Gå til innhold

Hvordan vil et opprør mot de rike se ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Påtente hytter? Vandaliserte luksusbiler og båter? Fakkeltog gjennom Frogner? Hvordan tror du det hadde sett ut?

Anonymkode: ea56a...a55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjært høl ett og anna tesla dekk.. ha ha ha... 

nei jeg tror ikke dette er rette måten og gjøre opprør mot rike på. Da må mange av oss litt mer fattige stå sammen og påvirke systemet som gjør at noen blir så lettere rike enn oss andre. Litt mer rettferdighet kanskje. det er ett vanskelig dilemma. Man kan snakke om regjering men de er jo alle rike så de vil jo ikke kunne se hva oss litt fattigere opplever verden. Men kanskje hvis ett parti for den menig mann kom i posisjon kunne man kanskje begynne å se endringer. Men slikt parti fins ikke så vidt jeg vet da. 

Skrevet

Hvorfor vil du gjøre opprør?

• Liker 2
Skrevet
vinterdekor skrev (3 minutter siden):

Hvorfor vil du gjøre opprør?

Jeg vet ikke hvorfor Ts vil gjøre opprør, men dette er en av grunnene til at jeg ville gjort opprør:

Skrevet

@Vera Opprør mot staten da, eller?

• Liker 1
Skrevet
vinterdekor skrev (4 minutter siden):

@Vera Opprør mot staten da, eller?

Ja, det blir vel kanskje det mtp at personene som i dag driver staten er komplett udugelige. Her tenker jeg da i hovedsak politikere som rævkjører landet vårt. Som kjent finnes det vel ikke det man kan betegne som fattige eller arbeiderklasse på stortinget, eller blant politikere flest.

• Liker 3
Skrevet
Vera skrev (12 minutter siden):

Ja, det blir vel kanskje det mtp at personene som i dag driver staten er komplett udugelige. Her tenker jeg da i hovedsak politikere som rævkjører landet vårt. Som kjent finnes det vel ikke det man kan betegne som fattige eller arbeiderklasse på stortinget, eller blant politikere flest.

Ja, ok, ser den. Men trådstarter skreiv opprør mot de rike og da du sendte den filmen og det var en rik mann som uttalte seg, så ble jeg i tvil om det var han eller staten du ønsket å gjøre opprør mot :).

Skrevet
vinterdekor skrev (3 minutter siden):

Ja, ok, ser den. Men trådstarter skreiv opprør mot de rike og da du sendte den filmen og det var en rik mann som uttalte seg, så ble jeg i tvil om det var han eller staten du ønsket å gjøre opprør mot :).

Å :) Nei, jeg vil gjøre opprør mot de som Spetalen gjør opprør mot.

Du da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Påtente hytter? Vandaliserte luksusbiler og båter? Fakkeltog gjennom Frogner? Hvordan tror du det hadde sett ut?

Hva vil du oppnå med «opprøret» og hvem definerer du som de «rike»?

Mange høyst gjennomsnittlige med både hytte og/eller pen bil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I Norge blir det neppe et voldelig opprør mot de rike. Men ikke utenkelig at det skjer i USA. Man så jo Black Lives Matter-opprøret i fjor. Det var mot rasisme, men det handlet jo mye om økonomi også. Det er ikke de rike svarte som har det ille i USA, det er de fattige uansett hudfarge.  Denzel Washington, Will Smith, Obama, osv lever liv som er identisk med de rike hvite. 

Anonymkode: ef198...203

AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg vil er ikke tema her. Hvordan hadde det sett ut hvis det skjer?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke de fleste relativt rike, da ...?

Og hvis de ikke er spesielt rike, så er det i alle fall mange i Norge med riking-mentalitet. Som spankulerer rundt som om de eier hele området.

"verdens beste land" og gir vekk mangfoldige milliarder til utlandet hvert år.

Synes egentlig opprøret burde ha vært rettet mot hipstere og den slags, makan til åndssnobberi ...

Anonymkode: 97673...430

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker alle nav-klienter lykke til når næringslivet stenger ned og ingen lengre betaler skatt. Ikke mye penger igjen til dere da! 

Anonymkode: 759d6...3f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hadde gått så langt som et opprør så hadde forskjellige grupper selv laget lister over hvem som var rike og deretter jaktet de ned og drept dem. Så hadde de jaktet ned familiene og alle som er i kontakt med disse rikingene og drept de også.

De rike måtte enten ta opp våpen, organisere seg og kjøpe leiesoldater fra andre land for å kjempe. Eller flykte.

Det har skjedd før i historien.

Anonymkode: c62ff...458

Skrevet
Vera skrev (3 timer siden):

Å :) Nei, jeg vil gjøre opprør mot de som Spetalen gjør opprør mot.

Du da?

Kanskje ikke akkurat opprørsk av natur men ja, jeg skjønner at Spetalen reagerer og jeg er helt enig med ham når han påpeker det han gjør. Mye bortkasta penger i dette landet 🙇‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ønsker alle nav-klienter lykke til når næringslivet stenger ned og ingen lengre betaler skatt. Ikke mye penger igjen til dere da! 

Anonymkode: 759d6...3f2

Men da tjener jo ingen noe😂🤭

Anonymkode: 81d30...14e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva jeg vil er ikke tema her. Hvordan hadde det sett ut hvis det skjer?

Folk ville gått i gatene og demonstrert. Vi ville også boikottet storindustri og monopolaktører som REMA og Coop m.fler🙂 Folk måtte begynne å hamstre, fordi da går alt i stokk en periode. 

Ellers tror jeg på ikke voldelige demokratiske løsninger I Norge. Men det er et problem i dag, økende fattigdom og lave lønninger og stønader samt mye ledighet. Det trengs en oppvask👍

Anonymkode: 81d30...14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...