Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte, føler det er så mye og jeg aner ikke hva jeg bør gjøre heller. Derfor har jeg kommet hit for å be om råd fra dere. Jeg har en bipolar diagnose, type 1. Jeg går på medisiner og er stabil, for øyeblikket. Jeg fikk nylig jobb og jobber fulltid. Jeg har en bachelorgrad, men jeg jobber som type "assistent", pga at jeg har vært borte fra arbeidsmarkedet i ca 2 år. Jeg har også en jobbspesialist fra NAV, men den jobben jeg har nå klarte jeg å finne på egenhånd, jobbspesialisten er flink, men her om dagen da kjente at ting ble for mye og jeg visste ikke hvor mye kunne klare videre minnet hun meg på hvor vanskelig det er å finne jobb og jeg er heldig som har en jobb. Det som er trist at det jeg har studert er virkelig ikke det jeg brenner for i det hele tatt, jeg beit tennene sammen under hele graden. For det var bedre å ha en grad, enn ingen?-Det hørte jeg hele tiden. Hva jeg brenner for veit ikke og jeg er nå 35 år.  De eneste som forstår meg er legen min og min veileder på NAV, og jeg fikk vite at det er kanskje bedre for meg å jobbe 50-60 % og få ufør resten. 

For å være ærlig så tror jeg det er en god ide, jeg er helt utslitt når jeg er hjemme igjen og sovner rundt 19-tiden og frem til 06 på morran. Jeg orker ingenting, og spiser nesten ikke. Men i det tiltaket jeg er nå, så skal de se hvor mye jeg klarer å jobbe, og jeg er en veldig ambisiøs person og pusher meg alltid meg selv. På godt og vondt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal lytte til kroppen min når den sier nok. En del av meg har så lyst til å jobbe fulltid, ikke på grunn av pengene, for jeg tjener ikke mye i det hele tatt. Jeg vil jobbe for det gir meg en glede å møte andre og føle at man bidrar til samfunnet. Jeg har også høy studielån og har slitt med å betale det ned, og det er en av grunnene at jeg pusher meg selv så hardt også. Jeg vil bare betale det ned. Jeg hørte også hvis jeg får ufør, så kunne jeg slettet deler av det, og det hadde tatt bort en byrde som har bært på ryggsekken min en god stund nå. 

Hva hadde dere gjort? Hvis jeg trapper ned på stillingen min, så vet jeg ikke hvordan jeg skal formulere meg heller til arbeidsgiver, men det kan kanskje jobbspesialisten hjelpe meg med? Jeg vil helst finne en annen type jobb, men det er litt utfordrende i og med jeg har hull i CV min. 

Anonymkode: ead4b...004

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde engasjere jobbspesialisten din med dette. Hen burde ta tak i dette, opp mot arbeidsgiver og NAV. Du er jo syk, og du skal ikke presse deg så hardt at du risikerer å miste jobbprosenten du kan ha fordi du skal jobbe mer. Sett jobbspesialisten på saken, vær ærlig og oppriktig, og si det som det er. Prøv å få til en god ordning for deg. 

Anonymkode: 4d281...46f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg setter svært pris på det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar. Jeg setter svært pris på det

Du er nok kanskje en av disse med ambisjoner tross helsetilstand, og tar derfor lett til å pushe for hardt. Jeg tenker at du bør innse at du er kronisk syk, og at du ikke kan jobbe fulltid. Det er tross alt bedre at du jobber 50% enn ingenting. Å jobbe 50% med disse plagene du har er faktisk godt nok i seg selv. Det er langt ifra alle som kan det, eller gjør det. Jeg synes du skal stikke fingern i jorda å tenke over at 50% kanskje er evig nok for deg i din situasjon, og du kan få en god karriere med dette. Og ikke minst et greit liv. 

Anonymkode: 4d281...46f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...