Gå til innhold

Hva kan jeg bruke italienske kjøttboller til

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ikke har lyst på tomatsaus? Noen forslag?

Anonymkode: 12932...3c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ostesaus, carbonarasaus?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg 😊 Takk! Kan jeg bruke de i en eller annen gryte også? Feks en eller annen toro pakke?

Jeg kjøpte rå italienske kjøttboller på tilbud nå, og det er litt for mange i en pakke for meg til å spise opp alene  så må fordele de litt på flere retter. Skal brukes når jeg kommer på hytta.

Ts

Skrevet

Det går sikkert fint å putte de oppi en suppe, (steke de først), både tomatsuppe og grønnsakssuppe/minestrone vil jeg tro 😊 Det må jo ikke være pasta. 

AnonymBruker
Skrevet
Meadow skrev (12 minutter siden):

Det går sikkert fint å putte de oppi en suppe, (steke de først), både tomatsuppe og grønnsakssuppe/minestrone vil jeg tro 😊 Det må jo ikke være pasta. 

Det hørtes smart ut! Husker det fantes en toro "italiensk gryte", men den finnes kanskje ikke mer? Jeg får google det opp. I såfall har jeg da tre retter jeg kan bruke bollene til (bollene med pasta og oste/carbonarasaus, i en suppe og evt i en taliensk gryte) og det er jo perfekt mtp antall boller jeg har å bruke opp 😊 Tusen takk for forslag!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

På pizza, gjerne deep pan pizza. 

Anonymkode: d6e4b...d89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det hørtes smart ut! Husker det fantes en toro "italiensk gryte", men den finnes kanskje ikke mer? Jeg får google det opp. I såfall har jeg da tre retter jeg kan bruke bollene til (bollene med pasta og oste/carbonarasaus, i en suppe og evt i en taliensk gryte) og det er jo perfekt mtp antall boller jeg har å bruke opp 😊 Tusen takk for forslag!

Ts

Den finnes ja. Spiste den selv for et par dager siden :)

Anonymkode: 489fd...e5a

AnonymBruker
Skrevet

De kan brukes i Pytt i panne, eller sammen med potet- eller blomkålmos, eller sammen med grønnsaker og dressing i en fet baguette,  kan serveres med stekte potetbåter og ajvar-saus, de kan deles opp og brukes i en omelett, eller sammen med grønnsaker og stekt ris.  (og sikkert 100-vis av andre muligheter....) 

Anonymkode: 2aaa7...0ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Meadow skrev (7 timer siden):

Ostesaus, carbonarasaus?

Hva er carbonarasaus??

Anonymkode: c12eb...0e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts

Nei, du kan ikke bruke dem som "carbonarasaus". Carbonara er spaghetti, bacon, egg, parmesan. Ikke noe annet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lag paprikasaus istedet for tomatsaus.  Vedlig godt  

Anonymkode: 75afc...b54

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, du kan ikke bruke dem som "carbonarasaus". Carbonara er spaghetti, bacon, egg, parmesan. Ikke noe annet. 

Det er jo litt feil å si "nei, du KAN IKKE bruke dem som...." Det finnes ikke noe spaghettipoliti som kommer og arresterer deg for "feil" bruk av saus og kjøttboller :fnise:

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er carbonarasaus??

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg vet at Carbonara er en rett. Men det finnes en saus som Toro kaller det, og noen av oss liker å ty til Toro innimellom, når man skal gjøre det enklet. Og den er veldig god. 

7037610237307.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er carbonarasaus??

Saus laget av eggeplomme og parmesan.

Anonymkode: 26163...f66

Skrevet
Million skrev (6 timer siden):

Det er jo litt feil å si "nei, du KAN IKKE bruke dem som...." Det finnes ikke noe spaghettipoliti som kommer og arresterer deg for "feil" bruk av saus og kjøttboller :fnise:

Nei, det er ikke feil. Du kan mikse og herje med hva som helst av ingredienser. 

Men kall det for noe annet enn originalretten dersom du bruker andre ingredienser. 

Skrevet

De kjøttbollene er veldig gode, jeg har noen ganger delt dem og brukt dem på pizza

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter å ha de på pizzaen! Og i pytt i panne passer de veldig fint inn.

Får rette det ene rådet, til de her som egentlig burde ta seg en bolle selv:

lag en carbonara, SÅ tilsetter du kjøttbollene. Der det akseptabelt for pirkerne nå? :ler:

Anonymkode: f5a60...436

AnonymBruker
Skrevet

Så msnge fine forslag! Nå ble jeg glad for at jeg kjøpte de 😊

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...