Rosa5628 Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Hei dere! Har en liten tulle som vil ha pupp hver 1-2 time på natten. Dette startet for en uke siden. Jeg tenkte kanskje det var økedøgn eller en kombinasjon av kos/smertelindring ifm luft i magen.. men nå er jeg usikker. Noen som har erfaring med dette? Går det seg til? Skal jeg bare fortsette å gi henne pupp når hun vil? Hvis du mistenker at det er noe som bør utredes- hva tror du at det kan være? Pga covid og ikke minst for hennes del så vil jeg ikke utsette henne for unødvendige undersøkelser/ legetimer. Vi samsover i samme seng så jeg trenger ikke å reise meg opp eller bysse henne tilbake i søvn, men jeg blir jo veldig sliten og nå bekymret for at noe plager henne. Hun vrir kroppen til hun finner puppen og det ser jo litt ubehagelig ut. Noen ganger så vil hun ha puppen i noen sek/minuttter og andre ganger så sutter hun idet som virker ut som evighet. Hun ammes i søvn sånn ved 21-22 tiden og sovner ved puppen de gangene hun ber om det Ila natten. Hun er fin og rund og følger kurven sin. Har aldri ville ta smokk så det er liksom ikke et alternativ. Håper på svar!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Min var også slik, pupp hver andre time på kveldstid, så hver time utover natta.. Slik holdt han på fram til vi sluttet å amme på natt når han var 1 år. Ungen ble vant til å være full i magen på natt tror jeg, i tillegg til kosen.. Han er fortsatt en storspiser/drikker, og er en stor gutt 😊 men ja, enormt slitsomt når det står på.. Anonymkode: f50db...fa6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Skal sies at jeg prøvde å avvende noen av natteammingene, men etter mange dager uten at han sov noe lenger så ga jeg opp da han sovnet mye fortere etter pupp.. Anonymkode: f50db...fa6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Helt normalt og ikke noe som trenger utredning ihvertfall ☺ hyppighet av amming kan endre seg flere ganger i babytiden. Anonymkode: 270e1...7cd 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Mulig han trenger litt mere mat. Jeg begynte med litt grøt på mine ved den alderen. Det ble bedre. Mere rolig og fornøyd baby Anonymkode: 3e299...44a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Det er slitsomt når det holder på, men det får over 😊 Ville bare fortsatt å gi henne puppen, hun er fortsatt liten og det er best å la de selvregulere matinntaket. Mine har heller ikke tatt smokk, og da blir det tidvis perioder med mer nattamming. Anonymkode: 9acd7...bd7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Samme her, jenta mi er like gammel. Vi samsover ikke, men hun ligger i sprinkelseng ved siden av meg. Legger henne i 20-tiden, første amming kl23 og så hver 2.time frem til vi står opp. Utrolig slitsomt ja, mtp at hun fint kunne sove i 3-4 timer i strekk i starten og når vi la henne senere (23-tiden) og frem til kl 9. Men vi kan jo ikke lenger legge henne så sent, nå blir hun trøtt på kvelden og vi setter dessuten stor pris på å få litt foreldretid. Så skal ikke legge henne senere igjen bare for at jeg skal få mer søvn, nei 😜 Så det der er nok helt vanlig i denne alderen. Alle babyer er forskjellige, men jeg blir også misunnelig på de foreldre som har babyer som sover natta gjennom allerede. Tenker egentlig at det går seg til når hun begynner å få litt grøt på kvelden. Den ligger sikkert mye lenger i magen og holder henne mett. Anonymkode: 695ac...538
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 jeg er 27 og jeg vil fortsatt ha pupp hver andre time.. Anonymkode: 5a4a1...a06
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 Det er mye som skjer i den alderen. Hvis hun våkner konsekvent annenhver time så kan det være at hun ikke klarer å linke søvnsykluser, dvs 4 month sleep regression. Spesielt hvis hun ikke er så sulten når du legger henne til, da bruker hun puppen som søvnassosiasjon for å sovne igjen. Men samtidig så øker kalori behovet i denne perioden, så om du merker at hun spiser lengre så kan det også være det. Vi lærte vår å finne søvnen selv i denne perioden så ammet etterhvert kun når det var genuin sult, ammet ikke dersom det var under 3 timer siden sist, etterhvert sov hun lengre strekk men det ble ikke rolige netter før hun ble 6 mnd. Søvn vil nok gå litt opp og ned, men høres ut som om hun sliter med søvnsyklusene (de økes fra 30 min til 2t i denne alderen). Det går seg til men kan ta tid. Anonymkode: d8d6f...83f 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): jeg er 27 og jeg vil fortsatt ha pupp hver andre time.. Anonymkode: 5a4a1...a06 Jeg håper det er dama sin pupp og ikke mora di sin pupp du vil ha nå da 😂 Også håper jeg du ikke vekker henne annenhver time for pupp på natta stakkar 😂😂 Anonymkode: b37b9...5f1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 Det er vel helt normalt? Min er nesten 6 mnd og vil ammes etter 2 timer på natta fortsatt. Det samme gjelder på dagen. Babyen har stor matlyst, men er ikke spesielt stor. Anonymkode: fb6a6...596 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #12 Skrevet 27. mars 2021 Det høres helt normalt ut for alderen, min var også slik i perioder. Når de er så små ville jeg ikke latt være å gi pupp i hvert fall, uansett om de er sultne eller behøver nærhet så har de et behov som må dekkes. Anonymkode: f0148...ae3
IkkeStudentLenger Skrevet 27. mars 2021 #13 Skrevet 27. mars 2021 Min startet sånn da hun var 3 måneder, er fortsatt sånn nå, hun nærmer seg 6 måneder.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #14 Skrevet 27. mars 2021 Min var sånn i mange måneder. For han ble det nok en vane etterhvert, å småspise eller bare ta litt for kosens skyld. Vi sovnet vel ofte begge to, før han var skikkelig mett. Anonymkode: f7476...95f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå