Gå til innhold

Gud - så pinlig! Glemt å scanne vare og tatt ut til kontroll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde trodd at du ønsket å stjele en 4-pakning brus faktisk.

Anonymkode: b9ffd...6c6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nærmeste jeg har vært var den gangen jeg var sånn ekstremt sliten at var helt bomull i hue. På ett tidspunkt går jeg fra ta opp fra kurv, scanne, legge på plass i sekken på en lur måte, til ta :opp fra kurv og legge på plass i sekken på en lur måte. Vare for vare for vare. Må sett superteit ut. Og våknet heldigvis fra det og fikk ordnet opp. 😂

Anonymkode: eb027...408

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Samme her! Skjønner ikke hvordan det er mulig å glemme å scanne?? Dobbeltsjekker dere ikke dere som glemmer? For det er jo det man bekrefter idet man trykker på betal/godkjenn, at man har scannet ALLE varer...

Anonymkode: 4b3cf...1dd

Litt på sin høye hest å si du ikke forstår at det er mulig å glemme. Man tenker på andre saker; hva man skal lage til middag, hva man må huske i butikken, og så var det noe nytt der og noe som kan være kjekt å ha der...    jeg glemmer alltid ting i hverdagen også. Nøklene mine må letes etter, glemmer ting når jeg er på besøk, beskjeder ++ . Og å bestille nye nøkler,det har kostet dyrt mange ganger. 

Det tåpeligste jeg hører er mennesker som ikke skjønner hvordan det går ann å glemme noe. De må jo ha et veldig enkelt liv de som husker alt. 

Anonymkode: 045f3...5a2

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg hadde trodd at du ønsket å stjele en 4-pakning brus faktisk.

Anonymkode: b9ffd...6c6

Kunne ikke falt meg inn å gjøre meg til kjeltring for en hundrings, så blir nok lenge til jeg bruker shopexpress igjen, siden den følelsen av å ha glemt noe var så sykt ubehagelig. Handler til vanlig på rema, så blir nok kun handling der fremover, og de har ikke shopexpress.

Anonymkode: 4de7d...9fb

• Liker 3
Gjest Chroma
Skrevet

Det skjer nok med jevne mellomrom at folk glemmer. Og at folk stjeler, selvsagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette har skjedd oss også, og med en middels dyr vare. Det var kjempepinlig!! Vi ble begge distrahert av en vare som vi hadde registrert inn, men som lekket ut i posen. Det ble mye kliss på de andre varene i posen og jeg tok med håndscanneren og posen med de klissete varene til kassaområdet der jeg fikk hjelp med å fikse dette. Jeg gikk så tilbake til min  bedre halvdel og han hadde funnet mye av det som manglet på handlelisten i mellomtiden. Vi scannet alt dette (trodde vi) og gikk for å betale. Vi ble kontrollert etterpå og hadde da ikke scannet ene varen, og det var rimelig flaut. Hun som sjekket oss husket imidlertid at jeg hadde vært der med en pose full av klissete vare og sa at hun skjønte at det ble ekstra mye styr. 

Vi ble faktisk kontrollert jevnlig etter dette en periode (mulig det er rutine?) Vi har aldri glemt å scanne noe som helst etter denne episoden. Så det ble en lærepenge 😄 Nå blir vi aldri kontrollert mer, og vi handler der fast en gang i uka eller hver 14.dag og da handler vi for ganske mye hver gang.

Jeg har også vært der og betalt for varer i ettertid når jeg oppdaget at det ikke var slått inn på kassalappen. En gang hadde kassadama glemt å slå inn en 4-pack cola og jeg gikk tilbake straks etterpå og betalte. 

Jeg liker systemet, og at vi slipper å stå i kø! Foretrekker å scanne etter hvert så man slipper å ta varene ut av kurven og pakke dem igjen. 

Anonymkode: 8b1ed...cf2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk fra regningen på en lokal restaurant. Kom på det når jeg kom hjem og gikk tilbake dagen etter og betalte.

Anonymkode: be2e7...2e0

Det har jeg også gjort. 

Anonymkode: e78fb...6ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Litt på sin høye hest å si du ikke forstår at det er mulig å glemme. Man tenker på andre saker; hva man skal lage til middag, hva man må huske i butikken, og så var det noe nytt der og noe som kan være kjekt å ha der...    jeg glemmer alltid ting i hverdagen også. Nøklene mine må letes etter, glemmer ting når jeg er på besøk, beskjeder ++ . Og å bestille nye nøkler,det har kostet dyrt mange ganger. 

Det tåpeligste jeg hører er mennesker som ikke skjønner hvordan det går ann å glemme noe. De må jo ha et veldig enkelt liv de som husker alt. 

Anonymkode: 045f3...5a2

Helt enig. 😄

• Liker 6
Skrevet

Har skikkelig angst hver gang jeg blir tatt ut i kontroll... Tenk om jeg har glemt å scanne en vare!!!! Har gått bra hittill. Så tror ikke jeg har glemt det... Stjal en tannkrem en gang da. Ene ungen hadde plukka med seg når vi gikk forbi ei hylle og gjemt den i barnevogna 🤣  Fant den etter ett par dager.

Har også hatt en vare i handa som jeg helt hadde glemt at var der og gått ut av butikken . DET var flaut det!!! Alarmen gikk for å si det sånn... Føler seg passe smart når alle tror du stjeler, men så er man egentlig bare veldig distré.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Samme her! Skjønner ikke hvordan det er mulig å glemme å scanne?? Dobbeltsjekker dere ikke dere som glemmer? For det er jo det man bekrefter idet man trykker på betal/godkjenn, at man har scannet ALLE varer...

Har du aldri opplevd at du har fått med deg noe hjem som de k kassa har glemt å scanne heller? Det har jeg opplevd mange ganger. Det er menneskelig å feile.

Anonymkode: 4b6ef...01f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke helt tilstede en gang og hadde en vare til noen hundre kroner i hånda og gjorde som jeg pleier å gjøre med ting (mobil), puttet den i lomma 😅

Anonymkode: 058c2...344

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri gått ut uten å betale, men en gang så sto jeg i kassa og la alle varene rett i posen uten å skanne noe som helst. Hadde kjøpt en del, så var bekymret over om jeg kom til å klare å ta med alt, og ble så fokusert på dette at jeg bare la alle varene rett i posen. Innså det selv da jeg hadde lagt alle varene i posen og skulle til å gå. Var pinlig å måtte ta alt ut av posen igjen, føltes som jeg hadde gjort noe ulovlig selv om ingen kom bort og sa noe...

Anonymkode: eb5c3...5d7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du høres skikkelig gøy ut! Ting skjer, sånn er livet. Jeg har bl.a. vandret ut med frukt hengende i pose på armen. At personen i kassa ikke la merke til det 😄 Jeg jobbet selv mange år i butikk, de som stjeler gjør det gjerne litt mer diskret (men selvscanning var ikke en ting da).

Det er visst ikke helt uvanlig å registrere en billigere varetype når man veier frukt/grønt. Det er jo ikke greit, men de kjedene som har valgt disse systemene har jo gjort en avveining på forhånd om økt svinn kontra innsparinger/effektivisering.

Jeg har også blitt tatt opptil flere ganger uten gyldig billett på banen. Det har alltid gått greit fordi de har vært greie og vist skjønn. Datteren min hadde lånt månedskortet én gang og ikke lagt det tilbake, tror kontrolløren så at jeg virkelig trodde jeg hadde kortet, oppdaget det først da jeg skulle ta det frem og vise. Jeg glemte å fornye mnd.kort en annen gang, det gikk ut en dag eller to før, fikk gå og kjøpe nytt (før app, men hadde 10 gamle mnd.kort i lommeboka). En tredje gang hadde ikke kortet blitt automatisk fornyet som vanlig, gikk bra (de så i appen at jeg «alltid» kjøpte billetter. Fikk også forhandlet vekk en bot i etterkant mot å kjøpe årskort. Da var det også tekniske problem, men jeg hadde «sneket» en hel uke så de kunne ikke bare la det gå, forståelig nok (det var kortet mitt som sviktet, ikke appen).

Anonymkode: 9616d...b6f

• Liker 5
Skrevet

Jeg har opplevd at varer jeg har skannet inn med shop ekspress inne på obsen ikke har registrert varen av en eller annen grunn. Jeg hører jo lyden av at varen skannes inn. At varen ikke har blitt registrert har blitt oppdaget når jeg har blitt plukket ut til tilfeldig kontroll. Jeg føler meg ikke som en tyv og forklarer så at jeg har faktisk skannet den inn. Dette har skjedd flere ganger, så jeg vil si at denne feilen ligger hos obsen når varen ikke kommer opp på skanneren til tross for at man har skannet den inn.... Men sett bort i fra det, så har kontrollene uansett gått greit og de ansatte er forståelsesfulle for at sånne ting skjer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det skjedde meg en gang uten at jeg ble tatt i kontroll. Hadde høy feber og føkket opp mitt eget system med uscanna/scanna varer, så glemte å scanne inn en basilikum. Det er fort gjort! 

Jeg jobber ikke i matbutikk, men i en interiørkjede, og jeg har ved flere anledninger hatt kunder som har begynt å rusle fra kassa uten å betale hvis vi har skravlet litt underveis. Sier bare "unnskyld, nå glemte du visst å betale" og så flirer vi begge. Vet jo at det er fordi de rett og slett tror de har betalt allerede eller er litt ufokuserte. 

Anonymkode: 029ae...4b0

Nei, det er faktisk ikke fort gjort. Man scanner jo én og én vare. De som glemmer å scanne, har vel heller "glemt" det. 

Anonymkode: bdc66...3c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så flaut? Fort gjort om man er stressa. Jeg er vimsehode selv og det høres ut som noe jeg kunne gjort 😂  men jeg hadde bare flirt av det og unnskyldt meg :fnise: 

Anonymkode: d311b...907

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av ts, fort gjort, dette kan skje den beste.:) det er veldig ekkelt der og da, men det går over. Glemme å betale på restaurant derimot, det synes jeg er godt gjort. :klo:

Anonymkode: 047a8...ccd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
solangun skrev (4 timer siden):

"Glemte" å scanne en vare😅

Jeg har faktisk glemt det et par ganger, men heldigvis oppdaget jeg det før jeg gikk ut av butikken. Da er det jo bare å slå tingen inn og så betale. Går veldig kjapt i de selvbetjeningskassene.

Anonymkode: 1de43...7f5

Skrevet

Har skjedd meg 3 x, 2 ganger med håndscanner og 1 x på selvbetjent utsjekk.

Første gangen jeg ble "tatt" var 2 eller 3 gangen jeg handlet på denne måten. Hadde 2 småbarn med meg og hadde tydeligvis ikke rutinen innbakt med "scann-put i pose", "scanne-putt i pose". Av og til går man på autopilot og legger tingen oppi slik man har gjort i 20 år.

Da jeg kom i kassen ble jeg tatt ut til kontroll og de 2 dyreste tingene i vognen var glemt. Jeg er typen som går tilbake til butikken og betaler dersom de har glemt å slå noe inn, så det var veldig ubehagelig, men virket som no big deal på de i kassen, de sa jeg kom til å bli tatt hyppigere ut til kontroll de neste gangen, så tilbake til normalt.
Er noen år siden, men tror handlevognen var på ca 2000kr og jeg hadde glemt å scanne 2 ting for totalt ca 300kr. Jeg hadde og dobbeltscannet noe slikat jeg hadde betalt dobbel pris for de tingene,

Det tok lenge før jeg ville ahndle slik igjen, men begynte i det små og var etter en stund tilbake og gjorde handlingen. Ble tatt ut i flere kontroller og synes det er superubehagelig, men jeg hadde alltid scannet alt.

Så var jeg for en måneds tid siden, handleturen gikk fint, jeg scannet alt, men opplevde at scanneren av og til pep da den stod alene i vognen. Da jeg kom i kassen ble jeg tatt ut til kontroll, tenkte det gikk helt fint, for jeg hadde scannet alt.

Da han hadde kjørt alle varene igjennom manglet MYE. En regning på 1800 skulle vært 2400. Men da jeg spurte ham hvilke ting som manglet var jeg helt sikker på at jeg hadde scannet alle disse. Pipet som kom etter at jeg satt scanner fra meg var tydeligvis en lyd som sa at scanningen ikke gikk inn, men det hadde ikke han hørt om. Nok en gang - veldig ubehagelig, men for ekspeditøren var det no big deal igjen. Jeg var igjen i butikken i går, da la jeg varene på båndet, tok ikke sjansen.

I dag var jeg i en butikk og handlet 2 is og noen sjokolader og skulle sjekke ut. Jeg holdt strekkoden ned, førte over, det pep og jeg la den i posen. Neste is på samme måte, samme lyd og la den i posen.
Da kom en dame bort til meg og sa at jeg ikke hadde fått scannet første og da jeg så opp på skjermen stemte det. Hun prøvde å scanne den 2x, men den gikk ikke inn. Så måtte hun legge den manuelt inn, men fant ikke den i systemet. Endte opp at hun mått gå til isdisken, finne prisen og taste den inn, så akkurat den følte jeg ikke var min feil.

Jeg greier ikke helt å bestemme meg om dette er en god tjeneste eller ikke. Jeg har aldri stjålet i mitt liv og har ikke lyst til å begynne nå.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke glemt å betale i butikk, men har glemt å betale for bensin.

En gang i ungdommen var jeg ute på kjøretur med en venninne, og vi fylte bensin og kjøpte smågodt. Da vi kom ut i bilen igjen, begynte vi å snakke om hvor utrolig dyrt smågodtet var - vi var sikker på at det var blitt gjort en feil. Så såg vi at mannen som jobbet der kom gående mot bilen, og vi var sikker på at han skulle beklage, og at vi skulle få penger igjen. Men så spurte han om vi ikke hadde tenkt å betale for bensinen... Det hadde vi altså glemt. Utrolig pinlig!!!! Og ja - det var glemt på ordentlig - ikke "glemt". Turte ikke bruke den bensinstasjonen på laaang tid etter det.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...