Gå til innhold

Hva gjør man hvis man låser seg ute av leiligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bare ringe til låsesmed? Hvordan finner de ut at det er du som bor der?

Anonymkode: ccd77...4e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Ikke sikker på siste spørsmål, men de stilte ikke meg noe særlig spørsmål. Låste meg heller ikke ute da

Anonymkode: d0e97...4c6

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på opplegget der du bor.

Her hos meg har Nokas universalnøkkel, de kan låse meg inn, og jeg har reservenøkkel liggende.

En venninne har også nøkkelen min, så jeg hadde ringt henne før Nokas. 

Hadde dette vært utelukket vIlle jeg ringt låsesmed. Jeg vet ikke hva de krever av bevis for at du bor der, men «det henger et grønnrutede skjerf på kroken lengst til venstre i gangen, og til høyre er en kommode hvor luene mine ligger i den øverste skuffen, passet mitt finner du i skuffen under» bør jo holde.

Anonymkode: cc46b...d3c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en nøkkel hos onkelen min og en hos en venninne som ligger på jobben hennes, da er det alltid mulighet for meg å få tak i nøkkel uansett, siden jobben hennes ligger 5 minutter fra meg og det alltid er folk på kontoret.

Skulle alt gå galt så tar jeg kontakt med vaktmester/låsesmed. Men det kan jo bli en dyr affære om man må ha låsesmed, en hos oss mistet nøkkelen og han måtte betale 5000 for nye.

AnonymBruker
Skrevet

Du har vel ID enten på deg eller inne i leiligheten, og så er det jo bare å søke opp på 1881 at du er registrert på den adressa. 

Anonymkode: c0e45...835

AnonymBruker
Skrevet

Her har vaktmesteren universalnøkkel.

Anonymkode: 10275...935

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke vanskelig å bevise at du bor der, spesielt ikke etter at du har kommet inn. Da kan du jo finne frem legitimasjon, pluss noen regninger/brev osv hvor navn og adresse kommer frem. Jeg har aldri hatt med låsesmeder å gjøre, men jeg håper virkelig at de ber om slik dokumentasjon. 

Og så er det utrolig lurt å gi ekstra nøkkel til en venn eller familiemedlem du stoler på. Uansett om det kanskje kan ta litt tid før du får tak i nøkkelen. 

Anonymkode: 4c8f7...546

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...