Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å opprette profil på linkedin. Er det verdt det? Fordeler/ulemper? 

Jeg vil at det skal se positivt ut for meg i jobbsammenheng da jeg er på utkikk etter ny jobb.

Anonymkode: 1921a...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke? Det er jo gratis. Det er mange med høyere utdannelse som bruker linkedin. 

AnonymBruker
Skrevet

Er LinkedIn fortsatt oppe og går?? :P Slettet meg for år og dag siden.

Vel, det er vel sikkert enda stedet for alle med mastergrad og oppover. 

Anonymkode: 3f30f...467

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er gratis - Men jeg lurer liksom på:

Om det tar seg bra ut i jobbsammenheng eller ikke? Er det noe arbeidsgivere ser på? Er det noen som har opplevd å bli kontaktet pga profil i linked in?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er gratis - Men jeg lurer liksom på:

Om det tar seg bra ut i jobbsammenheng eller ikke? Er det noe arbeidsgivere ser på? Er det noen som har opplevd å bli kontaktet pga profil i linked in?

Tar seg verken fra eller til ut i jobbsammenheng. LinkedIn er det det er. Det betyr egentlig veldig lite. 

Noen arbeidsgivere er der, men uansett så ansetter dem gjennom søkeprosesser. Og da har ikke LinkedIn-profilen din noe å si uansett. 

Har aldri hørt noensinne om noen som har blitt kontaktet på LinkedIn om jobb. Aldri. Kanskje hvis du har en spesiell master eller doktorgrad at du kan lykkes, men ellers? Neh, du er bare én av veldig mange, og skiller deg neppe særlig ut på din profil. 

LinkedIn er for de aller største innenfor utdannelse. Det var mitt inntrykk da, og det er mitt inntrykk nå. 

Anonymkode: 3f30f...467

AnonymBruker
Skrevet

Ble ringt opp av er stort firma innenfor mitt område som ønsket at jeg kom på intervju. De fant meg igjennom linkedIn profilen min, så det kan være greit å ha..

Anonymkode: 7e886...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har profil der og kan ikke annet enn å anbefale det. Du får et nettverk der inne av nåværende kolleger, gamle kolleger, et hav av rekrutterere, og ikke minst er det en plattform for utlysning av stillinger. 

Jeg fikk min nåværende jobb der. Satt i en stilling i London og plutselig dukket drømmejobben opp på LinkedIn. En rekrutter som postet en stilling 🙂 Du har intet å tape på det iallfall!

Anonymkode: 70055...62f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

..og jeg blir kontaktet, om ikke hver uke, så flere ganger i måneden av rekrutterere, som har relevante stillinger

• Liker 1
Skrevet (endret)

1. Du skaper deg et nettverk med folk. 
2. På mange søknader kan man søke med linkedin. Da slipper du å legge inn all erfaring, skole osv på hver bidige søknad. 
3. Det er ikke bare for de med mastergrad. Men de fleste har som minimum startet en universitetsgrad slik jeg oppfatter det. 

Jeg har blitt kontaktet av et stort firma internasjonalt firma engang med et  jobbtilbud. De ville ha norskspråklige i et annet land, og jeg hadde relevante fag fra bacheloren til den stillingen. Jeg måtte takke nei den gang, men var uten tvil en spennende stilling! 

Endret av Sprinkle
tilleggsinfo
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er uføretrygdet, men har hatt LinkedIn-profil i årevis. Får enkelte ganger opp at en jeg kjenner halvveis eller har jobbet sammen med for lenge siden har et jubileum. Sier "hurra" for meg selv og går videre med livet. Ser for meg at jeg skal begynne å jobbe litt igjen en eller annen gang i fremtiden, så da har jeg profilen. Må understreke at jeg ikke har noe nær Mastergrad, men det bryr ikke meg og ingen andre heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Da tror jeg at jeg blir å opprette profil ja. Hadde vært så gøy om noen "headhunta" meg, hvis det faktisk skjer gjennom LinkedIn.

AnonymBruker
Skrevet

JA. LinkedIn er rekruttereres verktøy nr en. I tillegg en arena for kunnskaps- og meningsutveksling, faglige fora og artikler. 

Sikkert ikke relevant for alle, men mye brukt for folk i jobber som krever noe høyere utdannelse.

Anonymkode: c64ff...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Legg gjerne litt flid ned i profilen. Les noen tips på nettet eller se noe på YouTube. En gjennomført profil er et positivt signal for rekrutterer. Husk et bilde. Smil. Det skaper en positiv følelse hos de som kikker på din profil. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kontaktet for to dager siden av en rekrutterer som lurer på om jeg er interessert i å bytte jobb. Er blitt kontaktet om det samme tidligere også. Så jeg synes det er veldig positivt å ha profil der. 

Anonymkode: ba2ae...6b7

AnonymBruker
Skrevet

Så gøy! Hvilken bransje jobber dere i da? Jeg jobber i helse- og omsorgssektoren... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor nyttig det er kommer an på hvilken bransje du er i, men skader jo ikke å ha det selv om det ikke hjelper så mye. 

Jeg "skrudde" av linkedin fordi det var for mange headhuntere og rekruttere som kontaktet meg. Ble kontaktet 1-2 ganger hver dag. Hater rekrutterere. Dette er ganske vanlig innenfor IT. 

Anonymkode: e7243...399

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...