AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Barnet vårt fyller snart år og tenkte tanken på å invitere to voksne (nær familie) som har to små barn. De mener at barn ikke telles når det er samme husstand. Jeg er litt usikker.. blir ikke klokere av å Google heller. Moen som har en fasit? Anonymkode: cbb09...276
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Selvsagt telles barn. Anonymkode: f6f75...23c 22
Gjest Albbas Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 De telles. Så er det jo lov å bruke sunn fornuft. Mine foreldre har lov til å besøke oss, derfor besøker vi også dem selv om vi er 3-4 (mannen står som regel over i disse tider). De har bedre plass enn oss. Men vi drar ikke med oss ungene til noen andre enn våre egne foreldre akkurat nå. Treffer andre utendørs.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Helt forståelig at du spør, for inntil disse nye restriksjonene kom teltes jo ikke barna. En familie på 6 kunne fint besøke en annen, men to familier som til sammen utgjorde 6 stk kunne ikke... Men vi gjør som nevnt over. Vi drar til svigers eller mamma, selv om vi er 3, for de kan komme til oss etter reglene og da er det akkurat det samme omvendt, selv om noen har skrevet en tullete anbefaling i farten. Det er nettopp en anbefaling og ikke en regel, må en også huske. Anonymkode: 3b1bc...aa3 3
Gjest BethD Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Ja det teller. men ikke i barnehagene. Der er det smittefritt 🙄
Gjest Albbas Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 12 minutter siden, BethD said: Ja det teller. men ikke i barnehagene. Der er det smittefritt 🙄 Det handler jo om å vurdere nytte vs ulempe. Skjønner ikke hvorfor det er så rart å forstå at rådene i barnehagene må være annerledes. Kostnad vs nytte er en helt vanlig vurdering å gjøre i alle samfunnsmessige spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Tenker barn som er så små at de ikke har startet bhg ennå, der man heller ikke tar dem med på åpen barnehage og lignende, de teller ikke. Barn som går i bhg og på skolen teller i høyeste grad. Barna mine har langt flere nærkontakter enn meg og er de som utgjør en risiko for besteforeldre nå. (Vi sitter på hjemmekontor og bestiller mat, så vi voksne har tilnærmet null nærkontakter bortsett fra familien, barna har 10+ gjennom skole og bhg) Anonymkode: 31362...a6d 5
Gjest BethD Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Albbas skrev (21 minutter siden): Det handler jo om å vurdere nytte vs ulempe. Skjønner ikke hvorfor det er så rart å forstå at rådene i barnehagene må være annerledes. Kostnad vs nytte er en helt vanlig vurdering å gjøre i alle samfunnsmessige spørsmål. Prøv å arbeid i en barnehage, kom tilbake til meg da
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 BethD skrev (1 minutt siden): Prøv å arbeid i en barnehage, kom tilbake til meg da Tenker at jeg hundre ganger heller vil jobbe i barnehage enn å være arbeidsledig. Hadde med glede overtatt jobben din på et blunk 🙂 Anonymkode: 92c75...446 4
Gjest BethD Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker at jeg hundre ganger heller vil jobbe i barnehage enn å være arbeidsledig. Hadde med glede overtatt jobben din på et blunk 🙂 Anonymkode: 92c75...446 Handler ikke om det. Overhodet.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 BethD skrev (30 minutter siden): Handler ikke om det. Overhodet. Jo, det handler faktisk litt om å få øynene opp for på hvilke måter man faktisk er heldig på midt i koronahelvetet også, med såpass stor jobbsikkerhet, i stedet for utelukkende klaging. Det ser ut til at mange barnehageansatte heller vil kjøre samfunnet lenger ned i grøfta, for det er visst en forferdelig jobb å ha, selv i områder med lav smitte. De som roper høyest om at barnehage er et pedagogisk, viktig tilbud - ikke bare oppbevaring, roper også høyest om at dette tilbudet helst skulle vært totalt fjernet hele det siste året. Anonymkode: 92c75...446 6
Gjest Albbas Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 42 minutter siden, BethD said: Prøv å arbeid i en barnehage, kom tilbake til meg da Hvorfor skal det belyse noe som helst? Mener du at man må jobbe i barnehage for å greie kost/nytte-analysen? Det er mange som jobber i barnehage som sier det går helt fint. Det går ikke fint for alle, forstår det, og forskjellene er store. Men ikke svartmal hele sektoren.
Belima Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Barnet vårt fyller snart år og tenkte tanken på å invitere to voksne (nær familie) som har to små barn. De mener at barn ikke telles når det er samme husstand. Jeg er litt usikker.. blir ikke klokere av å Google heller. Moen som har en fasit? Anonymkode: cbb09...276 Nå vet jeg ikke hvordan reglene der du bor er, men her jeg bor så skal vi overhodet ikke ha besøk med mindre en er enslig. Her er reglene fra det offentlige som kom25. mars. https://www.helsenorge.no/koronavirus/nye-nasjonale-tiltak-25-mars/#de-nye-reglene 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #14 Skrevet 28. mars 2021 Da barnet mitt nylig ble 1 år kunne vi bare ha mine foreldre her. Trist, men sånn er det! Anonymkode: 42f5c...a65
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #15 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker barn som er så små at de ikke har startet bhg ennå, der man heller ikke tar dem med på åpen barnehage og lignende, de teller ikke. Barn som går i bhg og på skolen teller i høyeste grad. Barna mine har langt flere nærkontakter enn meg og er de som utgjør en risiko for besteforeldre nå. (Vi sitter på hjemmekontor og bestiller mat, så vi voksne har tilnærmet null nærkontakter bortsett fra familien, barna har 10+ gjennom skole og bhg) Anonymkode: 31362...a6d Barnet mitt går ikke i barnehage, kunne ikke ha selskap på ettårsdagen fordet! Hadde mine foreldre her, og en bror. Men da var jo det lov også! Anonymkode: 42f5c...a65
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #16 Skrevet 28. mars 2021 Den eneste gangen jeg kanskje hadde tenkt at barnet ikke tellte var om barnet var et spedbarn og, mor og baby kun var hjemme uansett. Anonymkode: 0d871...a9a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #17 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt forståelig at du spør, for inntil disse nye restriksjonene kom teltes jo ikke barna. En familie på 6 kunne fint besøke en annen, men to familier som til sammen utgjorde 6 stk kunne ikke... Men vi gjør som nevnt over. Vi drar til svigers eller mamma, selv om vi er 3, for de kan komme til oss etter reglene og da er det akkurat det samme omvendt, selv om noen har skrevet en tullete anbefaling i farten. Det er nettopp en anbefaling og ikke en regel, må en også huske. Anonymkode: 3b1bc...aa3 Men hva når svigers får besøk av 1 barnefamilie en dag, en annen den neste og en tredje den tredje dagen...? Er dette lov? Anonymkode: 17597...c47
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #18 Skrevet 28. mars 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Da barnet mitt nylig ble 1 år kunne vi bare ha mine foreldre her. Trist, men sånn er det! Anonymkode: 42f5c...a65 Mitt barn ble ett i fjor - kun meg og mannen i bursdagen hennes. I neste uke blir hun 2. det blir oss tre igjen. Det går fint, og hun kommer til å ha en super bursdag, men er glad hun ikke blir fire eller mer i år, da hadde hun kanskje hatt litt forventninger som vi ikke kunne møtt. Anonymkode: da1b7...1ea
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #19 Skrevet 28. mars 2021 Små barn kan ha to lekevenner utenom kohorten, men besøk av små barn forutsetter jo at foreldrene er med. Dermed tolker vi reglene dithen at man kan ha besøk av to, pluss barn. Anonymkode: e9361...985 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #20 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo, det handler faktisk litt om å få øynene opp for på hvilke måter man faktisk er heldig på midt i koronahelvetet også, med såpass stor jobbsikkerhet, i stedet for utelukkende klaging. Det ser ut til at mange barnehageansatte heller vil kjøre samfunnet lenger ned i grøfta, for det er visst en forferdelig jobb å ha, selv i områder med lav smitte. De som roper høyest om at barnehage er et pedagogisk, viktig tilbud - ikke bare oppbevaring, roper også høyest om at dette tilbudet helst skulle vært totalt fjernet hele det siste året. Anonymkode: 92c75...446 Nei det handler virkelig ikke om det Anonymkode: 8f61e...00d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå