Gå til innhold

Ufattelig dårlig jobb av barnever.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x3eKpX/jenta-i-kjelleren

at sånt dkal skje når det er med tilsyn fra bv er ufattelig. Stakkars liten. Hvem skal et barn stole på når ingen voksne viser seg verdig til å stole på? Takk til vg som tør å ta opp slike saker. Dette er sikkert ingen unik sak. Jeg er ikke abonnent. Jentas liv blir ødelagt for mange år mens bv går fri som vanlig. En ting til .. stefar står det. Mange biologiske fedre er redde for stefedre og at akkurat noe sånt skal skje. Dermed blir det ofte vanskeligere for en biologisk mor og finne ny partner enn det er for en biologisk mor. En stemor vokdtar og misbruker barn svært sjelden. Men en stefar er iverstefall en overgreps person. 

Anonymkode: 3d524...cc2

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er så vondt. Leste det i sted. 

Stakkars jenta.. 

Hva skjedde, hvorfor passet ikke personen fra bv på? 

Anonymkode: 390b8...b67

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir KVALM.

JEG HAR IKKE ORD.

Anonymkode: d72bd...bd2

• Liker 7
Skrevet

Veldig feil at barnevernspersonen ikke følger barnet når samværet skal være under tilsyn.

Her må jo barnevernet anmeldes og dømmes som medskyldig, ville så klart vært enklest om det var kun 1 og samme person som var med hver gang men det virket jo ikke som det var tilfelle.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er så mange udugelige foreldre. Trist at mammaen har valgt en slik mann og ikke klarer å passe på barnet sitt

Anonymkode: 03ebe...b66

• Liker 10
Skrevet

Mening med tilsyn er jo at barnet ikke skal være alene med disse "foreldrene" så hva dette mennesket har tenkt skjønner jeg ikke.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Helt grusomt å lese. Finnes ikke ord. Samvær under tilsyn betyr at barnevernet skal fotfølge barnet og passe på hvert minutt, eller? 

Anonymkode: 0c21c...e9f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars lille :( ❤ 

Her var det vel en grunn til at foreldrene ikke fikk ha samvær alene med barnet? Hvorfor i all verden ble den barnevernsansatte sittende igjen i sofaen i leiligheten lenge nok til at far gjentatte ganger kunne voldta barnet? 

Er det virkelig godt nok med "samvær med tilsyn" at den ansatte er i samme bygg? 

Forferdelig. :(

Anonymkode: cc458...fa5

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Samvær er en rettighet for foreldre. Ungens interesser er underordnet.

Tror du ikke på at det for foreldrene?

Tenk på følgende:

Hvis en far ikke vil ha samvær med sitt barn...hva skjer da?

Hvis et barn ikke vil ha samvær med sin far...hva skjer da?

Anonymkode: 3c315...1be

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt grusomt å lese. Finnes ikke ord. Samvær under tilsyn betyr at barnevernet skal fotfølge barnet og passe på hvert minutt, eller? 

Anonymkode: 0c21c...e9f

Dette var vel et bevis på at det ikke bestandig skjer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt jævlig, men dessverre kan slikt skje. Jeg var selv ett barn som hadde samvær med foreldre som overhodet ikke burde få hatt samvær med meg og hvor den som skulle være med på tilsyn varmer opptatt av å slurpe kaffe og bla i blader.

Anonymkode: 1f2e0...bc5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Altså jøss i tillegg hva slags syk person voldtat  ett barn om igjen og om igjen mens det sitter en tilsynsperson i samme hus? Altså det må jo være noe ekstra sykt med den personen!! Voldta ett barn er grusomt nok men sånn??? Hvordan kan ikke bv damen fått det med seg. Jenta kan jo ikke ha oppført seg likt som for 5 minutter siden? Stakkars stakkars barn

Anonymkode: 9e38a...72d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså jøss i tillegg hva slags syk person voldtat  ett barn om igjen og om igjen mens det sitter en tilsynsperson i samme hus? Altså det må jo være noe ekstra sykt med den personen!! Voldta ett barn er grusomt nok men sånn??? Hvordan kan ikke bv damen fått det med seg. Jenta kan jo ikke ha oppført seg likt som for 5 minutter siden? Stakkars stakkars barn

Anonymkode: 9e38a...72d

Det er skremmende mye som de ansatte i barnevernet ikke får meg seg som foregår rett foran øynene på dem dessverre.

Anonymkode: 1f2e0...bc5

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Her er det problemer i flere ledd:

1. Tilsynspersoner fikk ofte ikke opplæring i hva jobben bestod i og var i tillegg ung og uerfaren

2. Selv om barnet ble trodd ble stefar ikke dømt. Det kan jeg akseptere. Men i henleggelsen står det klart og tydelig at henleggelsen ikke betyr at overgrepene ikke har funnet sted. Hvordan i helvete (jeg beklager språkbruken, men jeg gråt til frokost av denne saken) kunne dette barnet bli sendt på samvær i hjemmet til stefaren og moren der hun tidligere hadde blitt misbrukt og nå også uten tilsyn?

3. På tross av mange bekymringsmeldinger fra svært mange personer våknet ikke barnevernet før en meget ivrig helsesykepleier ringte dem ørten ganger for dagen og KREVDE inngripen. Fosterforeldre ble ikke hørt, barnet selv ble ikke hørt.

Jeg håper jenten kan få en beklagelse - den er langt viktigere enn dommen. 

Det  jeg virkelig er glad for er disse fantastiske fosterforeldrene som aldri ga opp og anså henne som "sin" jente gjennom hele prosessen fra første gang de kom til henne og denne helsesykepleieren som ikke ga seg.

Det interessante er at helsesykepleieren ikke greide å få jenten ut av tankene, mens barnevernpersonen "tok helg" på tross av svært alvorlige bekymringsmeldinger. Det er fint at de klarer å distansere seg, men ærlig talt - man kan da ikke ha en innstilling om at en skal fikse det på mandag når man vet at barnet blir sendt på samvær til rus- og seksuelt misbruk?

Og hvorfor i helvete fikk denne stefaren samvær? Han hadde jo forgrepet seg før.

Endret av Blondie65
AnonymBruker
Skrevet

På «bak fasaden» på TV2 om barnevernet for noen uker siden var det også en gutt som hadde blitt misbrukt under samvær med tilsyn. Helt utilgivelig! Disse bv folka burde bli straffet!!!

Anonymkode: 18614...d39

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når det engang er sånn at foreldre/steforeldre  som har misbrukt sine barn får samvær. Må det være idiotsikkert! Ikke et sekund skal det stakkars barnet slippes av synet! Blir kvalm, og tilsynsfører burde fengsles for medvirkning til overgrep!

• Liker 5
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (På 27.3.2021 den 9.51):

Mening med tilsyn er jo at barnet ikke skal være alene med disse "foreldrene" så hva dette mennesket har tenkt skjønner jeg ikke.

Men hvis det er nødvendig med tilsyn, bør barnet være med foreldrene i det hele tatt?

Jeg blir provosert over at ingen problematiserer dette. Det er liksom en selvfølge at forsvarsløse barn skal kunne tvinges til samvær med foreldrene nærmest uansett hva faen som har skjedd.

De forbanna barnehaterne som hele tiden angriper barnevernet for "for mange omsorgsovertakelser" og "for lite samvær" gir i realiteten en lang faen i barna. De er bare opptatt av at barn er objekter som skal eies, og som foreldre skal få gjøre hva de vil med.

Det er på tide med lovendringer som gir barna de rettighetene de skal ha. Det må bli mye vanskeligere å få samvær når omsorgsovertakelse først er foretatt. Er det nødvendig med tilsyn, så er det sannsynligvis ikke ønskelig med samvær i det hele tatt.

• Liker 21
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Når det engang er sånn at foreldre/steforeldre  som har misbrukt sine barn får samvær. Må det være idiotsikkert! Ikke et sekund skal det stakkars barnet slippes av synet! Blir kvalm, og tilsynsfører burde fengsles for medvirkning til overgrep!

De. Skal. Ikke. Ha. Samvær.

Denne saken er bare et av eksemplene på rene overgrep mot barn og overkjøring av rettighetene deres, ofte ledet an av drittsekker fra fasciststater som sitter i menneskerettsdomstolen og liksom skal fortelle Norge hva vi skal gjøre samtidig som det er lovlig å slå barn i deres egne hjemland.

Fy faen for et system. Barn er fullstendig uten rettssikkerhet, og menneskerettsdomstolen er i sentrum av brutale overgrep mot utallige barn.

Norge bør egentlig trekke seg ut av alt som har med den europeiske menneskerettsdomstolen å gjøre frem til den består av mennesker som faktisk tar barns rettigheter på alvor. Det er uholdbart at barneovergripere skal få sitte og dømme Norge i barnevernssaker.

Endret av jabx
  • Liker 9
Skrevet (endret)
Blondie65 skrev (22 timer siden):

kunne dette barnet bli sendt på samvær i hjemmet til stefaren og moren der hun tidligere hadde blitt misbrukt og nå også uten tilsyn?

Fordi hele systemet er korrupt og ondskapsfullt, gjennomsyret av holdninger der barnet er verdiløst og ikke noe annet enn et objekt som kan kastes viljeløst rundt. Hele barnevernet er bygget på den ondskapsfulle tanken om at man skal maksimere samvær og beholde kobling mellom offer og overgriper.

Det er altså det motsatte av barnehaterne som påstår at problemet er for mange omsorgsovertakelser og for store restriksjoner på samvær. FEIL. Problemet er at barns rettigheter fortsatt bare er noe man nevner med store ord, men gir faen i, i praksis. Hadde barns rettigheter blitt tatt på alvor så hadde ikke alle disse barna blitt tvunget til samvær med monstrene de skulle reddes fra i utgangspunktet.

Endret av jabx
  • Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet
jabx skrev (Akkurat nå):

Fordi hele systemet er korrupt og ondskapsfullt, gjennomsyret av holdninger der barnet er verdiløst og ikke noe annet enn et objekt som kan kastes viljeløst rundt. Hele barnevernet er bygget på den ondskapsfulle tanken om at man skal maksimere samvær og beholde kobling mellom offer og overgriper.

Det er altså det motsatte av barnehaterne som påstår at problemet er for mange omsorgsovertakelser og for store restriksjoner på samvær. FEIL. Problemet er at barns rettigheter fortsatt bare er noe man nevner med store ord, men gir faen i, i praksis. Hadde barns rettigheter blitt tatt på alvor så hadde ikke alle disse barna blitt tvunget til samvær med monstrene de skulle reddes fra i utgangspunktet.

Det biologiske prinsipp står for sterkt - prinsippet om at biologisk mor og far er det beste for barnet.

Nå skal det - i rettferdighetens navn - også sies at det er lett å se i ettertid hva som burde vært gjort fordi en har hele bildet. Men nettopp det å ha "hele bildet" er noe jeg forventer av barnevernet.

Hvorfor kunne ikke dette barnet hatt samvær med sin biologiske mor under tilsyn av eller til og med hos sine fosterforeldre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...