Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forandret ditt sexliv seg etter fødsel, og da i en positiv eller negativ grad ? 

Er livredd for at sexlivet vårt skal bli helt ødelagt etter fødsel.. 

Anonymkode: 17dd4...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter første barn ble det mye bedre. Før fødsel fikk jeg ofte litt vondt.

Har fått flere barn siden uten de store forandringene. Det som har endret seg mest de siste årene, er forhold til egen kropp. Å bli mer avslappet til egen kropp gjør underverker!

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har ikke hatt sex etter sist fødsel. 
det er 7 år siden.

når det er sagt, så har vi det strålende og sex er strengt tatt ikke noe stort savn for oss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (41 minutter siden):

det er 7 år siden.

når det er sagt, så har vi det strålende og sex er strengt tatt ikke noe stort savn for oss.

Hva gjør dere istedenfor sex?

Anonymkode: 8c8c7...70a

AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (43 minutter siden):

det er 7 år siden.

Jeg er sikker at mannen har vært utro, men det vet ikke du så klart...eller så har dere avtale om at det er greit...

Anonymkode: 7d146...058

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjør dere istedenfor sex?

Hva mener du? Vi gjør alt mulig annet i livet. Dagene kommer og går. Tidlig opp, badet og frokost med unga. Følge på skole, komme seg på jobb, sent hjemme, lage middag, gjøre lekser, vaske klær, rydde/vaske, handle, lage kveldsmat med unga, badet med unga, legge unga, gjøre ferdig det man ikke rakk mellom jobb og legging av unger, kveldstrening, så hjem å stupe I seng og legge seg selv. 5-6 timer på øyet, tidlig opp igjen....repeat. 

mulig jeg ikke helt skjønner hva du spør etter?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er sikker at mannen har vært utro, men det vet ikke du så klart...eller så har dere avtale om at det er greit...

La meg omformulere.

vi har ikke hatt sex etter samboeren min fødte.

jeg er mannen og har ikke vært utro.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (3 minutter siden):

Hva mener du? Vi gjør alt mulig annet i livet. Dagene kommer og går. Tidlig opp, badet og frokost med unga. Følge på skole, komme seg på jobb, sent hjemme, lage middag, gjøre lekser, vaske klær, rydde/vaske, handle, lage kveldsmat med unga, badet med unga, legge unga, gjøre ferdig det man ikke rakk mellom jobb og legging av unger, kveldstrening, så hjem å stupe I seng og legge seg selv. 5-6 timer på øyet, tidlig opp igjen....repeat. 

vedkommende lurer på vel hva dere gjør med det intime siden sex er intim del av et forhold for de fleste mennesker...onanerer dere hver for dere? er sikkert det personen spør om 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (1 time siden):

det er 7 år siden.

Jeg kan garantere deg at partneren din er utro. Syv år?! Om du tror partneren din ikke savner det, lever du i lala-land. 

Anonymkode: 337ac...c20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

! Om du tror partneren din ikke savner det, lever du i lala-land. 

I åpenbar motsetning til deg, så kommuniserer vi i vårt forhold og vet akkurat hva hverandre ønsker og har behov for 😊.

du aner ingen ting om oss og vår bakgrunn.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

vedkommende lurer på vel hva dere gjør med det intime siden sex er intim del av et forhold for de fleste mennesker...onanerer dere hver for dere? er sikkert det personen spør om 

Vi er intime nok på andre, vanlige måter.

de første ca 10 årene av forholdet hadde vi et aktivt sexliv. Men vi har aldri vært et par med masse intimitet utover det. Ikke da og ikke nå. Akkurat passe.

hender at vi onanerer fra tid til annen. Lette litt på trykket. 
det betyr ikke at vi vil ha eller trenger å ha sex. 
sex med en annen og onani erstatter ikle hverandre. Det er to forskjellige ting som ikke er avhengig av hverandre. 
vi onanerer hverken mer eller mindre nå, en hva vi gjorde da vi hadde et aktivt sexliv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (1 time siden):

Hvis dere ikke har sex, klemmer/ kysser dere da?

Ser du på samboeren din som en venn mer enn kjæreste?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dere ikke har sex, klemmer/ kysser dere da?

Ser du på samboeren din som en venn mer enn kjæreste?

Klemmer og kysser støtt og stadig ja. Kjæresten er min beste venn. 

forstår at det kan børe vanskelig å skjønne dynamikken vi har. Er ikke nødvendigvis lett å forklare heller.

om jeg eller min samboer i morgen hadde ville ha sex, så hadde vi hatt sex. Helt uproblematisk. Har ikke hatt det på flere år, men ingen av oss er prinsipielt i mot å ha sex 😅.

Sex er av ulike årsaker bare ramlet veldig langt ned på listen over ting som blir prioritert. Sex er for begge et klassisk overskuddsfenomen og ikke et statisk behov som alltid er det samme. De siste årene har ingen av oss hatt det overskuddet etc som skal til for at vi gidder å prioritert det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan garantere deg at partneren din er utro 

Jeg kan garantere deg at hun ikke er det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jupp. 
Sexlivet er midlertidig (forhåpentligvis) ødelagt... Barnet er 1,5 år, hun har fremdeles 0 lyst. 
Vi hadde digg sex før, og utforsket alt mulig. Nå er det så og si ingen intimitet. 
Det tærer på meg mer enn jeg trodde. 

Anonymkode: 216da...069

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg forandret meg ikke.

Men hvis du vegrer deg for at sexlivet blir ødelagt av barn så er barn kanskje ikke så viktig i utgangspunktet?

Anonymkode: 45c19...c5b

AnonymBruker
Skrevet

Orgasmene ble sterkere etter fødsel. Aner ikke hvorfor det er tilfelle, men sånn har det blitt. Sex har vi like ofte som før 3-4 ganger i uken. Det hender vi er litt slitne, men sier til oss selv at det er viktig for forholdet, så er det ikke så dumt når vi først kommer i gang altså. 

Anonymkode: a09b5...821

• Liker 3
Skrevet

Etter 1. barn hadde vi sex 6 uker etterpå, det gikk overraskende bra og vi fortsatte å ha deilig sex relativt regelmessig, ingen problemer. Etter nummer 2 var det forsåvidt heller ingen problemer, men jeg har blitt videre der nede. Ble ikke sydd etter barn nummer 2 fordi det ikke ble noen rifter ifølge jordmor. Der og da tenkte jeg «fantastisk!» men nå i ettertid har jeg forstått at det nok er derfor jeg er videre nedentil nå, på tross av kegel øvelser. Viktig med fysisk aktivitet nå før fødsel og etter når du orker det. 

Hva er du egentlig mest redd for? At du skal bli ødelagt nedentil, ha vondt osv? Eller tenker du på det at babyen kommer til å ta all oppmerksomhet og slite deg/dere ut? 

Det første vil nok aller mest sannsynlig gå bra. Tren nå og etter fødsel som sagt, ta kegel øvelsene dine daglig og jeg vil anbefale å etterspørre ett sting eller to nedentil hvis jordmor ikke gjør det av seg selv. (Du merker det ikke, du får bedøvelse). Selvfølgelig gjør det vondt en stund etterpå, men kroppen leger seg selv utrolig raskt. Husk å hør på jordmor under fødsel, ikke press hvis hun sier du ikke skal presse selvom du føler du må. Jobb med pusteøvelser og kanskje les litt om meditasjonsteknikker for å klare å holde roen under fødsel. Det vil hjelpe deg masse. Uansett må dere vente med sex i minst 6 uker etter fødsel pga faren for infeksjon, men etter dette er de fleste fysisk klare. Psykisk er jo veldig forskjellig. Viktig at du snakker med partneren din om dette og at han ikke maser om sex. Det må komme fra deg, ikke press deg selv hvis du ikke vil, det er bare ødeleggende.

Når det gjelder søvnmangel og babytid så tar jo det selvfølgelig mye krefter og oppmerksomhet fra deg. Du kommer til å føle på at babyen trenger deg så mye at du kanskje bare vil være i fred med kroppen din når babyen sover og du kanskje kan se på tv eller noe. Det kan godt hende puppene dine er såre pågrunn av ammingen (hvis du skal amme) og det siste du tenker på er sex. Men dette er for en kort periode. Når babyen er 3-4 måneder gammel vil han/hun mest sannsynlig sove litt lengere, gråte mindre og du har det bedre med kroppen din. Da er det viktig å prøve å kanalisere ditt eget seksuelle vesen, det er ikke sikkert det kommer av seg selv, kanskje du må jobbe litt med lysten på å ha sex. Vi kvinner må ofte det. Det mener jeg er viktig å gjøre. Også må du velge ett prevensjonsmiddel etterhvert og her ville jeg vært veldig påpasselig. Selv har jeg hatt bivirkninger i hue og ræva av alt utenom kobberspiral, den funker som gull for meg, men dette er jo kjempe individuelt.

Dette ble masse informasjon, håper det ikke ble for overveldende. Å få barn er magisk og kan knytte dere sammen som aldri før, men bare prøv å slappe av og nyte barnet så mye du kan. Ikke stress med rengjøring og matlaging, ta hvile der du kan og gjør det du kan for at du og baby skal ha det bra, så smitter det over på alt annet også😊

Lykke til, dette klarer du!❤️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (8 timer siden):

Vi er intime nok på andre, vanlige måter.

de første ca 10 årene av forholdet hadde vi et aktivt sexliv. Men vi har aldri vært et par med masse intimitet utover det. Ikke da og ikke nå. Akkurat passe.

hender at vi onanerer fra tid til annen. Lette litt på trykket. 
det betyr ikke at vi vil ha eller trenger å ha sex. 
sex med en annen og onani erstatter ikle hverandre. Det er to forskjellige ting som ikke er avhengig av hverandre. 
vi onanerer hverken mer eller mindre nå, en hva vi gjorde da vi hadde et aktivt sexliv.

Dere må være svært religiøse. 

Anonymkode: 5dba5...803

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (8 timer siden):

Klemmer og kysser støtt og stadig ja. Kjæresten er min beste venn. 

forstår at det kan børe vanskelig å skjønne dynamikken vi har. Er ikke nødvendigvis lett å forklare heller.

om jeg eller min samboer i morgen hadde ville ha sex, så hadde vi hatt sex. Helt uproblematisk. Har ikke hatt det på flere år, men ingen av oss er prinsipielt i mot å ha sex 😅.

Sex er av ulike årsaker bare ramlet veldig langt ned på listen over ting som blir prioritert. Sex er for begge et klassisk overskuddsfenomen og ikke et statisk behov som alltid er det samme. De siste årene har ingen av oss hatt det overskuddet etc som skal til for at vi gidder å prioritert det.

Men når du kysser din samboer, blir ikke du eller hun kåt og har lyst på mer?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...