Gå til innhold

Leieboere som ikke respekterer naboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått leieboere i naboleiligheten, og de lager masse forskjellig mat som lukter grusomt. Greia er at de bruker ikke ventilasjon, ennå jeg har sagt fra flere ganger til huseier, og til dem. Med middag 3 ganger om dagen blir dette heftig. Jeg vil si jeg har prøvd alt. Jeg har vist respekt og snakket til de på en ordentlig måte. Jeg har snakket med fagpersoner som sier at ventilasjon må brukes, og i slike tilfeller må det installeres ventiler og kanskje ekstra ventilasjon.  Dette har jeg fortalt huseier, men de bryr seg ikke. Hva skal jeg gjøre? Hvordan få de til å flytte?  Det blir vel til at jeg må flytte, ennp jeg trives veldig godt i strøket og har fin leilighet. Oppgitt😞

Anonymkode: e5a72...12a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal de flytte? De gjør ingenting ulovlig. Mistrives du, må DU flytte. 

Anonymkode: cc42a...d27

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet ikke jeg om dette snakkes om utenlandsk, men noen typer utenlandsk mat lukter kattepiss. Av respekt for naboene sine kan man fint ventilere når man lager mat hele tiden. 

Jeg spiste tørka fisk her om dagen, og la den på benken når jeg kom tilbake luktet det gammal bleie i hele leiligheten. Så godt forståelig at om man har sånne lukter at man ønsker at naboene ventilerer lufter så det ikke lukter i sin egen leilighet. 

Endret av kuksalamander
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lurer på hvordan du er som nabo? Jeg har levd med naboer hele livet, og det vil si at man må respektere hverandre. Vil du ha fett, hvitløk, løk, purreløk inn til deg 3 ganger om dagen fordi naboen ikke ventilerer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurer på hvordan du er som nabo? Jeg har levd med naboer hele livet, og det vil si at man må respektere hverandre. Vil du ha fett, hvitløk, løk, purreløk inn til deg 3 ganger om dagen fordi naboen ikke ventilerer?

Åh, jeg respekterer mine naboer, mildt sagt. Naboene mine lager sterk mat, barn skriker, hunder bjeffer...Men sånn er det å bo i en blokk. Liker man ikke, må man flytte. 

• Liker 2
Skrevet

Denne trådtittelen burde være "nabo respekterer ikke leieboere".

Hva folk gjør innenfor veggene i boligen sin har du virkelig ikke noe med. "Snakke til dem"??? Hva slags type psykopat er du egentlig?

Gjest Villfisker
Skrevet

Som huseier hadde det irritert meg. Fordi slikt på sikt kan forringe verdien. Litt lukt vil det alltid være, som følge av at folk bor.

Men bruk av ventilator ved matlaging og lufting av leiligheten, mener jeg er et minimumskrav til vedlikehold og hygiene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åh, jeg respekterer mine naboer, mildt sagt. Naboene mine lager sterk mat, barn skriker, hunder bjeffer...Men sånn er det å bo i en blokk. Liker man ikke, må man flytte. 

Er blokken riktig tilrettelagt skal jo ikke luktene dems komme inn til deg. Helt enig at bråk, barnefamilier ect må tåles. Om man bor med andre rundt.  Men igjen lukter skal ikke komme inn til naboene så lenge leiligheten er riktig tilrettelagt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bor ikke i blokk

AnonymBruker
Skrevet
A-hunter skrev (5 minutter siden):

Denne trådtittelen burde være "nabo respekterer ikke leieboere".

Hva folk gjør innenfor veggene i boligen sin har du virkelig ikke noe med. "Snakke til dem"??? Hva slags type psykopat er du egentlig?

Så hvis du får en restaurant siden av deg som ikke ventilerer så er du psykopat for å reagere? Det får meg til å tenke at du er psykopat 

AnonymBruker
Skrevet
Villfisker skrev (8 minutter siden):

Som huseier hadde det irritert meg. Fordi slikt på sikt kan forringe verdien. Litt lukt vil det alltid være, som følge av at folk bor.

Men bruk av ventilator ved matlaging og lufting av leiligheten, mener jeg er et minimumskrav til vedlikehold og hygiene.

Huseier bryr seg ikke, desverre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så hvis du får en restaurant siden av deg som ikke ventilerer så er du psykopat for å reagere? Det får meg til å tenke at du er psykopat 

I det øyeblikket du må endre alle forutsetningene for å svare på kritikken har du allerede tapt.

Restaurant? Når ble naboleiligheten din en restaurant? Restauranter har et enormt sett med regler å forholde seg til, blant annet strenge krav til lufthåndtering, så det er et elendig eksempel.

Men den galningen som ønsker å etablere en restaurant ved siden av meg skulle jeg faktisk like å møte. Da snakker man risikovillighet på skyhøyt nivå.

AnonymBruker
Skrevet
A-hunter skrev (4 minutter siden):

I det øyeblikket du må endre alle forutsetningene for å svare på kritikken har du allerede tapt.

Restaurant? Når ble naboleiligheten din en restaurant? Restauranter har et enormt sett med regler å forholde seg til, blant annet strenge krav til lufthåndtering, så det er et elendig eksempel.

Men den galningen som ønsker å etablere en restaurant ved siden av meg skulle jeg faktisk like å møte. Da snakker man risikovillighet på skyhøyt nivå.

Hun sammenligner vell bare at det ville luktet like mye som og ha en restaurant ved siden av seg? 

Anonymkode: 7a2b5...107

AnonymBruker
Skrevet
A-hunter skrev (15 minutter siden):

Jeg vil bare si en ting. Jeg blir skremt av innlegget ditt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun sammenligner vell bare at det ville luktet like mye som og ha en restaurant ved siden av seg? 

Anonymkode: 7a2b5...107

Ja, nettopp. Bare at det går ann å være på en restaurant pga ventilasjon. Det går ikke å «være» i naboleiligheten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...