AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Har en Toyota Corolla st vogn nå. Skal skaffe meg nyere bil, men hva lønner seg å kjøpe? Blir en Toyota. Vi er 1 voksen og har snart 3 ungdommer i hus. Noen innspill? Hvilken type Toyota og hvor gammel? Anonymkode: 7d790...ae5
PetterKanin Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Toyota holder jevnt over god kvalitet. Viktigere at chassisnummeret begynner ved JP(det betyr at bilen er produsert i Japan) enn hvilken modell det er. 2
catman Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Kan jeg få spørre hvorfor du skal kvitte deg med nåværende bil? Hvis du er opptatt av lønnsomhet og bil, kan det ofte være fornuftig å ta et steg tilbake å vurdere hva som er mest fornuftig: Holde en bil du kjenner ved like, eller bytte. Ellers er det to ulike tidspunkt som jeg synes er fornuftig for bruktkjøp: Garantiutløpsbiler - hos Toyota fem år gamle - hvor folk som kjøper nytt kvitter seg med supre biler fordi de skal ha nye igjen. Husk at etter fem år skal du sannsynligvis ha åtte nye dekk, skifte reg.reim osv. Alternativt er ti år gamle biler en slags "sweet spot". Mange vil da ha ny, og du får prute hardt for en skikkelig god pris. Ofte er folk lei reparasjoner, som er glimrende for kjøperen: Alt vedlikehold er kanskje akkurat gjort og i praksis gratis for deg? Det som for selger er en irriterende bil er tut og kjør i mange år for kjøper. Hva angår modell så spørs det jo helt hva slags bruksbehov du har? Skal det være en stasjonsvogn? Vil du spare noen tusenlapper ved å kjøpe en upopulær sedan? Kommer an på hvor flinke dine ungdommer er til å pakke når dere skal på reise...diesel, bensin, hybrid, firehjulsdrift?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #5 Skrevet 2. april 2021 Leonora99 skrev (På 27.3.2021 den 13.30): Kjøp elbil, alt annet er dumskap Ikke den jeg kan bruke til hytta. Anonymkode: 7d790...ae5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #6 Skrevet 2. april 2021 catman skrev (På 27.3.2021 den 13.14): Kan jeg få spørre hvorfor du skal kvitte deg med nåværende bil? Hvis du er opptatt av lønnsomhet og bil, kan det ofte være fornuftig å ta et steg tilbake å vurdere hva som er mest fornuftig: Holde en bil du kjenner ved like, eller bytte. Ellers er det to ulike tidspunkt som jeg synes er fornuftig for bruktkjøp: Garantiutløpsbiler - hos Toyota fem år gamle - hvor folk som kjøper nytt kvitter seg med supre biler fordi de skal ha nye igjen. Husk at etter fem år skal du sannsynligvis ha åtte nye dekk, skifte reg.reim osv. Alternativt er ti år gamle biler en slags "sweet spot". Mange vil da ha ny, og du får prute hardt for en skikkelig god pris. Ofte er folk lei reparasjoner, som er glimrende for kjøperen: Alt vedlikehold er kanskje akkurat gjort og i praksis gratis for deg? Det som for selger er en irriterende bil er tut og kjør i mange år for kjøper. Hva angår modell så spørs det jo helt hva slags bruksbehov du har? Skal det være en stasjonsvogn? Vil du spare noen tusenlapper ved å kjøpe en upopulær sedan? Kommer an på hvor flinke dine ungdommer er til å pakke når dere skal på reise...diesel, bensin, hybrid, firehjulsdrift? Er ikke en på 5 år gammel? Tenkte 3 år, men mulig det er dumt. Den jeg har nå er 14. Skal ta den på Toyota får å få ett overblikk på hva som lønner seg. St vogn er jo kjekt, men dyrere. Har det nå. Trenger ikke firehjulstrekk det er også dyrt, hatt rav 4 før den var ikke billig i drift. Anonymkode: 7d790...ae5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #7 Skrevet 2. april 2021 Å kjøpe bil er aldri lønnsomt. Det er masse tilleggsutgifter og verditap. Anonymkode: fe19b...630 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå