Gå til innhold

Drittlei hyttemaset i Corona tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel aldri hørt så mye om hytter som i denne tiden. Er møkklei sutrete storfamilier som "må" feire hver for seg , som ikke kan ta lange ,familiesterke skiturer sammen og lignende. Dette er noe de har gjort gjerne hvert år, og verden går nesten under når noen år skulle vise seg å være annerledes - som det er nå for tiden. Jeg har hytte i familien selv, og jeg gir grei beskjed til mine egne også, hvis det blir for mye klaging. Vi lever i et privilegert land. Mange i dette landet står utfor både i forhold til ferier og mangel på familie og venner - mange er blitt syke og dør.Det betyr ikke at jeg ikke unner folk hytter eller stor omgangskrets, men det kan virke smålig med konsentrert syt om "annerledes" hyttetur enn hva de er vant til fra før. Sånn er livet noen ganger, vi har ingen garantier for at livet alltid skal gå bra,flyte som normalt ,at vi alltid skal få oppleve de gode og innkjørte mønstre og rutiner vi er vant til i velferds- Norge. Tenk under krigen hva folk måtte tilpasse seg i årevis. Vi ønsker alle at de gode tidene skal komme tilbake, men ingenting bør tas som en selvfølge. 

Anonymkode: 00faa...f9a

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er være med de som må reise til utlandet og driver å sutrer for at de må i karantene. 

Anonymkode: f9bf7...321

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Da er det mer synd på oss som ikke har en hytte å dra til 😉

Her blir det hjemmepåske helt alene. 

Anonymkode: 0d477...7f3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår veldig godt folks frustrasjon, og jeg synes ikke vi skal sammenlikne med krigstid eller folk som sulter i Afrika hele tiden. Hvorfor gjør vi ikke det ellers også? Saken er at mange nordmenn føler de har noe å klage på, og mener sine egne klager er legitime og alle andres er sutrete. Vi kan ta diskusjoner om et vanskelig boligmarked, sykelønn eller helsetjenester uten at reaksjonen er at "andre har det verre", ferdig snakket. Dette er landet vi lever i, og vi forholder oss til utfordringene vi har her, ikke de vi ikke har. 

Jeg synes forøvrig at frihet er noe av det viktigste vi har. Frihet til å treffe sin egen familie er svært viktig. Og privat eiendomsrett har alltid stått sterkt. Hadde mennesker i USA blitt forhindret i å bruke sine egne eiendommer, slik nordmenn ble en periode, så hadde det blitt folkeopprør. Nordmenn godtar ekstremt mange inngrep fra statens side uten å stille spørsmål tilbake. Mangelen på kritisk journalistikk i denne koronafasen synes jeg er hårreisende.

Anonymkode: 3e68b...57c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår veldig godt folks frustrasjon, og jeg synes ikke vi skal sammenlikne med krigstid eller folk som sulter i Afrika hele tiden. Hvorfor gjør vi ikke det ellers også? Saken er at mange nordmenn føler de har noe å klage på, og mener sine egne klager er legitime og alle andres er sutrete. Vi kan ta diskusjoner om et vanskelig boligmarked, sykelønn eller helsetjenester uten at reaksjonen er at "andre har det verre", ferdig snakket. Dette er landet vi lever i, og vi forholder oss til utfordringene vi har her, ikke de vi ikke har. 

Jeg synes forøvrig at frihet er noe av det viktigste vi har. Frihet til å treffe sin egen familie er svært viktig. Og privat eiendomsrett har alltid stått sterkt. Hadde mennesker i USA blitt forhindret i å bruke sine egne eiendommer, slik nordmenn ble en periode, så hadde det blitt folkeopprør. Nordmenn godtar ekstremt mange inngrep fra statens side uten å stille spørsmål tilbake. Mangelen på kritisk journalistikk i denne koronafasen synes jeg er hårreisende.

Det stemmer. Godtar og godtar, og blir etterhvert vant til det, og tror at det livet vi lever nå er «ok» og «normalt». 

Anonymkode: 56ff1...173

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Brenn ned alle sekundærbo.... *host* hytter!!!! 

Anonymkode: fd17a...15d

AnonymBruker
Skrevet

Og nå er det noen egoistiske brødhuer som nekter å ta vaksine fordi det ikke passer, FORDI DE SKAL PÅ HYTTA! 🤯🤯🤯

AnonymBruker
Skrevet

Drittlei både hyttemas og generelt feriemas.. 

Anonymkode: 4869c...443

AnonymBruker
Skrevet

Så et innslag om hytteofre som ikke kunne ha besøk i luksushytta si. De må være «alene», altså mor, far og to barn. 

Jeg tenner et lys. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hva som er verst. De som sutrer over det, eller de som sutrer over dette.

Anonymkode: 00d39...843

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er lei sutring generelt. Kan ikke folk bare prøve å gjøre sitt beste og se at dette er noe vi bare må igjennom. 

Folk har opplevd kriger og pandemier før. Da var tiltakene strengere. De kom seg igjennom det og det gjør vi å. 

Jeg har hytte, campingvogn og kan bo gratis i Spania hvis jeg vil. Alikvel er ikke dette noe jeg vier en tanke. Familien pakker sekken og drar ut i skogen. 

Vi har slått opp teltet i hagen og barna sover i telt ute. Vi invisterte i bålpanne og lager middag ute i hagen. 

Vi har nå kjøpt fiskeutstyr og skal prøve å fiske for første gang når isen forsvinner. Mye man kan finne på selv om alt er stengt 😊

Anonymkode: 81504...cfc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De rike må da få lov å beholde privilegiene sine bare fordi det er en pandemi. Uansatt så er det de fattige som blir smittet og sprer sykdommen. Dessuten kjører jeg tesla og redder miljøet. Men kan kjøre forbi alle de fattige idiotene i kollektivfeltet og jeg sparer masse penger så jeg blir enda rikere.

Anonymkode: 2228a...470

• Liker 3
Skrevet

Synes og det er mye sutring...om både hytter og at man ikke for ha med alle sine 30 venner, ikke  får reist til utlandet osv.

Kjenner overhodet ingen sympati for de "stakkars" hyttefolka.

De jeg derimot kjenner sympati for er de som bor alene, spesielt i Oslo for de har ikke hatt det greit dette året. Eller helsepersonell som går på nåler både hjemme og på jobb fordi de kan måtte bli innkalt for ekstrajobbing og som holder seg vekke fra venner og familie med tanke på smittefare. Eller barn som ikke får et skikkelig tilbud på skolen eller mister det lille nettverket de har på grunn av korona...osv. 

Det er maaange jeg har sympati for men priveligerte hyttemennesker som klager over at de ikke kan ha med mer enn 2 venner/familiemedlemmer og vaksinerte pensjonister og bortskjemte voksne drittunger som vil til syden er ikke på lista.

Heldigvis så har jeg ikke mange slike rundt meg.

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og svar til det. 

_popcorn_, mod

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og nå er det noen egoistiske brødhuer som nekter å ta vaksine fordi det ikke passer, FORDI DE SKAL PÅ HYTTA! 🤯🤯🤯

Syns ikke det er egoistisk jeg. Hadde heller ikke kastet bort en ferie på det.

Forstod det faktisk sånn at man i påsken eller etter påsken, kunne bli oppringt, og tilbudt vaksinen. For nå begynte det visst å bli fortgang i det. Men dette var noe jeg ble fortalt av en bekjent i går, så sier ikke at det er tilfellet.

Greit å vite. Da tar jeg i hvert fall ikke telefonen 😈 Den vaksinen skal ikke inn i min kropp.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig, jo mer vi finner i oss  jo lettere er det for staten å få makt og misbruke den. Folk som ikke har hytte vet faktisk ikke hvor mye jobb det kan være med det, får en ikke lov å dra dit for å vedlikeholde og se til så kan dette bli veldig dyrt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes de må få lov til å «sutre» litt, jeg, all den tiden mange av tiltakene ikke lager mening. Hjemme pleier vi jevnlig kontakt med besteforeldrene, men på hytta kan vi plutselig ikke være sammen ? :klo: 

• Liker 3
Gjest AlmaSofie
Skrevet

Jeg skjønner godt de som synes det er trist at de ikke kan ha familien samlet på hytta. Det er rundt en halv million hytter i Norge - dvs svært, mange av oss eier eller har tilgang til hytte. 

I en travel hverdag er hyttepåske årets høydepunkt og det er klart når man ikke kan samle hele familien slik man vanligvis gjør så er det trist. 

Klarer faktisk å se det selvom jeg selv jobber på sykehus og har aldri noensinne jobbet mer enn jeg har gjort det siste året. Og jeg skal jobbe hele påsken også - slik som jeg gjorde påsken ifjor ... og julen. 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig! Brenn ned alle sekundærbo.... *host* hytter!!!! 

Nei det synes jeg ikke er noe hyggelig gitt :snurt: Har selv hytte, som ble bygget en gang på 60-tallet av familie og det er en veldig koselig og liten hytte ^^, meen jeg har ikke vært på den på noen år nå  :sukk:og jeg vil ikke dra et sted hvor det ikke er noe smitte <_< 

• Liker 1
Gjest Sitronmelisse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er lei sutring generelt. Kan ikke folk bare prøve å gjøre sitt beste og se at dette er noe vi bare må igjennom. 

Folk har opplevd kriger og pandemier før. Da var tiltakene strengere. De kom seg igjennom det og det gjør vi å. 

Jeg har hytte, campingvogn og kan bo gratis i Spania hvis jeg vil. Alikvel er ikke dette noe jeg vier en tanke. Familien pakker sekken og drar ut i skogen. 

Vi har slått opp teltet i hagen og barna sover i telt ute. Vi invisterte i bålpanne og lager middag ute i hagen. 

Vi har nå kjøpt fiskeutstyr og skal prøve å fiske for første gang når isen forsvinner. Mye man kan finne på selv om alt er stengt 😊

Anonymkode: 81504...cfc

Jada, helt til det begynner å regne 😅

• Opprett ny...