Gå til innhold

Gud - så pinlig! Glemt å scanne vare og tatt ut til kontroll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble trukket ut til tilfeldig kontroll på den lokale coopen i dag, også viste det seg at jeg hadde glemt å scanne en vare.  Synes det var grusomt pinlig, og jeg så jo med en gang de begynte å scanne i hovedkassa at her hadde jeg glemt noe ut fra summen. Skjedde ingenting, alle varene ble scannet og jeg betalte og gikk, men føler meg som en tyv og synes det er skikkelig pinlig. 
I tillegg var det noen vi kjente som sto i kassa.

Har det samme skjedd deg og hvordan opplevde du det?

Anonymkode: 4de7d...9fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har glemt å betale på bussen en gang det ble kontroll. Var for urutinert med barnevogn på bussen, og dermed gikk hele klippinga i glemmeboka. Ga en flau beklagelse om at jeg hadde glemt å betale, og gJorde meg klar til å ta imot forelegg med senket blikk. Kanskje kontrolløren så at ammetåka stod tett i hodet, for han lot det gå. Men flau, ja. Man føler seg jo som en skurk...

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri klart å glemme å scanne en vare, man flytter jo 1 og 1 vare over fra kurv til pose eller det vektområdet...

Anonymkode: ef919...a46

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra regningen på en lokal restaurant. Kom på det når jeg kom hjem og gikk tilbake dagen etter og betalte.

Anonymkode: be2e7...2e0

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er flaut. Hadde blitt kjempeflau selv. Var det en dyr vare du hadde glemt å scanne, eller en helt vanlig vare? Det er mindre flaut om det er en vanlig vare i det minste😅

Anonymkode: 3bdfb...faa

• Liker 3
Skrevet

"Glemte" å scanne en vare😅

• Liker 37
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har aldri klart å glemme å scanne en vare, man flytter jo 1 og 1 vare over fra kurv til pose eller det vektområdet...

På Coop kan man jo gå rundt med egen bipe-maskin, og da er det fort gjort å glemme å scanne en vare eller to. Jeg har nesten gjort dem feilen flere ganger, men har heldigvis oppdaget det før jeg kommer til kassen hver gang. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har «tatt»mange kunder i det. Gir 150% faen idet kunden er ute av syne , det gjelder alle kunder. 

Anonymkode: 36075...ac1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har «tatt»mange kunder i det. Gir 150% faen idet kunden er ute av syne , det gjelder alle kunder. 

Hva mener du egentlig? At dette er helt vanlig glipp? 

Anonymkode: 44cca...4ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En gang hos nærbutikken. Jeg sto å skannet varene ved kassen. Dro varen over og hørte et pip og jeg hadde ikke blikket på skjermen, har sjeldent det. Ble så plukket ut i kontroll. Den ene varen ble ikke registrert og jeg tror det var nabomannen som skannet samtidig som meg og det var pipet jeg hørte. 
Jeg sa det rett ut "Skal jeg stjele, stort eller smått, så bruker jeg ikke nærbutikken som jeg er innom daglig og har gjort det i 11 år. Du vet hvor jeg bor, du ser stuen min fra butikkvinduet! Skal jeg stjele så går jeg til en ukjent butikk jeg ikke bruker daglig". Han forsto det og jeg fikk skanne inn varen for å betale. Prøvde mange ganger og den ble ikke registrert, var vist noe galt med strekkoden så den måtte skrives inn manuelt. Fikk ikke opp et varsel heller, det bruker å gjøre det med tekst om at varen ikke ble registrert/feil strekkode eller noe sånt og en liten lyd. Men den lagde ingen lyd og ingenting skjedde. 

Var veldig flaut og jeg vet at det er som oftest null nåde når det kommer til slikt.  

Anonymkode: 3be1e...b07

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke hvordan der er mulig å glemme, da man enten bruker håndscanner, og da scanner før man legger varen i kurven/vogna, eller man scanner en og en vare ved kassen og legger i posen. Men om det er et engangstilfelle kan jeg garantere deg at du forsvinner for ut av tankene. Deter gjengangerene man husker. 

Anonymkode: cd39d...2c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Samme her! Skjønner ikke hvordan det er mulig å glemme å scanne?? Dobbeltsjekker dere ikke dere som glemmer? For det er jo det man bekrefter idet man trykker på betal/godkjenn, at man har scannet ALLE varer...

Anonymkode: 4b3cf...1dd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skjønner at det er flaut. Hadde blitt kjempeflau selv. Var det en dyr vare du hadde glemt å scanne, eller en helt vanlig vare? Det er mindre flaut om det er en vanlig vare i det minste😅

Anonymkode: 3bdfb...faa

Var en 4-pk pepsi max. Var helt sikker på at jeg hadde scannet den, var det første jeg hentet til og med. Men hadde med en unge som maste non-stop under hele handleturen, så har nok vært litt ufokusert. Reagerte ikke heller da jeg kom til kassa og skulle betale. Hadde ikke gjort meg til kjeltring for en hundrings, så det var absolutt ikke med vilje. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser ikke hvordan der er mulig å glemme, da man enten bruker håndscanner, og da scanner før man legger varen i kurven/vogna, eller man scanner en og en vare ved kassen og legger i posen. Men om det er et engangstilfelle kan jeg garantere deg at du forsvinner for ut av tankene. Deter gjengangerene man husker. 

Anonymkode: cd39d...2c2

Pleier jo å scanne alle varer, og tror at jeg gjorde det, men har jo tydeligvis glemt det, eller så har den ikke blitt scannet. Bruker selvscanning ofte, og det et første gang deg har skjedd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men hva tenker dere som jobber i butikk når dette skjer? Tror dere at det er gjort med vilje? 

Gjest supernova_87
Skrevet

Skjønner ikke dere som ikke skjønner at man kan glemme å scanne en vare. Ikke at jeg har gjort det selv, og er typisk så nevrotisk at jeg aldri ville glemt dem. Men man skjønner jo at alle gjør ubetenksomme feil innimellom! En gang la jeg fra meg telefonen i fryseren! 

TS, dette går helt fint. Feil skjer, kos deg med fredagskveld og god påske 💖

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg gikk fra regningen på en lokal restaurant. Kom på det når jeg kom hjem og gikk tilbake dagen etter og betalte.

Anonymkode: be2e7...2e0

Det har jeg også gjort. Heldigvis var vi jevnlig innom en-to ganger i uka, så de stresset ikke med det overhodet. Bare minnet meg lattermildt på det ved neste besøk. Godt det var folk som visste hvem jeg er, og forsto at det ikke var med intensjon, men litt flaut ja. 😄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde meg en gang uten at jeg ble tatt i kontroll. Hadde høy feber og føkket opp mitt eget system med uscanna/scanna varer, så glemte å scanne inn en basilikum. Det er fort gjort! 

Jeg jobber ikke i matbutikk, men i en interiørkjede, og jeg har ved flere anledninger hatt kunder som har begynt å rusle fra kassa uten å betale hvis vi har skravlet litt underveis. Sier bare "unnskyld, nå glemte du visst å betale" og så flirer vi begge. Vet jo at det er fordi de rett og slett tror de har betalt allerede eller er litt ufokuserte. 

Anonymkode: 029ae...4b0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg sto å skannet varene ved kassen. Dro varen over og hørte et pip og jeg hadde ikke blikket på skjermen, har sjeldent det. Ble så plukket ut i kontroll. Den ene varen ble ikke registrert og jeg tror det var nabomannen som skannet samtidig som meg og det var pipet jeg hørte. 

Det har skjedd meg også. Jeg hadde tatt storhandelen midt i rushtiden og prøvde å skyndte meg for å ikke lage kø, så jeg tok meg ikke tid til å sjekke på skjermen hva jeg scannet inn, jeg bare dro varene over og hørte etter om peip. Først da jeg kom hjem og så på kvitteringen så jeg at det var en vare jeg ikke hadde fått med. Ringte til butikken og de sa at det var OK. Neste gang jeg handlet forklarte jeg situasjonen og ba om å få betale for en ekstra av den varen, men de sa at jeg slapp det og at de opplevde sånt ganske ofte.

Anonymkode: c0086...9bc

• Liker 4
Skrevet

Det skjedde meg en gang uten at jeg ble tatt i kontroll. Hadde høy feber og føkket opp mitt eget system med uscanna/scanna varer, så glemte å scanne inn en basilikum. Det er fort gjort! 

Jeg jobber ikke i matbutikk, men i en interiørkjede, og jeg har ved flere anledninger hatt kunder som har begynt å rusle fra kassa uten å betale hvis vi har skravlet litt underveis. Sier bare "unnskyld, nå glemte du visst å betale" og så flirer vi begge. Vet jo at det er fordi de rett og slett tror de har betalt allerede eller er litt ufokuserte. 

Anonymkode: 029ae...4b0

Jeg har "stjålet" fra interiørbutikk også jeg. To store puter. 

Må jo si at både jeg og hun i kassa var like distre da, for hun tok imot et par kubbelys jeg hadde i høyre hånden, og slo dem inn, småpratet litt og ønsket meg en god dag, til tross for at jeg sto med to store puter fra butikken under armen. 

Det ble en del latter over hvor distre vi begge to var da jeg kom tilbake noen få minutter senere. Det gikk opp for meg at jeg hadde to puter under venstre armen da jeg skulle finne frem bilnøkkel, og trengte en ledig hånd. 😂😂😂

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...