Gå til innhold

OK å koble til hageslange nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det skal bli -1 grader i natt, men kan jeg ta ut hageslange nå? Eller risikerer jeg vannlekkasje? Ser at to av naboene har tatt ut sine, så lurte på om det var mulig.

Takk for svar!

Anonymkode: 249fd...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har den ute hele året vi, aldri opplevd lekkasje. 

Stenger jo vannet og tømmer slangen etter bruk.

Anonymkode: 9d5c9...6e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du slår vel av vannet og tømmer slangen om du har brukt den? Vår har vært ute i hele vinter.

Anonymkode: e9c90...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du slår vel av vannet og tømmer slangen om du har brukt den? Vår har vært ute i hele vinter.

Anonymkode: e9c90...6b9

Vi har stengt vannet, tømt slangen og satt den ned i kjelleren. Så nå lurer jeg på om været tillater at vi kan sette den ut og skru på vannet igjen? Eller er -1 på natta nok til å gjøre skade? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsker nemlig å vaske verandaen, men om jeg må stenge krana og tømme slangen igjen fordi det er for kaldt på natta vil jeg heller vente til jeg slipper å gjøre dette. Derfor spør jeg. Kan jeg la slangen stå ute nå og la vannet være på? Eller vil det fryse for mye å gjøre skade ved -1? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi venter litt til. Iallfall over påske. Vil ikke ta sjansen da det enda kan bli ganske kaldt om natten. Selv om 1- ikke nødvendigvis er katastrofe. Kjøpte oss en gardena trommel i år så klør i fingrene etter å få den opp, haha! God lørdag :) 

Anonymkode: d47a9...701

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker nemlig å vaske verandaen, men om jeg må stenge krana og tømme slangen igjen fordi det er for kaldt på natta vil jeg heller vente til jeg slipper å gjøre dette. Derfor spør jeg. Kan jeg la slangen stå ute nå og la vannet være på? Eller vil det fryse for mye å gjøre skade ved -1? 

Jeg ville ikke vasket verandaen når det er meldt minus uansett. Vent til sola varmer mer, så vannet får fordampet godt. :)

Anonymkode: 1a38a...947

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke blir så veldig mye kaldere tåler den slangen å henge ute. Ved veggen vil det kansje ikke bli minus engang. Men blir det -10 f.eks. som det ofte blir i innlandet til langt utpå mai kan det være fint å vente litt med mindre du tømmer den og stenger vannet etter hver gang du bruker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville ikke vasket verandaen når det er meldt minus uansett. Vent til sola varmer mer, så vannet får fordampet godt. :)

Anonymkode: 1a38a...947

Takk for svar! Nå har jeg allerede stått ute og skrubbet den rein😅 Men solen skinner her nå så håper det ikke blir altfor ille😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hr. Aktiv skrev (3 timer siden):

Er du sikker på at det ikke blir så veldig mye kaldere tåler den slangen å henge ute. Ved veggen vil det kansje ikke bli minus engang. Men blir det -10 f.eks. som det ofte blir i innlandet til langt utpå mai kan det være fint å vente litt med mindre du tømmer den og stenger vannet etter hver gang du bruker det. 

Takk for svar!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi venter litt til. Iallfall over påske. Vil ikke ta sjansen da det enda kan bli ganske kaldt om natten. Selv om 1- ikke nødvendigvis er katastrofe. Kjøpte oss en gardena trommel i år så klør i fingrene etter å få den opp, haha! God lørdag :) 

Anonymkode: d47a9...701

Takk for svar! God lørdag!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...