Gå til innhold

Hjemmelagde fiskeboller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant en oppskrift. Hva tror dere om den? Ville dere tilsatt eller fjernet noe og blir det mange fiskeboller? Jeg trenger ikke lage så veldig mange  men etter det jeg forsto kan man bruke oppskriften til å lage stekte fiskekaker og trille ut fiskeboller som trekkes i saltet vann. Jeg skal fryse de.

500 gr fiskefilet (hyse, kan man bruke annen fisk? Hva er best?). 2ts salt. 1/2-1 løk. 2ss potetmel. 1ts muskatt. 2.5-3 dl melk. Røres seigt i foodprosseor i 1 min.

Har noen innspill?

Anonymkode: f12b3...c32

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir totalt 800 gram. Vil holde til middag for tre eller fire småspiste personer. 

Hvis du har tenkt å fryse ned, hadde jeg glatt doblet oppskriften. 

Anonymkode: 76b0b...349

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette blir totalt 800 gram. Vil holde til middag for tre eller fire småspiste personer. 

Hvis du har tenkt å fryse ned, hadde jeg glatt doblet oppskriften. 

Anonymkode: 76b0b...349

Ok. Takk. Ville du tilsatt eller fjernet noe fra oppskriften eller ville du evt valgt annen fisk enn hyse?

Ts

Anonymkode: f12b3...c32

AnonymBruker
Skrevet

Hyse er perfekt til fiskekaker. Jeg ville hatt i litt pepper også, og mindre melk. Men jeg er vant med å lage fiskekaker, ikke boller. Og vært veldig lett på handen med muskat. 

Kutt fisken i små terninger, og hold den iskald, gjerne en tur i fryseren uten at den blir fryst, og bearbeid kakene raskt. For varmen fra foodprosessoren vil raskt gjøre massen "ekkel" om ikke. 

Anonymkode: 7e353...e34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...