NorthernLight Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Mange folk sa nei til vaksine fordi de ønsket time senere. Det passet ikke akkurat nå, fordi de skulle på hytta. De skulle på påskeferie.. https://www.nettavisen.no/nyheter/flere-dropper-koronavaksinen-i-pasken-vil-heller-dra-pa-hytta/s/12-95-3424107480 Hallo i luken?? At det er mulig...Kommer de hjem og forlanger å få vaksinen kjapt etter ferien da eller? 18
Lønnesirup01 Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 (endret) Jeg synes dette høres helt rart ut. Litt nysgjerrig på hvor mange det gjelder. Og i Nordre Aker av alle steder. I dette tilfellet synes jeg de bare burde hoppet videre til nestemann på listen. Sagt til vedkommende at du enten tar vaksinen når du får tilbudet, eller mister plass i køen. Edit: ser av artikkelen at de blir satt lengre tilbake i vaksinekøen. Det er jo fair nok. Så lenge de prioriterer å få vaksinert noen. Endret 26. mars 2021 av Lønnesirup01 12
parmanoia Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Jævla idioter. Håper de havner helt bakerst i vaksinekøen! 20
solangun Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 Heldigvis er det så mange som velger å ta vaksinen, at jeg ikke trenger🙂👌 8
MorTil2 Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Sier man nei takk, sier man nei takk. Da kan man ikke "premieres" med å settes lengre lengre bak i den køen man står i. Man må da plasseres i gruppen "aner ikke når vi får den". De har jo tydeligvis ikke et presserende behov for å få den nå, så da kan de vente og la de som prioriterer å bruke tid på å bli vaksinert, få den. 24
Cello85 Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 (endret) Håper de havner bakerst i køen. Men er det noen som vet hva konsekvensen faktisk er? Får de den bare når de kommer tilbake fra hytta? Endret 27. mars 2021 av Cello85 4
Capt. Obvious Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Da får man håpe at de havner bakerst i køen slik at noen andre kan få tilbudet. Det er nok av de som trenger vaksine for å i det hele tatt ha et liv igjen (f. eks. folk i risikogrupper, og som i praksis har vært innesperret over et år). 7
appelsinjuice Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Jeg tenker at dette er et svært lite problem, all den tid vi har så få vaksiner tilgjengelig nå at det uansett er nok av ledige armer å sette de i. Men ja, jeg syntes det er en veldig merkelig prioritering. 6
Ukjent. Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 appelsinjuice skrev (19 minutter siden): Jeg tenker at dette er et svært lite problem, all den tid vi har så få vaksiner tilgjengelig nå at det uansett er nok av ledige armer å sette de i. Men ja, jeg syntes det er en veldig merkelig prioritering. 50% av de som ble oppringt i nordre Aker vil ha den på et senere tidspunkt fordi det ikke passet med påskeplanene. Ikke akkurat noen bombe at de største egoistene er den generasjonen og som bor i denne bydelen.. 12
Capt. Obvious Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 Ukjent. skrev (3 minutter siden): 50% av de som ble oppringt i nordre Aker vil ha den på et senere tidspunkt fordi det ikke passet med påskeplanene. Ikke akkurat noen bombe at de største egoistene er den generasjonen og som bor i denne bydelen.. Fortsatt nok av andre å ta vil jeg tro, så får de heller vente. Om de i det hele tatt får tilbudet senere. 3
Ukjent. Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Fortsatt nok av andre å ta vil jeg tro, så får de heller vente. Om de i det hele tatt får tilbudet senere. Av en eller annen grunn er systemet så tungrodd at det er folk som sitter og ringer til de som skal få vaksine. Da må de mao ringe til dobbelt så mange, fordi halvparten ikke gidder å dra noen dager senere på hytta for å få vaksine. At dette er folk i aldersgruppen pensjonister, gjør jo saken enda mer provoserende. De kan være på den hytta når faen de vil, men de MÅ altså være der i påsken akkurat når de skal få vaksine? https://www.tv2.no/nyheter/13912348/ 18
Capt. Obvious Skrevet 27. mars 2021 #12 Skrevet 27. mars 2021 Ukjent. skrev (2 minutter siden): Av en eller annen grunn er systemet så tungrodd at det er folk som sitter og ringer til de som skal få vaksine. Da må de mao ringe til dobbelt så mange, fordi halvparten ikke gidder å dra noen dager senere på hytta for å få vaksine. At dette er folk i aldersgruppen pensjonister, gjør jo saken enda mer provoserende. De kan være på den hytta når faen de vil, men de MÅ altså være der i påsken akkurat når de skal få vaksine? https://www.tv2.no/nyheter/13912348/ Jeg er helt enig, det er ganske provoserende at denne gruppen viser fingeren til resten når resten av samfunnet har ofret liv, helse, mental velvære og arbeid i over et år for å beskytte denne gruppen. Derfor bør de i så fall bare plasseres helt bak i køen som aller siste gruppe, og så kan noen andre som trenger vaksine mer få dem. Et tungrodd system burde kunne forenkles med SMS utsending, og så kun manuell oppfølging av kun dem som ikke svarer på SMS. 9
SagaP Skrevet 27. mars 2021 #13 Skrevet 27. mars 2021 Capt. Obvious skrev (6 minutter siden): Jeg er helt enig, det er ganske provoserende at denne gruppen viser fingeren til resten når resten av samfunnet har ofret liv, helse, mental velvære og arbeid i over et år for å beskytte denne gruppen. Derfor bør de i så fall bare plasseres helt bak i køen som aller siste gruppe, og så kan noen andre som trenger vaksine mer få dem. Et tungrodd system burde kunne forenkles med SMS utsending, og så kun manuell oppfølging av kun dem som ikke svarer på SMS. De viser da ikke fingeren til resten av verden? Hva er problemet? De rykker bare bittelitt lengre bak, og får den når det passer. I mellomtiden får noen den litt tidligere. Norge anno 2021 har blitt et polarisert samfunn med tendenser til angiveri, uthenging og misunnelse 10
Capt. Obvious Skrevet 27. mars 2021 #14 Skrevet 27. mars 2021 (endret) SagaP skrev (2 timer siden): De viser da ikke fingeren til resten av verden? Hva er problemet? De rykker bare bittelitt lengre bak, og får den når det passer. I mellomtiden får noen den litt tidligere. Norge anno 2021 har blitt et polarisert samfunn med tendenser til angiveri, uthenging og misunnelse Alle som drar på unødvendige turer nå øker smitterisikoen, særlig de som ikke har fått vaksine. Da er det umusikalsk at man prioriterer hyttekos fremfor noe som helsemessig er viktig. Ja, de får den senere, men spør du meg så burde man ha blitt plassert bakerst i køen når det ikke er en veldig viktig hendelse som er grunnen til at man takker nei. Det er da hverken uthenging eller angiveri, men et spørsmål om å få samfunnet opp å gå igjen så fort som mulig. Men jeg legger jo merke til det at mange som ikke trenger å tenke på jobb og er godt sikret av offentlige stønader driter i det så fort de har muligheten. Men kollapser hele samfunnet, så går det til slutt også ut over disse gruppene også, så det er jo risiko for at de skyter seg selv i foten. Endret 27. mars 2021 av Capt. Obvious 13
Morten1 Skrevet 27. mars 2021 #16 Skrevet 27. mars 2021 Hvilken vaksine er det snakk om å få da? Altså hvilken produsent? Jeg har stor forståelse for at folk kan være kritisk og ikke selv ønsker å være forsøkskaniner. Her hører vi kun en side av saken 6
Pingvinboogie Skrevet 27. mars 2021 #17 Skrevet 27. mars 2021 Ser ikke problemet så lenge andre i samme område får vaksinen i stedet. Antall vaksinerte blir jo akkurat likt, så dette går ikke ut over noen. 8
Shapeshift Skrevet 27. mars 2021 #18 Skrevet 27. mars 2021 Forstår de godt. Har foreldre på over 70 som har sittet mer eller mindre isolert i over et år nå, i fjor var det ikke lov å reise på hytta så da ble det ikke noe påskefeiring. I år har de gledet seg lenge og kjøpt inn påskeegg til barnebarn, pappa har kreft så har fått ordnet det slik med behandlingen at han får dratt i 4 dager likevel. Dersom noen hadde ringt nå og sagt at mamma skulle få vaksine en av de dagene hadde hun takket nei. Dette er noe de har sett frem til svært lenge, og savnet i fjor. Tror folk har lett for å glemme hvor ensomme enkelte er når man alltid skal holde seg hjemme og ha så lite besøk som mulig, eller hvor mye slike feiringer og tradisjoner betyr i en vanskelig tid. Dårlig planlagt med mange vaksinedoser i påska uten å kontakte aktuelle tidligere. 9
appelsinjuice Skrevet 27. mars 2021 #19 Skrevet 27. mars 2021 Ukjent. skrev (1 time siden): Av en eller annen grunn er systemet så tungrodd at det er folk som sitter og ringer til de som skal få vaksine. Da må de mao ringe til dobbelt så mange, fordi halvparten ikke gidder å dra noen dager senere på hytta for å få vaksine. At dette er folk i aldersgruppen pensjonister, gjør jo saken enda mer provoserende. De kan være på den hytta når faen de vil, men de MÅ altså være der i påsken akkurat når de skal få vaksine? https://www.tv2.no/nyheter/13912348/ Det der syntes jeg er litt pussig. 🤔 Mine foreldre fikk melding om time for vaksinering elektronisk, så hvorfor i alle dager er det noen kommuner som bruker ressurser på å sitte og ringe folk ? 🤔 Shapeshift skrev (2 minutter siden): Forstår de godt. Har foreldre på over 70 som har sittet mer eller mindre isolert i over et år nå, i fjor var det ikke lov å reise på hytta så da ble det ikke noe påskefeiring. I år har de gledet seg lenge og kjøpt inn påskeegg til barnebarn, pappa har kreft så har fått ordnet det slik med behandlingen at han får dratt i 4 dager likevel. Dersom noen hadde ringt nå og sagt at mamma skulle få vaksine en av de dagene hadde hun takket nei. Dette er noe de har sett frem til svært lenge, og savnet i fjor. Tror folk har lett for å glemme hvor ensomme enkelte er når man alltid skal holde seg hjemme og ha så lite besøk som mulig, eller hvor mye slike feiringer og tradisjoner betyr i en vanskelig tid. Dårlig planlagt med mange vaksinedoser i påska uten å kontakte aktuelle tidligere. Dersom faren din har kreft så burde jo moren din absolutt ha prioritert å få vaksine, for å redusere risikoen for å bringe smitten videre til din far. Så det vil jeg si er en litt pussig vurdering. 20
norw Skrevet 27. mars 2021 #20 Skrevet 27. mars 2021 Disse må naturligvis havne bakerst i køen. La dem vente i et halvt år eller hvor lang tid det vil ta å vaksinere andre først. 6
Anbefalte innlegg