Gå til innhold

Gi bort fine jenteklær!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skyver denne opp, jeg :)

Skrevet

Jeg syns synd på ungene som blir avbildet på denne måten. Ikke så stilig om klassekameratene ser dette. Barn kan være nådeløse...

Skrevet
Okey jenter!

Har dere noe pent jentetøy liggende er det ihvertfall nå helt sikkert noen som blir glad! http://www.finn.no/finn/bap/object/;pdc=11...innkode=6014698

Jeg fikk kjempelyst til å sende, jeg....

Helt til jeg begynte å lese svaret de hadde sendt ei som hadde skrevet til familien!

Uansett om en er uenig kan en da ikke svare slik!

Reagerte også VELDIG på at de hadde lagt ut bilde av ungene sine.

la Guapa

Skrevet

Helt til jeg begynte å lese svaret de hadde sendt ei som hadde skrevet til familien!

la Guapa

jeg tenkte akkurat det samme :Nikke:

Skrevet

hei

jeg reagerte også pa det svaret di sente, man kan vere saklig, og jeg syns ogsa det var litt rart og avbilde barna sann, og det sa da ikke sa galtmed dem de virket da fint kledd.

hilsen

Skrevet

Greit å være i en krise, men å sette inn bilde av ungene sine...... :roll:

Skrevet
:overrasket: Litt av et svar de fikk fra familien også, da!!

Ja herregud, har lest det jeg også!! :sjokkert:

Man kan si hva man vil om å tipse familien om sosialkontoret - kanskje de tok det opp feil - men å svare vedkommende på den måten er jo under ethvert lavmål!!

( ...Du er bare en jævla simpel person,som ønsker og være full av faen,du er litt av en taper her i samfunnet som ikke har annet å gjøre,en å irritere deg over en stakkarslig annonse,synd det er på deg ditt forpulte RASSHØL!!!!!!!...)

Greit nok at man er stolt, men når man i en annonse på FINN sier det rett ut at man er i en økonomisk krise - med bilde av barna! - så må man jo forvente å få medlidenhet også. Ser ellers ikke noe galt i å spørre etter gratis klær, men de kunne jo latt være å ta med bilde av barna.

Skrevet

Personlig ville jeg nok synes det var mindre "pinlig" å gå på sosialkontoret enn å sette inn bilde av barna mine i en annonse på den måten. Heldigvis har jeg vært så heldig i livet at jeg aldri har vært i en så vanskelig situasjon at dette har vært noe jeg har måttet ta stilling til!

Men nå vet vi jo ingenting om hverken dem som skrev annonsen (kan jo være et helt tilfeldig bilde av hvem som helst som ikke har noen relasjon til innsender) og heller ikke om personen som skrev tråden på Din baby.

Skrevet

Jeg reagerte også på at det var lagt ut bilde av barna, og ikke mist på svaret hu ene fikk. Men når det er sagt. Her er/var det hvertfall slik at sosialkontoret ikke gir/ga støtte til klær før etter at klienten har vært i systemet i ett år. Kanskje det er derfor annonsen ligger der? Dessuten er det jo trist om barna må gå med gamle slitte klær pga. oppførselen til forelderen/foreldrene. :tristbla:

Skrevet

Man kan jo mene mye om å annonsere slik, og ha med bilde av barna etc.

Men en ting som er sikkert er at disse menneskene nok har fått ganske mange eposter med "velmenende råd", spydige bemerkninger etc. Det er sikkert nok av mennesker som har sagt de burde gå på sosialen, at de burde ikke avbilde ungene fodi *masse ubeskrivelige scenarier*. De har kanskje fått tilbud om å "selge barna" etc. Kanskje var denne siste mailen dråpen. Eller kanskje er den pyntet på av jenta inne på det andre nettstedet, fordi hun fikk en mail som lignet og som hun ble fornærmet av.

Hvem vet?

Dersom man har jenteklær som man skal gi bort og man ikke kjenner noen som trenger dem, kan man jo sende dem til denne familien. Jentene trenger det ikke mindre om faren uttrykker seg (unnskyld uttrykket) harry.

Om man ikke vil, kan man gi dem til Frelsesarmeen.

Og om man syns annonsen er dum, eller at de burde finne andre utveier, kan man la være å si noe til familien, for de har ikke bedt om noens gode råd - bare en bukse eller to...

Skrevet

Sær annonse :forvirret:

Et bilde av barna for at andre skal gi, minner meg om å sette ut bilde av hjemløse katter som trenger et hjem...

Og et svar som ikke ligner grisen.

Skal jeg gi bort klær og leker, gir jeg til Frelsesarmeen.

Skrevet
Man kan jo mene mye om å annonsere slik, og ha med bilde av barna etc.

Men en ting som er sikkert er at disse menneskene nok har fått ganske mange eposter med "velmenende råd", spydige bemerkninger etc. Det er sikkert nok av mennesker som har sagt de burde gå på sosialen, at de burde ikke avbilde ungene fodi *masse ubeskrivelige scenarier*. De har kanskje fått tilbud om å "selge barna" etc. Kanskje var denne siste mailen dråpen. Eller kanskje er den pyntet på av jenta inne på det andre nettstedet, fordi hun fikk en mail som lignet og som hun ble fornærmet av.

Hvem vet?

Dersom man har jenteklær som man skal gi bort og man ikke kjenner noen som trenger dem, kan man jo sende dem til denne familien. Jentene trenger det ikke mindre om faren uttrykker seg (unnskyld uttrykket) harry.

Om man ikke vil, kan man gi dem til Frelsesarmeen.

Og om man syns annonsen er dum, eller at de burde finne andre utveier, kan man la være å si noe til familien, for de har ikke bedt om noens gode råd - bare en bukse eller to...

Du høres ut som en fornuftig person som ser ting fra flere kanter :klappe:

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg vet at det kastes massevis av både leker og barneklær, så hvorfor ikke annonsere at man gjerne tar imot? Man trenger da ikke være sosialklient for å ønske seg avlagte barneklær- og leker?

syns mao den mailen som ble sendt dem var helt bak mål, og veldig frekk.

Gjest lilletroll
Skrevet
Skal jeg gi bort klær og leker, gir jeg til Frelsesarmeen.

Jeg også!!

(Og et sånt svar er HELT uakseptabelt uansett!!)

Skrevet

la Guapa

Sykt med bilde av ungen, men nå er det ikke sikkert allt man leser på nettet er sandt da... Er ikke sikkert den mailen med oppfordring om å kontakte sosialkontoret var så hyggleig skrevet f.eks.. bare en takne som slår meg.. :sjenert: er noe med å ikke sparke folk som ligger nede.. (må indrlmme at jeg ikke har lest feridg denne tråen her ennå)

Skrevet
Ikke alle som er like forståelsesfulle, se her:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/2949154

Nei vet du hva!!

For det første: stakkars barn, å bli hengt ut på den måten der. (Bruk barna for det dem er verdt hva..)

For det andre: For et svar!! Det går ikke ann! Voksne, oppegående mennesker svarer ikke på en slik måte.

.....Nei, jeg setter meg heller i bilen , med alle våre pent brukte barneklær..og kjører all the way til Polen, Russland e.l , og leverer det vi har til et barnehjem der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...