Gå til innhold

Hvordan få tak i Posten i dag? De har "levert" pakken min....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Posten skulle i dag levere en pakke hjem til meg. Pakken har en ganske høy verdi og derfor betalte jeg litt ekstra for hjemlevering. Posten har sendt meg SMS om at pakken er levert utenfor døren, men nå har jeg lett overalt i hagen og bak garasjen men finner ikke pakken noe sted. Det er god størrelse på pakken, så den burde være lett å se. Har til og med sjekket hos naboene, men Posten burde da klare å levere til riktig husnummer, de leverer jo post her til vanlig.
Uansett, jeg må få tak i Posten i dag for å finne ut av hvor de har gjemt pakken. Tør ikke ta sjansen på at den står utendørs helt til mandag, både pga. pakkens verdi men også fordi det pøsregner her, vil ikke risikere at pakken blir ødelagt.

Hvordan få tak i Posten i dag? Telefonnummeret 22030000 er ikke i bruk i helgene. Helt idiotisk opplegg.

Anonymkode: f83b9...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville forsøkt å snakke med post i butikk og spørre om de har et telefonnummer som du kan ringe for å få informasjon om pakken og eventuelt få gitt beskjed til budet.

Anonymkode: b151e...e5b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan prøve chat på posten.no

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Posten er stengt i helgene. Er det posten eller helt hjem som har levert? 

Ser du ikke pakken så er det enten levert feil eller så har noen andre tatt den.

Anonymkode: df34b...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er Helt hjem, så er det Post Nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ville forsøkt å snakke med post i butikk og spørre om de har et telefonnummer som du kan ringe for å få informasjon om pakken og eventuelt få gitt beskjed til budet.

Takk, dette var en veldig god idé! Dessverre hadde ingen av de som var på jobb nå peiling, men de sa at de skulle ringe meg hvis pakken dukker opp hos dem. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kan prøve chat på posten.no

Takk for tips. Jeg finner bare en sånn robot, og den skjønner ikke spørsmålet mitt. Går det an å chatte med mennesker der?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Posten er stengt i helgene. Er det posten eller helt hjem som har levert? 

Ser du ikke pakken så er det enten levert feil eller så har noen andre tatt den.

Anonymkode: df34b...847

Det er Posten Norge, de samme som leverer den vanlige posten. Jeg gikk ut for å hente pakken med en gang jeg fikk SMS, satt klar og bare ventet på at de skulle levere, så tror ikke det var mulig for en tyv å hverken oppdage pakken eller raske den med seg på de få sekundene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du dobbeltsjekket at du skrev riktig adresse?

Anonymkode: 0cf01...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger blir pakken scannet som utlevert før den faktisk er blitt det. Så dette kan ha skjedd hos deg. Da burde den isåfall komme i løpet av dagen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk, dette var en veldig god idé! Dessverre hadde ingen av de som var på jobb nå peiling, men de sa at de skulle ringe meg hvis pakken dukker opp hos dem. 

Takk for tips. Jeg finner bare en sånn robot, og den skjønner ikke spørsmålet mitt. Går det an å chatte med mennesker der?

Kan du prøve å spørre på en annen post i butikk som kanskje kan hjelpe deg med et telefonnummer og hjelpe deg med å få gitt beskjed til budet?

Jeg er usikker på om man kan chatte med mennesker på den chatten. Du kan jo eventuelt prøve, og si til roboten at du ønsker å snakke med en kundebehandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er Posten Norge, de samme som leverer den vanlige posten. Jeg gikk ut for å hente pakken med en gang jeg fikk SMS, satt klar og bare ventet på at de skulle levere, så tror ikke det var mulig for en tyv å hverken oppdage pakken eller raske den med seg på de få sekundene.

Noen ganger kommer meldingen lenge etter at pakken har blitt levert. For et par uker siden fikk jeg sms om at pakken var levert. Gikk ut med én gang for å hente, men der lå det ingenting. Viste seg at naboen (heldigvis en jeg stoler på) hadde tatt den inn i egen gang for rundt tre kvarter siden, slik at den ikke skulle ligge synlig og muligens bli stjålet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sporet pakken inne på posten.no? Står det der at pakken er levert?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er noen dyrt og du bor på ett tvilsomt sted eller en storby er den enten stjålet av postbudet eller lokal kjeltring.

Anonymkode: 07b5b...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Posten skulle i dag levere en pakke hjem til meg. Pakken har en ganske høy verdi og derfor betalte jeg litt ekstra for hjemlevering. Posten har sendt meg SMS om at pakken er levert utenfor døren, men nå har jeg lett overalt i hagen og bak garasjen men finner ikke pakken noe sted. Det er god størrelse på pakken, så den burde være lett å se. Har til og med sjekket hos naboene, men Posten burde da klare å levere til riktig husnummer, de leverer jo post her til vanlig.
Uansett, jeg må få tak i Posten i dag for å finne ut av hvor de har gjemt pakken. Tør ikke ta sjansen på at den står utendørs helt til mandag, både pga. pakkens verdi men også fordi det pøsregner her, vil ikke risikere at pakken blir ødelagt.

Hvordan få tak i Posten i dag? Telefonnummeret 22030000 er ikke i bruk i helgene. Helt idiotisk opplegg.

Posten har ikke utlevering på lørdager! 

Anonymkode: a142c...5d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du dobbeltsjekket at du skrev riktig adresse?

Anonymkode: 0cf01...849

Ja :) 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du sporet pakken inne på posten.no? Står det der at pakken er levert?

Ja, står at den ble levert samtidig som jeg fikk SMS.

Posten har ikke utlevering på lørdager! 

Ikke for brevpost, men de kjører ut reklame og pakker.

Antlers skrev (8 minutter siden):

Noen ganger kommer meldingen lenge etter at pakken har blitt levert. For et par uker siden fikk jeg sms om at pakken var levert. Gikk ut med én gang for å hente, men der lå det ingenting. Viste seg at naboen (heldigvis en jeg stoler på) hadde tatt den inn i egen gang for rundt tre kvarter siden, slik at den ikke skulle ligge synlig og muligens bli stjålet.

Så snill nabo du har. Da skal jeg ta meg en runde og ringe på hos naboene og spørre.

Ulven skrev (14 minutter siden):

Noen ganger blir pakken scannet som utlevert før den faktisk er blitt det. Så dette kan ha skjedd hos deg. Da burde den isåfall komme i løpet av dagen.

Det visste jeg ikke. Da krysser jeg fingrene for at den kommer snart likevel. 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan du prøve å spørre på en annen post i butikk som kanskje kan hjelpe deg med et telefonnummer og hjelpe deg med å få gitt beskjed til budet?

Jeg er usikker på om man kan chatte med mennesker på den chatten. Du kan jo eventuelt prøve, og si til roboten at du ønsker å snakke med en kundebehandler?

Ja, skal prøve å ringe til et par av de andre PiB og spørre. 

Tusen takk for hjelpen alle sammen. Mange gode tips her :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om posten hjemlevering:

"Sett igjen pakken

Når du bestiller hjemlevering/på døren med Posten i nettbutikken kan vi sette igjen pakken selv om du ikke er hjemme. Du velger selv hvor vi skal sette den.

Slik fungerer det:

Velg hjemlevering/på døren i nettbutikken.

Når du mottar SMS fra Posten med forventet leveringsdag gir du oss beskjed om at vi kan sette igjen pakken.

I tillegg kan du skrive en melding dersom pakken skal settes på et bestemt sted i nærheten av døren din.

Du mottar en SMS når pakken er levert.

Våre sjåfører har ikke alltid nøkler til inngangsdører i leilighetskomplekser og bygårder. Pakken blir satt igjen ved ytterdøren om ikke annet er angitt."

Posten har også andre ordninger med hjemlevering, bl.a ordningen med at sjåføren ringer 30-60 minutter før ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppdater oss om hvordan det gikk da ts 🐥

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja :) 

Ikke for brevpost, men de kjører ut reklame og pakker.

Nei! Posten kjører ikke ut pakker og reklame på lørdager, med mindre du bor i Asker eller Bærum. Der har de et prøveprosjekt med lørdagslevering nå fra midten av mars, men i resten av landet har de ikke levering på lørdager.

https://www.posten.no/enklere-hverdag/slik-far-du-pakkene-dine-enkelt-levert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd å få melding en fredag om at pakken er levert. Den har da blitt levert mandags morgen. Jeg ble stresset første gang, men nå har det skjedd tre ganger. Pakken har altså kommet frem til postkontoret fredag, og så blir den kjørt og levert neste virkedag (mandag). Satser på at det samme gjelder for deg 

Anonymkode: 889f3...23b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Når det har skjedd meg har pakken aldri dukket opp. Posten har hevdet at den må ha blitt stjålet. De har brukt hvertfall én uke på å undersøke saken, så er uansett ikke noe de nødvendigvis finner ut av på en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er hovedgrunn til at jeg ikke velger å få pakkene helt hjem - føler meg tryggere på å få pakken når jeg må hente den selv på posten.

Anonymkode: b35c3...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...