egentlig. Og sunt er det ikke selv om det ikke inneholder kalorier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men herregud! 
Vann trenger kroppen. Faktisk avhengig av. 
Kroppen trenger ikke kunstig søtning, koffein og hva nå som er i boksen. Om å gjøre og tolke ting på verst mulige måte? 
Drikker det selv, men tror ikke det er spesielt bra for kroppen egentlig. Og sunt er det ikke selv om det ikke inneholder kalorier. 

Hvordan er det ikke spesielt bra for kroppen? Eller er dette en irrasjonell frykt du har fordi du har så skjevt syn på kosthold?

Hvordan mener du at energidrikk uten sukker er mer skadelig enn vann? Fordi verken koffein eller kunstig søtning et skadelig i så små doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det ikke spesielt bra for kroppen? Eller er dette en irrasjonell frykt du har fordi du har så skjevt syn på kosthold?

Hvordan mener du at energidrikk uten sukker er mer skadelig enn vann? Fordi verken koffein eller kunstig søtning et skadelig i så små doser.

Jeg har da ikke noe skjevt syn på kosthold? Fortell meg hvordan energidrikk er bra for kroppen? 
Energidrikker kan gi hjerterytmeforstyrrelser og barn skal jo helst ikke drikke det😊 Jeg vet ikke om det ellers er spesielt skadelig, men det er ingenting i energidrikk kroppen trenger    . Egentlig bare enda et produkt å tjene penger på. 
Igjen at noe ikke inneholder kalorier gjør det ikke nødvendigvis sunt, du blir bare ikke feit av det. Og det var det som var poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er mye syre i energidrikk, du kan få syreskader på emaljen.

Anonymkode: 8a2e4...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...