Gå til innhold

Hvordan kjentes det ut...

Pi@

Anbefalte innlegg

Hvordan kjentes det ut den måneden dere ble gravid? Altså fra EL til da dere skulle hatt mensen. Hadde dere de vanlige symptomene på mensen, eller var det anderledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før jeg tok testen hadde jeg gått i en uke og vært uggen i magen. Var oppblåst og hadde litt vondt dann og vann. Var litt kvalm også. Så da jeg tok testen kom det ikke som noen overraskelse at jeg var gravid. Følte det på meg liksom.

Og dette var slett ikke planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte ingenting spesielt, foruten at jeg fikk melk (bare litt) i puppene 3 dager etter antatt befruktning. Men nå var jeg ikke særlig oppmerksom mot symptomer heller da, ettersom jeg ikke var klar over at jeg var gravid. Melken har vedvart, nå er vi 8+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vonde brystvorter. Det var midt på vinteren og det var ubehagelig hver gang jeg ble kald. I tillegg fikk jeg det som vel kan kalles menssmerter, men disse var i magen, mens jeg vanligvis får det i korsryggen.

Jeg skjønte også etterpå (trodde absolutt ikke jeg var gravid den måneden) at de par brune flekkene jeg hadde sett i trusa tidligere var fra da egget festet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første symptom er at jeg blir veldig svimmel når jeg reiser meg brått opp. Utenom det fikk jeg bare "vanlige" menssmerter som kom noen dager før de burde ha kommet og som varte mye lengre enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måneden jeg var/ble gravid så fikk jeg veldig ømme pupper. Dette merket jeg spesielt godt på natten.

Jeg mener også at jeg kjente festesmerter.

Ellers hadde jeg nok ingen symptomer.. Til vanlig kjenner jeg ingen symptomer på at mensen skal komme heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så spennende å høre hvordan dere opplevde det. Foreløpig konklusjon må være at det var nesten som vanlig....

Litt rart at innlegget ble flytta forresten, siden jeg spurte di som allerede er gravide/har vært det og ikke di som prøver. Ja, ja samme for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma`n

Da jeg vart gravid fikk jeg utrolig vondt i magen litt etter eggløsning. Tror jeg dermed kjente at egget festet seg! ;)

Ellers hadde jeg hele tiden en følelse av at jeg var gravid. Ulik den "jeg tror" følelsen jeg hadde kjent de andre prøvemånedene.. I tillegg vart jeg litt svimmel og uggen særlig under aktivitet uken etter EL (altså uke 4). Ømme bryster tror jeg begynte å komme litt senere. Kanskje uke 5 eller noe.

Iallefall, selv om jeg tok 1-2 negative tester før jeg testet positivt, følte jeg på meg at jeg var gravid (derfor gikk jeg også tilbake til boss der jag hadde kastet testene jeg tok en uke etter EL, noen timer etter at jeg hadde tatt dem, og da viste de svaakt positivt! -altså allerede en uke etter EL!!!)

Husker tilbake på graviditetsprøvingen som en utrolig spennende og morsom tid!

Gleder meg til neste gang!! :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måneden jeg ble gravid hadde jeg ekstremt vondt i puppene.. Pleier alltid å ha ganske vondt i puppene noen dager før mensen kom, men denne gangen kom ubehaget nesten like etter eggløsning. Det var så vondt og ubehagelig at jeg nesten skjønte at noe var på gang, selv om jeg ikke turte å håpe på noe ;)

Endret av melina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eneste fullgåtte svangerskap fortonte seg noenlunde slik...

Ca. 1 uke etter eggløsning kjente jeg noe som lignet veldig på menssmerter. Varte bare i en dag, trodde først jeg fikk mensen lenge før tida. Tror dette var egget som festa seg.

Like før IKM var jeg litt småuggen, kjentes ut som jeg skulle få influensa. Det stakk i livmora, hadde ikke de vanlige mensmurringene som jeg pleier å ha.

Deretter gikk det slag i slag med ømme pupper, "voksesmerter" i livmora, kvalm som fy etc ;) .

Skulle gjerne ha opplevd det igjen snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingentingen jeg....

Men jeg kjenner heller ikke når mensen kommer heller da ;)

Likevel var det noe med "magefølelsen" som sa at vi hadde klaff den måneden, selv uten noen som helst tegn. Og magefølelsen var riktig den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble misenksom da brystvortene ble ømme og vonde.

Det var vondt bare man tok borti dem.

Dette har jeg aldri oppled før, så da fikk jeg en liten misstanke og nå er jeg 5 uker og 3 dager på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...