Gå til innhold

Mann som ikke vil finne på ting med familien.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen mener det er unødvendig at vi begge finner på noe med barna. Han sier at det holder med at en gjør det , så kan den ene finne på noe annet.

Jeg savner å gjøre noe sammen som familie og føles som en familie. Han mener at det er kjedelig og lite nødvendig at begge "leier barna rundt ute".

Jeg har prøvd å foreslå at vi kan kjøpe Sykkelvogn og dra på turer sammen ,men det synes han er teit. Jeg foreslår aketurer, men det synes han blir tåpelig og klisje. Jeg foreslår lekeplasser,  men det er visst også unødvendig at alle er med på. Familieparker hater han , campingturer hater han osv.

Derfor ender det opp hver helg med at vi gjør ting hver for oss , eller at vi bare er hjemme... Da tar jeg som regel med barna ut selv, og han blir hjemme.. 

Sist helg fikk jeg han med på en gåtur med alle sammen langs en kyststi.  Da var han så sur og hadde så lite tålmodighet at han glefsa til alle store deler av turen , og måtte kjøre seg en tur etterpå for å være alene.

Jeg har prøvd å høre hva han vil, og han sier at vi ikke trenger å være alle sammen. Eller finne på noe med flere (men det er jo vanskelig nå ). 

Jeg har spurt om det er meg han har et problem med , men det nekter han også.

I stad sa han at han ville ta bilen "å kjøre rundt noen timer ". Jeg spurte hva han skulle,  og han sa at han bare skulle kjøre rundt. Misforstå meg rett , han kan godt finne på ting alene,  men synes det er rart å la meg være alene med barna som må ut en tur bare for "å kjøre rundt ". Jeg spurte da om han ikke heller kunne bli med oss ut en tur.

Hva skal jeg gjøre? Er det virkelig rart å ville gjøre ting sammen? 

Anonymkode: 1d1b4...d51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte at foreldrene mine var selvstendige som liten. Likte ikke at de hadde så mye fritid til å holde på med oss begge to, det føltes uselvstendig fra deres side.

Anonymkode: 9095f...2cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han har fått litt for mye av familie greia, og å presse det på han kommer bare til å skyve han lenger vekk. Gi han litt pusterom, kanskje han trenger få litt perspektiv på ting. 

Hvor gamle er barna? Har han alltid vært sånn eller er det nytt? Når evt startet det?

Anonymkode: 1c239...24b

• Liker 7
Skrevet

Virker som at familielivet er litt krevende for han? Liker han å være med barna når dere er hjemme? Noen er ikke så lekende av seg og synes det å være med barna er veldig kjedelig og lite givende. Selv om de selvfølgelig er glad i de. Trist at han ikke vil gi barna gode familie minner. Ikke en aketur engang? Hvordan relasjon har han med barna? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fikk du barn med han? Fant dere på ting sammen før barn? Og hvorfor få flere når du ser hvordan han er med det første?

Altså, jeg har ikke ord for hvor viktig det er å bli GODT kjent før man lager en familie sammen!

Anonymkode: c59f4...50c

• Liker 21
Gjest Villfisker
Skrevet

Kan være enig med han i at sånne ting er kjedelig, men her faller jo ansvaret over på deg. Det blir noe helt annet. Syns faktisk han er egoistisk. Dette må du ikke godta.

Skrevet

Høres ut som at han ikke er glad i et familieliv i det hele tatt. Ville han ha barn i utgangspunktet? Gjør han noe med barna uten deg?

• Liker 28
Skrevet

Det høres jo ut som han har problemer av noe slag. Det høres ut som du har ett ekstra barn, en trassig og egoistisk tenåring i en voksen manns kropp.

Det er jo greit at man ikke alltid må være alle sammen, men av og til må man jo gjøre det. Jeg håper at han tar barna med på ting alene av og til? 

Har du spurt ham hvilke aktiviteter han kunne tenkt seg sammen med barna? Kanskje ski (langrenn, alpint), gokart, svømming, bygge en lekehytte (sammen med barna) etc, vil være litt mer interessant? 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Høres ut som han har fått litt for mye av familie greia, og å presse det på han kommer bare til å skyve han lenger vekk. Gi han litt pusterom, kanskje han trenger få litt perspektiv på ting. 

Hvor gamle er barna? Har han alltid vært sånn eller er det nytt? Når evt startet det?

Gi han pusterom til å være for seg selv og la kona være igjen med alt ? Og ikke være en del av familien han har valgt å få  , tilfelle han blir "skyvd vekk "?

Hva med at han må ta seg sammen,  hvis ikke mister han familien sin. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Det høres jo ut som han har problemer av noe slag. Det høres ut som du har ett ekstra barn, en trassig og egoistisk tenåring i en voksen manns kropp.

Det er jo greit at man ikke alltid må være alle sammen, men av og til må man jo gjøre det. Jeg håper at han tar barna med på ting alene av og til? 

Har du spurt ham hvilke aktiviteter han kunne tenkt seg sammen med barna? Kanskje ski (langrenn, alpint), gokart, svømming, bygge en lekehytte (sammen med barna) etc, vil være litt mer interessant? 

Ja, har spurt. Han har sagt gå tur, så derfor gikk vi ditt han ville for en uke siden. Men da var han så sur og hadde så lite tålmodighet med barna,  siden de ikke "ville høre ".

Barna er 1 og 2 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar han barna alene noen gang da?

Anonymkode: 18356...7d3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, har spurt. Han har sagt gå tur, så derfor gikk vi ditt han ville for en uke siden. Men da var han så sur og hadde så lite tålmodighet med barna,  siden de ikke "ville høre ".

Barna er 1 og 2 år. 

Hva er hans hobbyer? Liker han fotball? Kanskje han kan ta de med på fotball trening og det blir hans greie? Liker han data spill? Kan han spille med barna? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er hans hobbyer? Liker han fotball? Kanskje han kan ta de med på fotball trening og det blir hans greie? Liker han data spill? Kan han spille med barna? 

Han liker å holde på med snekring  , fikse biler og kjøre maskiner. Han liker best å gjøre alle disse tingene alene. Barna er jo så små at det er vanskelig å ta de med på sånne ting uten at han må ta for mye hensyn.

Han liker ikke fotball,  ikke dataspill. 

Han finner på ting alene med barna noen ganger- kanskje 1 gang i mnd. 

Ts. 

Skrevet

Barna er jo ganske små. Men toåringen kan fint hjelpe pappa med å bygge en lekehytte eller en sandkasse i hagen. Svømming passer for barn i alle aldre. 

Og selv om det av og til er ulidelig kjedelig så må alle foreldre med så små barn tilbringe noen lørdager på lekeplassen. Sånn er det bare, kan ikke sutre seg ut av det. 

• Liker 13
Skrevet (endret)

Unnskylder ikke dette på noe vis. Men så små er ofte veldig knyttet til mamma. Kanskje han føler seg avist når begge er med og får bedre kontakt alene med barna? 

Endret av Faulkner
AnonymBruker
Skrevet

Egoistisk mann. Her er mannen alltid med på turer hvis han ikke er på jobb. Vi bruker fritiden sammen med barna og vi hjelper hverandre. Glad jeg fant meg en engasjert mann. 
Eks-mannen min var en dovenpeis. Jeg måtte alltid gå alene ute med sønnen vår. Giddet aldri å bli med. Fant meg ikke i det rett og slett. Han fikk et dårlig forhold til sønnen sin tilslutt. 

Anonymkode: 71792...7c5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han liker å holde på med snekring  , fikse biler og kjøre maskiner. Han liker best å gjøre alle disse tingene alene. Barna er jo så små at det er vanskelig å ta de med på sånne ting uten at han må ta for mye hensyn.

Han liker ikke fotball,  ikke dataspill. 

Han finner på ting alene med barna noen ganger- kanskje 1 gang i mnd. 

Ts. 

Kan han snekre noe til barna da? 😅 om han snekrer en trebil, så kanskje han blir stolt av den og får bedre selvfølelse av å se barna leke med den, kan ha bilrace osv 🙈 ikke sånn full fart siden de er små, men kanskje en trebil med en snor, så kan han løpe foran og dra de etter seg 🙈 kanskje han kan lage en etterligning av favoritt bilen sin? Long shot, men bare heiv ut forslaget 😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Mannen mener det er unødvendig at vi begge finner på noe med barna. Han sier at det holder med at en gjør det , så kan den ene finne på noe annet.

Jeg savner å gjøre noe sammen som familie og føles som en familie. Han mener at det er kjedelig og lite nødvendig at begge "leier barna rundt ute".

Jeg har prøvd å foreslå at vi kan kjøpe Sykkelvogn og dra på turer sammen ,men det synes han er teit. Jeg foreslår aketurer, men det synes han blir tåpelig og klisje. Jeg foreslår lekeplasser,  men det er visst også unødvendig at alle er med på. Familieparker hater han , campingturer hater han osv.

Derfor ender det opp hver helg med at vi gjør ting hver for oss , eller at vi bare er hjemme... Da tar jeg som regel med barna ut selv, og han blir hjemme.. 

Sist helg fikk jeg han med på en gåtur med alle sammen langs en kyststi.  Da var han så sur og hadde så lite tålmodighet at han glefsa til alle store deler av turen , og måtte kjøre seg en tur etterpå for å være alene.

Jeg har prøvd å høre hva han vil, og han sier at vi ikke trenger å være alle sammen. Eller finne på noe med flere (men det er jo vanskelig nå ). 

Jeg har spurt om det er meg han har et problem med , men det nekter han også.

I stad sa han at han ville ta bilen "å kjøre rundt noen timer ". Jeg spurte hva han skulle,  og han sa at han bare skulle kjøre rundt. Misforstå meg rett , han kan godt finne på ting alene,  men synes det er rart å la meg være alene med barna som må ut en tur bare for "å kjøre rundt ". Jeg spurte da om han ikke heller kunne bli med oss ut en tur.

Hva skal jeg gjøre? Er det virkelig rart å ville gjøre ting sammen? 

Hvorfor er dere sammen?Har han alltid vært sånn?Må være bedrr for barna hver for dere om dette fortsetter? La han få litt pusterom men snakk sammen og be han komme med skikkelig forklaring. Spør han hva som skjer.Dette er ikke greit! 

Anonymkode: f96ef...bba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig bare to mulige forklaringer her. Enten er han er idiotisk som angrer på at han fikk unger og ikke forstår at han ikke kan levere de tilbake og må ta sin del av ansvaret selv om det ikke er gøy, eller så har han fødselsdepresjon.

Uansett er det en jævlig dårlig ide å få to tette barn, og han er en ubrukelig far.

En evt fødseldepresjon må han få hjelp til. Var han like teit når dere bare hadde 1 barn ts? Og var begge barna ønsket og planlagt?

Han trenger ihvertfall klar beskjed om at uansett hvor kjedelig han synes dette er, så er han far, med det ansvaret som følger med.

De første tre årene er mest jobb, og man er faktisk bare nødt til å gjøre den jobben når man har satt barn til verden.

Anonymkode: 4d6c7...ad1

• Liker 8
Skrevet

I første avsnitt så skriver du at han mener dere skal dele dere opp. Det synes jeg ikke er så dumt. Men så virker det som om det han egentlig mener er at det betyr at du skal ta med barna på ting og han skal være alene.

Jeg skjønner at man kan føle det som overveldende med små barn og ønske alenetid. Men det høres jo ut som om han ikke har lyst til å være sammen med dere i det hele tatt, det blir noe annet.

Det er jo ikke noe du kan gjøre med hva han verdsetter, det er utenfor din kontroll. Det som er innenfor din kontroll er hvordan du forholder deg til det. Jeg ville ha latt denne fyren seile sin egen sjø, tatt med barna mine på alle hyggelige ting jeg hadde lyst til, og invitert med andre familiemedlemmer enten for hyggens skyld eller for praktisk hjelp med to barn. Så får han bare sitte og sture. Forhåpentligvis begynner det å demre for han at han frarøver seg selv noe. Og vær så snill å ikke skjemmes over dette når du ser andre engasjerte fedre. Dette er ikke din skam.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...