Gå til innhold

Hvilke grønnsaker bruker dere til pannekaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: d48b7...826

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fleskepannekaker med potet og gulrot til.

Anonymkode: 31de5...710

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selv synes jeg f eks salte ting og grønnsaker på pannekake er litt ekkelt. Da vil jeg heller bruke en tortilla/wrap enn en pannekake....

Anonymkode: 8a205...31a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Lager blant annet med sopp, spinat og hvitløk. Eller bønnespirer og salat (men da har jeg og reker i). Kål og artisjokk er også en god kombinasjon. 

Kaller det imidlertid Crepes. Pannekaker forbinder jeg med sukker og syltetøy, som andre i denne tråden. 

Anonymkode: 992a1...b6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville servert en salat til forrett. Evt laget bakte rotgrønnsaker vendt i olje, honning og krydder- servert i skåler.

Anonymkode: 4bea1...ecc

AnonymBruker
Skrevet

Her i huset spiser vi linsepannekaker med mais,spinat,agurk og avocado

Anonymkode: 8f1cd...0cd

• Liker 3
Skrevet

Du kan enten kjøre spinat med blender inn i selve røra. Ikke forsøkt selv, men hørt som tips mange ganger. Det samme med revet gulrot.

Selv synes jeg det er godt med gulost og paprika evt røkelaks og agurk og ruller pannekaken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gulrøtter og grovt brød. 

Anonymkode: 03052...86d

Skrevet

Jeg lager ofte pannekaker ( på kun egg, melk, mel og en liten klype salt, stekt i smør) med kremost, røkt ørret og salat. En favorittmiddag!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 9.59):

?

Anonymkode: d48b7...826

Jeg pleier å lage pannekaker av kikertmel, vann, salt og litt olivenolje, så har jeg falafel, salat, og hummus inni. Kjempegodt 

Anonymkode: 0f41a...95b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om mange tror man tar vanlige, søte og tykke, pannekaker, og putter grønnsaker i de. 

Crepes er en rett, med utgangspunkt i Frankrike. Man lager en tynn, tynn røre, med egg, salt og mel. Jeg bruker gjerne grovere typer mel. Kan som tidligere nevnt i tråden fylles i det uendelige, ikke bare med grønnsaker, men med sopp, ulike typer løk, oster, med mer. 

I tillegg til den tradisjonelle varianten er det mange måter å lage pannekaker til lunsj og middag på. Spinatpannekaker er en favoritt her i huset, gjerne fylt med tomat og mozarella - det passer utmerket i matpakken. Eller pannekaker med havregryn, bananpannekaker, man kan lage røre med cottage cheese, og mye mer. Breakfast pancakes i sunn/savory form er vanlig i mange land. 

Forståelig at nordmenn spiser brødmat til tre av fire måltider når man leser tråder som dette... Motstand, edder og galle, i stedet for interesse for å lære seg noe nytt om mat. 

Anonymkode: 992a1...b6c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker potet og bacon til. 

Anonymkode: 92c8b...186

AnonymBruker
Skrevet

Kokt potet

Anonymkode: b332a...680

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til det. 

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 10.09):

Selv synes jeg f eks salte ting og grønnsaker på pannekake er litt ekkelt. Da vil jeg heller bruke en tortilla/wrap enn en pannekake....

Anonymkode: 8a205...31a

En tortilla er jo en slags pannekake det og 😊

Anonymkode: 4b696...038

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

En tortilla er jo en slags pannekake det og 😊

Anonymkode: 4b696...038

Det er også en slags pizzabunn. Sånn sett er kanskje pizzabunn også en slags pannekake. Pitabrød også. Som en hul pannekake. Og sveler er egentlig bare veldig tykke pannekaker. Vafler er pannekaker formert som hjerter. Omelett også er egentlig en pannekake tror jeg, der fungerer i alle fall like bra med bacon.

Anonymkode: 0c19b...fe9

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Bruker ikke grønnsaker til pannekaker,bruker blåbær syltetøy,det er det nærmeste en kan komme grønnsaker.

Skrevet

Jeg bruker bare blåbær til pannekaker.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporing og brukerangrep, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...