AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Har en samboer som er intensivsykepleier, og nå er i pappaperm. Egentlig så er det behov for han på jobb. Men det er vel ikke noen mulighet for å overta permen ? Anonymkode: b5625...560
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 At det er behov for han på jobben er ikke en grunn til at mor kan overta pappapermisjonen. Min mann er selvstendig næringsdrivende og eneste ansatt. Om han tar foreldrepermisjon så må han stenge firmaet etterpå. Selv dette var ikke noen årsak for Nav til at jeg kunne overta hans permisjon. Har da løst det med at han tar ut enkelte dager som ved inneklemte dager, 3 uker til sommer i stedet for ferie og en litt lengere juleferie, Han bruker da foreldrepermisjonen som feriedager. Det er mulig for din samboer å søke om utsettelse av foreldrepermisjonen, men da må dere naturligvis ha barnepass. Alternativt kan han søke gradert foreldrepermisjon og evt jobbe på tidspunkter du har mulighet til å ha barnet (helg eller kveld/natt) Anonymkode: 80d69...145
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min mann er selvstendig næringsdrivende og eneste ansatt. Om han tar foreldrepermisjon så må han stenge firmaet etterpå. Selv dette var ikke noen årsak for Nav til at jeg kunne overta hans permisjon. Dette problemet har vi her også. Tar mannen permisjon har han ingenting å komme tilbake til. Forstår at det er viktig at far slipper til, men synd at det blir utfordrende for mange. Her løses det med enkelt dager over lang tid og en del ulønnet permisjon for meg slik at kabalen går opp uten å kjøre firmaet "i grøfta" For at mor skal ta over permisjon må far vere syk/ikke istand til å ta vare på barnet Anonymkode: d373a...278 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har en samboer som er intensivsykepleier, og nå er i pappaperm. Egentlig så er det behov for han på jobb. Men det er vel ikke noen mulighet for å overta permen ? Anonymkode: b5625...560 Ved sykdom eller brudd så overtar mor. Begge deler er litt jobb å få til. Anonymkode: 47e5b...f99
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): At det er behov for han på jobben er ikke en grunn til at mor kan overta pappapermisjonen. Min mann er selvstendig næringsdrivende og eneste ansatt. Om han tar foreldrepermisjon så må han stenge firmaet etterpå. Selv dette var ikke noen årsak for Nav til at jeg kunne overta hans permisjon. Har da løst det med at han tar ut enkelte dager som ved inneklemte dager, 3 uker til sommer i stedet for ferie og en litt lengere juleferie, Han bruker da foreldrepermisjonen som feriedager. Det er mulig for din samboer å søke om utsettelse av foreldrepermisjonen, men da må dere naturligvis ha barnepass. Alternativt kan han søke gradert foreldrepermisjon og evt jobbe på tidspunkter du har mulighet til å ha barnet (helg eller kveld/natt) Anonymkode: 80d69...145 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette problemet har vi her også. Tar mannen permisjon har han ingenting å komme tilbake til. Forstår at det er viktig at far slipper til, men synd at det blir utfordrende for mange. Her løses det med enkelt dager over lang tid og en del ulønnet permisjon for meg slik at kabalen går opp uten å kjøre firmaet "i grøfta" For at mor skal ta over permisjon må far vere syk/ikke istand til å ta vare på barnet Anonymkode: d373a...278 Skjønner at det normalt sett ikke går og det er veldig trist for alle selvstendige næringsdrivende. Tenkte kanskje bare på o det gjaldt litt andre regler nå ifm pandemien, da behovet for intensivsykepleiere er stort. Anonymkode: b5625...560
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner at det normalt sett ikke går og det er veldig trist for alle selvstendige næringsdrivende. Tenkte kanskje bare på o det gjaldt litt andre regler nå ifm pandemien, da behovet for intensivsykepleiere er stort. Anonymkode: b5625...560 Dessverre så gjelder de samme reglene. Anonymkode: 6146f...6ce
malifika Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Hvis han jobber i helsevesenet, så er han i disse dager såpass viktig at jeg tror ikke det blir noe problem. Send en mail til Bent Høie så er nok den saken biff før du vet ord av det.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Jobbsituasjonen er ikke gyldig grunn til å overta permisjon. Som en annen skrev, er det sykdom/sykemelding hos far, samt brudd, som gir mor mulighet til å overta permisjonen. Anonymkode: 9a1f5...ebb 1
malifika Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dessverre så gjelder de samme reglene. Anonymkode: 6146f...6ce Nekter jeg å tro på. I denne pandemien så trenger vi alt som finnes av helsepersonell. Så hvis mors jobb er "mindre viktig" så er det ganske flaut hvis det kommer ut i mediene at foreldre ble nektet å gjøre om permisjonen midt i en pandemi, så Norge hentet heller inn utenlandsk arbeidskraft.
malifika Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobbsituasjonen er ikke gyldig grunn til å overta permisjon. Som en annen skrev, er det sykdom/sykemelding hos far, samt brudd, som gir mor mulighet til å overta permisjonen. Anonymkode: 9a1f5...ebb Så hvis vi er i krig, så må alle soldater som har blitt pappa sitte hjemme å bysse, for sånn er permisjonsreglene? I disse dager tror jeg det fint lar seg gjøre å bytte, man må bare gå via de rette kanalene. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 De AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ved sykdom eller brudd så overtar mor. Begge deler er litt jobb å få til. Anonymkode: 47e5b...f99 Vi gikk bare til legen og der sa han at han ikke taklet å ha barnet alene så var det gjort. Tok oss 10 minutter å få den legeerklæringen. Vanskeligere å få tatt over om far er i jobb, men man kan jo alltids prøve. Hvis sykehuset skriver et skriv om at han er nødvendig for driften så skal det gå. Anonymkode: 24203...855 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #12 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): De Vi gikk bare til legen og der sa han at han ikke taklet å ha barnet alene så var det gjort. Tok oss 10 minutter å få den legeerklæringen. Vanskeligere å få tatt over om far er i jobb, men man kan jo alltids prøve. Hvis sykehuset skriver et skriv om at han er nødvendig for driften så skal det gå. Anonymkode: 24203...855 Kjekt å ha papirer og i journalen at man ikke takler å være med sin egen unge. Høres ut som årets far. Anonymkode: 8426c...142 4
Gjest Albbas Skrevet 27. mars 2021 #13 Skrevet 27. mars 2021 1 hour ago, malifika said: Så hvis vi er i krig, så må alle soldater som har blitt pappa sitte hjemme å bysse, for sånn er permisjonsreglene? I disse dager tror jeg det fint lar seg gjøre å bytte, man må bare gå via de rette kanalene. Enn så lenge er ikke krisen i Norge så stor at det er erklært unntak fra reglene. Det må man bare forholde seg til.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #14 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjekt å ha papirer og i journalen at man ikke takler å være med sin egen unge. Høres ut som årets far. Anonymkode: 8426c...142 Ja, da er i alle fall saken klar på hvem som ikke får noe ansvar dersom man går fra hverandre etterhvert. At noen orker få barn med en mann som ikke klarer ta seg av ungen engang, er et mysterie for meg. Anonymkode: 167fe...645 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #15 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De Vi gikk bare til legen og der sa han at han ikke taklet å ha barnet alene så var det gjort. Tok oss 10 minutter å få den legeerklæringen. Vanskeligere å få tatt over om far er i jobb, men man kan jo alltids prøve. Hvis sykehuset skriver et skriv om at han er nødvendig for driften så skal det gå. Anonymkode: 24203...855 Den er kjekk å ha på en pappa ved brudd, da får han ikke mye samvær. Anonymkode: 47e5b...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå