Gå til innhold

prøver å venne meg av med sukker...men når helgene kommer skjer det noe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kan anbefale periodisk faste, for nettopp søtsuget. Mitt er nesten helt borte, hender jeg får lyst på sjokolade kanskje en gang i mnd (ja, mensen), og da tar jeg 3-4 biter og er fornøyd :) Blodsukkeret blir jevnere med periodisk fasting.

Ellers er det lurt å tenke på helga som det samme som ukedagene egentlig, man kan gå ned fra å spise godteri fra fredag til søndag til kun 2 dager til kun én dag. Kjøp inn mindre, og får du superlyst på noe mer må du lage det fra bunnen av selv. Da ser du også hvor mye sukker det f.eks er i brownies. Det får i alle fall meg til å stoppe på kun ett stykke i stedet for to. 

Anonymkode: 21eb5...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

For meg er det absolutt motsatt. Hvis jeg vet at jeg aldri skal spise godis, sjoko og chips så blir jeg gææææærn av å tenke på det. :P 

Anonymkode: fa8ad...3d2

Slik var jeg også, da jeg var sukkeravhengig. Jeg ønsket egentlig ikke å venne meg av, for jeg ble sprø av tanken på å ikke ha denne kosen. Det var en sorg å tenke på. Og slik var det lenge.

Men nå er alt behov for slikt helt borte. Jeg har aldri lyst på godis eller chips, tanken slår meg ikke en gang. Jeg spiser middag, så er jeg fornøyd den dagen. Drikker vann, ser på TV eller film, fredag, påske, og jul. Det er faktisk ikke et savn, for dette at man trenger snop for å kose seg er et kunstig behov. Nå kan jeg ta en bit, eller et kakestykke, men det gir meg ingenting. 

Jeg fikk påskeegg fra jobben. Det står urørt. Og det gjør det nok til jeg får gjester som forsyner seg. Rett og slett fordi jeg ikke har lyst på. Og det er en enorm frihet. 

Anonymkode: 47ad6...aca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...