Gå til innhold

OK å koble til hageslange nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du slår vel av vannet og tømmer slangen om du har brukt den? Vår har vært ute i hele vinter.

Anonymkode: e9c90...6b9

Vi har stengt vannet, tømt slangen og satt den ned i kjelleren. Så nå lurer jeg på om været tillater at vi kan sette den ut og skru på vannet igjen? Eller er -1 på natta nok til å gjøre skade? 

Anonymkode: 249fd...109

AnonymBruker

Jeg ønsker nemlig å vaske verandaen, men om jeg må stenge krana og tømme slangen igjen fordi det er for kaldt på natta vil jeg heller vente til jeg slipper å gjøre dette. Derfor spør jeg. Kan jeg la slangen stå ute nå og la vannet være på? Eller vil det fryse for mye å gjøre skade ved -1? 

AnonymBruker

Vi venter litt til. Iallfall over påske. Vil ikke ta sjansen da det enda kan bli ganske kaldt om natten. Selv om 1- ikke nødvendigvis er katastrofe. Kjøpte oss en gardena trommel i år så klør i fingrene etter å få den opp, haha! God lørdag :) 

Anonymkode: d47a9...701

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ønsker nemlig å vaske verandaen, men om jeg må stenge krana og tømme slangen igjen fordi det er for kaldt på natta vil jeg heller vente til jeg slipper å gjøre dette. Derfor spør jeg. Kan jeg la slangen stå ute nå og la vannet være på? Eller vil det fryse for mye å gjøre skade ved -1? 

Jeg ville ikke vasket verandaen når det er meldt minus uansett. Vent til sola varmer mer, så vannet får fordampet godt. :)

Anonymkode: 1a38a...947

• Liker 1

Er du sikker på at det ikke blir så veldig mye kaldere tåler den slangen å henge ute. Ved veggen vil det kansje ikke bli minus engang. Men blir det -10 f.eks. som det ofte blir i innlandet til langt utpå mai kan det være fint å vente litt med mindre du tømmer den og stenger vannet etter hver gang du bruker det. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville ikke vasket verandaen når det er meldt minus uansett. Vent til sola varmer mer, så vannet får fordampet godt. :)

Anonymkode: 1a38a...947

Takk for svar! Nå har jeg allerede stått ute og skrubbet den rein😅 Men solen skinner her nå så håper det ikke blir altfor ille😬

AnonymBruker
Hr. Aktiv skrev (3 timer siden):

Er du sikker på at det ikke blir så veldig mye kaldere tåler den slangen å henge ute. Ved veggen vil det kansje ikke bli minus engang. Men blir det -10 f.eks. som det ofte blir i innlandet til langt utpå mai kan det være fint å vente litt med mindre du tømmer den og stenger vannet etter hver gang du bruker det. 

Takk for svar!😄

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi venter litt til. Iallfall over påske. Vil ikke ta sjansen da det enda kan bli ganske kaldt om natten. Selv om 1- ikke nødvendigvis er katastrofe. Kjøpte oss en gardena trommel i år så klør i fingrene etter å få den opp, haha! God lørdag :) 

Anonymkode: d47a9...701

Takk for svar! God lørdag!😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...