Gå til innhold

Vektnedgang resultater

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg føler at vekten viser innsatsen jeg la inn for 2 uker siden. 
At den er «en uke forsinket» hvis det gir mening? 
Tanker? :) 

Anonymkode: 4bc22...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 minutter siden, Cleo88 said:

Hva spør du etter? Forstår ikke utsagnet eller spørsmålet ditt... 

jeg lurer egentlig på om det ligger noe i det, eller om det er bare noe jeg føler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, vektnedgang skjer over tid. Det er inntak over uker og måneder som betyr noe, ikke 1-2 dager. Så det kan godt hende du ser litt resultater etter 2 uker, men det tar ikke 2 uker fra du overspiser til du ser resultatet på vekta.

For meg så er det dag til dag. Spiser jeg et større måltid torsdag kveld ser jeg det på vekta fredag (vannvekt). Spiser jeg rent i 2 dager går vekta ned igjen (slipper vannet), og får kanskje reell vektnedgang også. 

Det er ikke forsinkelser på 2 uker, men det kan godt være platåer du havner på. Hvis du trener samtidig kan du gå ned i fettprosent med opp i muskelvekt, og da kan du se endringer på cm rundt forbi på kroppen men ikke på vekta.

Anonymkode: 42a46...554

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, vektnedgang skjer over tid. Det er inntak over uker og måneder som betyr noe, ikke 1-2 dager. Så det kan godt hende du ser litt resultater etter 2 uker, men det tar ikke 2 uker fra du overspiser til du ser resultatet på vekta.

For meg så er det dag til dag. Spiser jeg et større måltid torsdag kveld ser jeg det på vekta fredag (vannvekt). Spiser jeg rent i 2 dager går vekta ned igjen (slipper vannet), og får kanskje reell vektnedgang også. 

Det er ikke forsinkelser på 2 uker, men det kan godt være platåer du havner på. Hvis du trener samtidig kan du gå ned i fettprosent med opp i muskelvekt, og da kan du se endringer på cm rundt forbi på kroppen men ikke på vekta.

Anonymkode: 42a46...554

Jeg er med på det du sier :) men for meg virket det som at innsatsen jeg legger i en uke viser på venta om 2 uker, ikke uken etter.  Observert fra hva jeg har spist/drukket 

Dette er sett bort ifra, naturlig svinging dag til dag pga do besøk eller opp i vannverk pga salt mat/mye karbo. Det forventer jeg skal vises på vekten dagen etter ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette skjer meg i perioder også. Det er noe av grunnen til at jeg prøver å huske at vektnedgang ikke er en lineær kurve, for det er så mange faktorer som spiller inn på vektforskjeller i løpet av bare én dag. Trenden over lengre tid er det som teller. 

Anonymkode: 06742...617

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...