Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer fram og tilbake...har ettervekst no,og hadde egentlig tenkt å farge håret hos frisøren før påske. Har mørkebrunt hår, så etterveksten kommer etter fire uker. Er lei av å farge håret, det er tiltak, det er dyrt, det er sikkert ikke bra for hud og hår eller miljøet...Skulle ønske jeg var tøff nok til å bare bli grå...samtidig føler jeg da at jeg ikke vil sjå fresh og fin ut. Veit ikkje om jeg vil bli grå og gusten, eller flott og fin med grått hår. Noen som vil dele erfaringer? Hilsen ei som nærmer seg 50.

Anonymkode: d2d2e...da9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om håret ser bra ut avhenger av hvordan du pleier det :) min bestemor er helt hvit. Hun har nydelig, mykt hår ❤️

Anonymkode: 778e2...c2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å bli grå, men mellomfasen der noe er grått, noe er normal farge, liker jeg ikke. 
For meg må det være alt eller ingenting, mellomtingen ser bare sjuskete ut.

Jeg prøvde striper for å få mellomtingen til å se naturlig ut, men det ble bare enda verre. Plutselig hadde jeg 3 nyanser i håret.  Det så bare rotete ut,  ikke naturlig ut i det hele tatt.  Ufarget var bedre enn dette alternativet på meg, uansett hvor sjuskete jeg ser ut med det grå midt oppe i min naturlige hårfarge.

Frem til jeg blir helt grå, kommer jeg til å fortsette med toning.

Anonymkode: 3b46a...b5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har ingen problemer med å bli grå, men mellomfasen der noe er grått, noe er normal farge, liker jeg ikke. 
For meg må det være alt eller ingenting, mellomtingen ser bare sjuskete ut.

Jeg prøvde striper for å få mellomtingen til å se naturlig ut, men det ble bare enda verre. Plutselig hadde jeg 3 nyanser i håret.  Det så bare rotete ut,  ikke naturlig ut i det hele tatt.  Ufarget var bedre enn dette alternativet på meg, uansett hvor sjuskete jeg ser ut med det grå midt oppe i min naturlige hårfarge.

Frem til jeg blir helt grå, kommer jeg til å fortsette med toning.

Toner du det hos frisør da? Hele håret eller bare det grå? TS

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Jeg er 40 nå, har tenkt litt på det og tror muligens alltid jeg kommer til å gjøre noe med håret sålenge jeg ikke får allergi. 

Grunnen er mye at jeg synes spill i håret er finest, og mye at jeg kler best varmere toner (ikke kalde). 

Tar omtrent halvannet-to år å vokse helt ut, men det er jo helt reversibelt om man ikke trives med det? 🤷‍♀️

Går an å bruke det ene året på å lysne gradvis, stripe kaldere osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Toner du det hos frisør da? Hele håret eller bare det grå? TS

Jeg toner det selv med den fargen som er nærmest min naturlige hårfarge.

Jeg toner alt.  Det hadde vært problematisk å bare farge det grå, og la resten være.    :)

Skrevet

Jeg for min del VIL gjerne bli grå. Nå ser jeg ut som et sjakkbrett med noen grå partier (som er godt synlige) og noen med min naturlige farge. Det er rett og slett ikke pent. Men jeg har ingenting imot å bli jevnt grå. 

Gjest Villfisker
Skrevet

Gråfargen kommer uansett, og jeg har tenkt å drite fullstendig i det. Heldigvis mange år igjen enda. Fokuserer heller på å holde meg mest mulig frisk. Bruker heller mer penger på sunnere mat, enn å farge håret. Ledd, organer, blodårer etc. er mye viktigere å ta vare på enn å skjule gråfargen for alle andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha grått hår . Alle damer ser eldre ut med gråfarge . Sier noen noe annet, da lyver de. Ingen menn liker grått hår. Da må begge være langt opp i 60 årene. Dere som sier her inne at grått hår er pent.... dere er damer. Som sagt... hvis dere ønsker å være attraktiv for mannen deres eller eventuelt ny kjæreste, ja da farger vi håret for å se bra ut så lenge som mulig. Jeg er 53 år og har langt hår. Jeg blir lagt merke til og beundret ennå med mitt lyse hår. Jeg farger hjemme, det blir ikke jevnt, noe grått hår synes her og der, men inntrykket er blondt hår. 

Anonymkode: 1c18f...602

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...