Gå til innhold

Vafler versus pannekaker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du vafler til middag, eller er det bare pannekaker som duger til middagsmat?

Jeg spør, fordi min mann overhodet ikke kan spise vafler til middag, og jeg skjønner ikke problemet, for jeg bruker samme røre til både vafler og pannekaker 🥴

Anonymkode: 3d060...1e9

Skrevet

Jeg bruker absolutt ikke samme røre til vafler og pannekaker, men vafler med havremel og litt mindre sukker kan fint brukes til middag med salt pålegg. Foretrekker allikevel pannekaker til middag og vafler til kaffemat.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man kan spise akkurat det man vil og kalle det middag, men vafler til middag er ikke kjent på samme måten som pannekaker. Personlig synes jeg ingen av delene er middag, bortsett fra fleske pannekaker. Men jeg spiser ikke middag uten grønnsaker

Anonymkode: d2228...b72

AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Du kan ikke bruke samme røre til begge, det funker rett og slett ikke.

Pannekaker skal bl.a ikke ha sukker i røra.

Bare fordi noe likner gjør det ikke til samme mat. Blir som å si at grove rundstykker og boller egentlig er det samme, og ikke skjønne hvorfor det blir kjip stemning når en inviterer på boller og slenger fram et fat med grove rundstykker.

Anonymkode: a4d2d...07b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er snakk om bare vafler eller pannekake, er det ikke middag. Det spørs jo hva man har som tilbehør, og da har det lite å si om det er vafler eller pannekaker.

Anonymkode: 8fa3b...482

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Aldri spist vafler til middag, og røra er ikke den samme. 

AnonymBruker
Skrevet

pannekaker til middag! bruker ikke sukker i panne kake røre

Anonymkode: 0aad8...d5b

Skrevet

Svele er best, ingen protest

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg spiser ikke vafler til middag. Røra er ikke den samme og jeg ser ikke på vafler som middagsmat. Kan lage salte vafler og ha til lunsj eller frokost, men ikke middag. 

Skrevet

Så lenge røra er den samme skjønner jeg ikke problemet sånn egentlig, selv om vafler til middag høres litt merkelig ut ettersom jeg ikke tenker på vafler som middag. For min del ville jeg ikke spist vafler til middag for vaffelrøren jeg lager inneholder mer sukker og har dessuten litt hevemiddel i seg. Pannekakerøra er også mer tyntflytende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager samme røre til begge to (forskjellen er bare mengden væske), så ernæringsmessig går det like rundt. Men jeg lager den her typen pannekaker uhyre sjeldent, og vaflene lages kun når vi har gjester, så i grunnen spiser vi ingen av delene til middag. 

Anonymkode: ed4c3...e79

AnonymBruker
Skrevet

Nå lurer jeg på om du lager veldig tykke pannekaker eller om vaffelrøra di er veldig tynn flytende?

Har aldri brukt vafler til middag i stedet for pannekaker, nei.

Anonymkode: 8e45e...5fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...