AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Jeg synes det er spennende med kirurgi og ønsker å videreutdanne meg når jeg er ferdig sykepleier(søker sykepleie til høsten) Men er operasjonssykepleiere kun sammen med pasientene under operasjon? Aldri sammen på oppvåkning/sengepost? Er det veldig ensformige dager? og finnes det noen videreutdanning som kombinerer kirurgisk og medisinsk sykepleie så man får fulgt opp pasientene mer under post op samtidig som man er del av kirurgisk team? Anonymkode: 498a8...408
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Jeg er også veldig interessert i å vite mer om dette. Jeg har 8 års erfaring som sykepleier på sengepost og vurderer nå videreutdanning. Anonymkode: 4d61f...775
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Jeg har ikke jobbet som operasjonssykepleier selv, kun observert hva de gjør under en operasjon ved hospitering som student. Det virker som at det er litt ensformig ja, og at en operasjonssykepleier er mer som legens assistent enn en individuell sykepleier. Det de gjør er å gi legen det utstyret de trenger til enhver tid, og sørge for at alt er sterilt. Anonymkode: bc3c6...f88
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg synes det er spennende med kirurgi og ønsker å videreutdanne meg når jeg er ferdig sykepleier(søker sykepleie til høsten) Men er operasjonssykepleiere kun sammen med pasientene under operasjon? Aldri sammen på oppvåkning/sengepost? Er det veldig ensformige dager? og finnes det noen videreutdanning som kombinerer kirurgisk og medisinsk sykepleie så man får fulgt opp pasientene mer under post op samtidig som man er del av kirurgisk team? Anonymkode: 498a8...408 Bli anestesi da. Da kan man jobbe på Opr stua og postop. I tillegg til alt annet akutt. Anonymkode: 48669...644