Actionjunkie Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Jeg og samboeren har hatt det tøft en lengre periode. Vi har vært sammen i mange år, og de siste årene har jeg kjent at jeg har lite sexlyst. Jeg ønsker så gjerne å få denne tilbake.. jeg vil gjerne ha sex med samboeren min, men kroppen får ikke lyst på sex.. uten at dette har noe med samboeren å gjøre.. Vi har snakket om det og prøvd å komme gjennom det, men uten hell Noen som har hatt det på samme måte, og hvordan fikk dere lysten tilbake?
sicario Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Actionjunkie skrev (3 minutter siden): Jeg og samboeren har hatt det tøft en lengre periode. Vi har vært sammen i mange år, og de siste årene har jeg kjent at jeg har lite sexlyst. Jeg ønsker så gjerne å få denne tilbake.. jeg vil gjerne ha sex med samboeren min, men kroppen får ikke lyst på sex.. uten at dette har noe med samboeren å gjøre.. Vi har snakket om det og prøvd å komme gjennom det, men uten hell Noen som har hatt det på samme måte, og hvordan fikk dere lysten tilbake? Vi har det litt på samme måte. Gått fra et aktivt sexliv, til ikke å ha sex i det hele tatt (flere år). har ikke fått sexlysten tilbake, men har heller ikke prøvd da. om du har et ønske om å få tilbake sexlysten, kanskje starte med et besøk hos fastlegen? Utelukke evt fysiske årsaker. Hormonbalanse, (testo, østrogen etc). Hormonell prevensjon som ødelegger? Osv osv. deretter kanskje verdt et forsøk hos en parterapeut med kompetanse i klinisk seksologi?
Pentagon Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Actionjunkie skrev (7 timer siden): Jeg og samboeren har hatt det tøft en lengre periode. Vi har vært sammen i mange år, og de siste årene har jeg kjent at jeg har lite sexlyst. Jeg ønsker så gjerne å få denne tilbake.. jeg vil gjerne ha sex med samboeren min, men kroppen får ikke lyst på sex.. uten at dette har noe med samboeren å gjøre.. Vi har snakket om det og prøvd å komme gjennom det, men uten hell Noen som har hatt det på samme måte, og hvordan fikk dere lysten tilbake? Hva slags prevansjon bruker du/dere?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Actionjunkie skrev (10 timer siden): Jeg ønsker så gjerne å få denne tilbake.. jeg vil gjerne ha sex med samboeren min, men kroppen får ikke lyst på sex.. uten at dette har noe med samboeren å gjøre.. Vet ikke, men i mange tilfeller hvor sexlysten forsvinner skyldes det at du ikke føler deg like sexy selv lenger. Å føle seg sexy selv er det aller beste utgangspunkt for sexlyst. Kanskje er det noe der? Anonymkode: 951bb...ac5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Er du sliten? Får du nok søvn? Har du overskudd? Anonymkode: 23d09...684
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Dropp hormonspiralen!! Jeg har alltid hatt ganske mye lyst, men da jeg gikk på den, var det som om kroppen bare stengte ned. Ville heller sove enn å ha sex, håpet han ikke skulle prøve seg osv. Helt unormalt for meg. Da jeg pælmet spiralen, våknet kroppen sakte men sikkert til liv igjen... kan selvsagt også være hundre andre ting: dårlig kommunikasjon, ikke føle seg sett, at man ikke lenger tenner på partner, at man har sykdommer eller hormonell ubalanse, stress, overarbeidet osv osv.. Anonymkode: 89d39...123 1
Actionjunkie Skrevet 27. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2021 sicario skrev (11 timer siden): Vi har det litt på samme måte. Gått fra et aktivt sexliv, til ikke å ha sex i det hele tatt (flere år). har ikke fått sexlysten tilbake, men har heller ikke prøvd da. om du har et ønske om å få tilbake sexlysten, kanskje starte med et besøk hos fastlegen? Utelukke evt fysiske årsaker. Hormonbalanse, (testo, østrogen etc). Hormonell prevensjon som ødelegger? Osv osv. deretter kanskje verdt et forsøk hos en parterapeut med kompetanse i klinisk seksologi? Har vært hos fastlege, har slitt i flere år med smerter under sex, ble henvist, og fikk behandling for dette.. Derfor ekstra kjipt at sexlysten er borte nå som smertene er borte..
Actionjunkie Skrevet 27. mars 2021 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2021 Pentagon skrev (4 timer siden): Hva slags prevansjon bruker du/dere? P-ring
Actionjunkie Skrevet 27. mars 2021 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sliten? Får du nok søvn? Har du overskudd? Anonymkode: 23d09...684 Får ikke alltid nok søvn nei, jobber turnus, og kan få lite søvn i perioder, men får ikke lyst selv de gangene jeg har overskudd, føler meg opplagt osv
Actionjunkie Skrevet 27. mars 2021 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dropp hormonspiralen!! Jeg har alltid hatt ganske mye lyst, men da jeg gikk på den, var det som om kroppen bare stengte ned. Ville heller sove enn å ha sex, håpet han ikke skulle prøve seg osv. Helt unormalt for meg. Da jeg pælmet spiralen, våknet kroppen sakte men sikkert til liv igjen... kan selvsagt også være hundre andre ting: dårlig kommunikasjon, ikke føle seg sett, at man ikke lenger tenner på partner, at man har sykdommer eller hormonell ubalanse, stress, overarbeidet osv osv.. Anonymkode: 89d39...123 Jeg bruker ikke hormonspiral, men p-ring, noe jeg også brukte da jeg hadde sexlyst
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 Jeg mistet lysten etter å ha fått barn. Fikk den tilbake ved å onanere litt hver dag, gjerne i dusjen, uansett om jeg følte for det eller ikke. Jeg koblet også bort holdet og tanker på annet og smurte meg inn med såpe og kremer på en tilstedeværende sanselig måte, ved å virkelig kjenne hånd mot hud. Jeg tenkte også bevisst på sex og seksuelle fantasier. Jeg har skrevet mer omfattende om denne måten å vekke sanser, seksualitet og kroppen på i flere tidligere tråder. Rådene har gått fra kvinne til kvinne i min omgangskrets, i perioder vi har mistet lysten, og går rett og slett ut på å vekke egen sanselighet og seksualitet igjen. Det krever vilje og innsats, men det virker. Anonymkode: 09263...752 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå