AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Hei! Er det noen her som har starter på nytt med eksen? Hvordan gjorde dere det, snakket dere ut om alt før dere prøvde, eller ble det litt og litt? Min situasjon er slik at jeg og eksen har bestemt oss for å prøve på nytt med blanke ark. Men saken er den at vi har egentlig ikke hatt en kveld der vi har snakket ut om alt, vi har egentlig bare tatt det litt av og til over melding (han bor i en annen by). Jeg har lenge ønsket en kveld der jeg kan snakke med han tilstede om hvordan jeg har det og hva jeg tenker (selvom jeg har sagt det tidligere litt her og der over melding). Jeg føler at hvis jeg tar det opp igjen nå så kan det bli mye eller unødvendig snakk for hans del, men jeg kjenner at hvis jeg skal klare å fokusere 100% frem i tid så trenger jeg det. Vi bestemt oss for å starte på nytt for snart 4 mnd siden, er det forseint å ta den praten? Handler mye om det å bygge tillit, og det at han må forstå hvordan bruddet har påvirket meg. Jeg vil ikke ha meldinger der det står at man aldri skal bli sammen med en eks. Eneste jeg lurer på er om hva dere gjorde slik at det ble et bedre forhold med eksen? Anonymkode: ac03d...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Hei. Jeg og min ex bynte i det små i januar, ting var allerede, vanskelig å prate om ting, sex og alt var vanskelig, men ting har kommet seg å idag har vi flyttet sammen igjen. Ble slutt i oktober 2020,ble sammen i februar kan man vel si, eller da vi virkelig gikk inn for å prøve fordi begge vil bli gammel sammen. Bruddet var av mange grunner, å ting som faktisk måtte fikses før vi kunne være sammen igjen, alt er på stell nå å vi har aldri hatt det så fint ilag. Det er viktig å ha flere samtaler om framtidsønske å om man faktisk vil bli gamle ilag å oppleve livet ilag. Vi har to barn sammen så situasjonen er vel litt annerledes for oss. Hun fant seg en annen mann ganske rett etter det ble slutt, en typisk rebound "kjæreste", hun la han på hyllen i sekundet vi bynte ilag. Gjennom bruddet har vi vært litt sammen pga ungene, å sett litt film og serie ilag, da var jeg uviten om at hun var med en annen, så det var jo et lite problem når jeg fant ut av det.. Man kan vel trygt si hun holdt seg tro til han når de var sammen, for når ting kunne skjedd mellom oss, så skjedde det ikke pga hun hadde en annen. Hun har også innrømt at vi ville blitt sammen tidligere har det ikke vært for hennes rebound. Jeg tenker, hvis man vil hardt nok, så må også begge ville det like sterkt, iallefall være veldig på med at det skal være dere igjen.. Man kan si det blir slutt av en grunn, å de grunnene må man prate om, man må finne løsninger på det som en gang var et problem, snakke om det å komme til en enighet, for ellers kan man fort havne i samme sirkel, så går drt noen måneder eller år, så er enten den ene utro, eller så blir det brudd på nytt.. Så man må virkelig kartlegge hva dere ønsker i livet, for dere skjøl og som kjærester og samboere.. Kommunikasjon er nøkkelen her, uten det kommer man desverre bare halveis. Anonymkode: b1df9...42e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Det er barneslig og umodent å «begynne på blanke ark» isteden for å snakke gjennom alt på en sivilisert måte. Alle de ting dere unngår ved å feie det under betegnelsen «blanke ark» kommer opp igjen før eller siden. Mest sannsynlig før. Hvis du er 25+ år gammel og likevel i en slik situasjon som du beskriver her - Da hadde jeg tenkt ekstra nøye om før jeg gadd å kaste bort mer tid. Anonymkode: a5eb8...e2d 4
miSs. Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Jeg prøvde igjen med en ex, da var vi begge i 20 årene. Som du skriver, startet vi med blanke ark, men han var den typen som feide ting under teppe. Mens jeg er den som liker å ta opp ting, vil snakke ut og komme til enighet. Det er personlighet, visse ting forandret seg ikke. Han ble ex igjen etter 2 år. Funket ikke for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Jeg tenker at det som regel er ex av en grunn. Så er det gjerne lett å glemme det etter hvert, men så kommer gjerne problemene tilbake igjen. Hvis du i det hele tatt syns det er vanskelig å snakke med han og er redd for å ta opp ting, så høres det jo ikke veldig lovende ut. Men anbefaler at man gjør det. Om man skal være i et forhold så må man nesten kommunisere. Dette burde jo vært snakket om før dere ble sammen igjen. Men ta det opp nå. Hvis ikke han tåler det, så tåler han ikke å være i et forhold. Og det er noen av dem ja. Men de vil man vel ikke være med uansett eller? Anonymkode: 734f0...9ee 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Nei, fungerer ikke i det lange løp. Anonymkode: dcd9d...3ea
Antiviruset Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei, fungerer ikke i det lange løp. Anonymkode: dcd9d...3ea Det kan fungere om begge to er klar over hva som var galt før man avsluttet et forhold, så snakker seriøst om det og det er vilje til å endre seg fra begge parter. Problemet er at voksne mennesker sliter stort med akkurat det. Når et forhold er over og en av partene tror at det er så mye bedre hos andre potensielle partnere, så oppdager de at det ikke er slik! Da kan problemene man hadde i forholdet med tidligere partner virke små. Jeg ville være ekstremt forsiktig med å ta tilbake en partner som hadde gjort det slutt med meg, da må det kommuniseres skikkelig om hva grunnen var til bruddet, og hva som nå har endret seg. Om ikke bør det aldri være aktuelt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå