Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pleid å veie 70-72 kg. Den senere tiden har jeg gått opp til 75 kg. Mannen min er dritsur for dette og nekter å ha sex med meg før jeg går ned til 70 kg. Jeg har begynt å trene mye, men da har jeg blitt mer sulten så jeg er stuck på 75 kg.

Jeg er 165 cm høy og har nesten normal BMI. Jeg føler det ydmykende at han sier at jeg er feit og må slanke meg. Utenom dette med vekt så har vi et godt forhold, men dette med vekten gjør han sint. Han har alltid behandlet meg med respekt, men nå gidder han ikke løfte en finger før jeg har slanket meg. Før deltok han i husarbeid, men han nekter å hjelpe meg før jeg har slanket meg. Om morgen kommer han inn på badet for å sjekke vekten min. Jeg har mistet lysten til å slanke meg nå.

Burde jeg slanke meg for forholdet?

Videoannonse
Annonse
Gjest RockOn
Skrevet

Spørsmålet er vel hvorfor du i det hele tatt ER i det forholdet 🤷‍♀️

Skrevet
RockOn skrev (Akkurat nå):

Spørsmålet er vel hvorfor du i det hele tatt ER i det forholdet 🤷‍♀️

Fordi han er veldig omtenksom. Vi har hatt seks gode år, men etter jeg gikk opp er han dritsur.

• Liker 3
Gjest RockOn
Skrevet
SuperVandreren skrev (1 minutt siden):

Fordi han er veldig omtenksom. Vi har hatt seks gode år, men etter jeg gikk opp er han dritsur.

Det der er ingen omtenksom fyr. 

AnonymBruker
Skrevet

Litt sært at de 3 kg skal gjøre forskjell. Men du er jo i kategorien overvektig, og en sunn kroppsvekt er med på å redusere risikoen for livsstilssykdommer. Det kan nok være lurt å gå ned litt, men da skal det være fordi du vil, og av de rette grunnene, og ikke han pga sex. 

Anonymkode: 4c119...f3c

• Liker 44
Skrevet

Så han merker de kg på deg? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har en bmi på 27,5.....overvekt. Han tenner ikke på det, og det er ikke noe du klarer å tvinge fram.

Anonymkode: 4ef7a...b2f

• Liker 23
Skrevet (endret)

Jeg har samme høyde som deg og dessverre også samme vekt. Både du og jeg har minst 10 kg overvekt. Og dette er noe vi bør gripe fatt i.

Men uansett - din manns oppførsel er under enhver kritikk.

Endret av Fredelig
  • Liker 48
Skrevet

Ikke mål vekten på badet forresten, med mindre du har helt beint gulv der... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han skal ikke hjelpe deg med husarbeidet, han skal gjøre sin del av den når man bor sammen.

Jeg hadde også låst døren til badet slik at han ikke kan komme inn mens du er der.

Jeg er rundt samme høyde og 73 kg og prøver selv å gå ned litt men det gjør jeg fordi jeg har lyst selv. Kan du ikke si til han at måtten han oppfører seg på gjør at du ikke blir motivert. 

Anonymkode: 53691...a67

• Liker 30
Skrevet
rambo skrev (Akkurat nå):

Sorry, men han høres ut som det motsatte av omtenksom.

Før jeg la på meg:

• hentet meg på trening
  • lagde fire middager i uken
  • serverte frokost på sengen
  • kjøpte ukentlig små gaver for eksempel te
  • Vi gjorde alt husarbeidet sammen
  • Vi gikk daglige turer
  • Han tok seg fri fra jobben da jeg brakk benet for å hjelpe meg

Etter jeg la på meg vil han ikke gå tur sammen med meg lenger før jeg går ned. Alt arbeid mener han jeg skal gjøre. Jeg blir også nektet og gi ham BJ. Han sier at hvis jeg ikke har gått ned til sommeren så kan jeg flytte ut.

Han var omtenksom før jeg ble feit

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor gidder du å være sammen med han? Han er jo åpenbart ikke sunn for deg!

• Liker 34
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor gidder du å være sammen med han? Han er jo åpenbart ikke sunn for deg!

Han har alltid vært snill mot meg. Det er etter jeg passerte 70 kg at han ble sur

AnonymBruker
Skrevet

Mannen din reagerer på en veldig ufin og respektløs måte. Helt ufyselig oppførsel 😥.  Kan det handle om at han har fått panikk? Du var overvektig før og nå har du gått enda mere opp. Han kan være livredd for at du har mistet kontrollen og at vekten din vil fortsette å stige...?

Jeg fikk veldig panikk da min eks begynte å gå stadig mer opp i vekt. Til slutt hadde han en bmi på over 30. Da tente jeg dessverre ikke lenger på ham. Det var fryktelig å oppleve, for jeg var jo så glad i ham og jeg fortalte det aldri til ham, men jeg mistet dessverre lysten på ham. Tenningsmønsteret er veldig vanskelig å styre, uansett hvor glad vi er i et menneske. 

Jeg var omsorgsfull hele veien da og skjulte panikken, men fy søren så redd jeg var. Han viste ingen vilje til å snu vekten og det var umulig å prate med ham om det, så da ble jeg gående der alene i redsel for at det aldri ville snu. Enkelte menn kan reagere med sinne og irritasjon når de er redde...

Anonymkode: c3849...4bc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
SuperVandreren skrev (7 minutter siden):

Før jeg la på meg:

• hentet meg på trening
  • lagde fire middager i uken
  • serverte frokost på sengen
  • kjøpte ukentlig små gaver for eksempel te
  • Vi gjorde alt husarbeidet sammen
  • Vi gikk daglige turer
  • Han tok seg fri fra jobben da jeg brakk benet for å hjelpe meg

Etter jeg la på meg vil han ikke gå tur sammen med meg lenger før jeg går ned. Alt arbeid mener han jeg skal gjøre. Jeg blir også nektet og gi ham BJ. Han sier at hvis jeg ikke har gått ned til sommeren så kan jeg flytte ut.

Han var omtenksom før jeg ble feit

La oss si at du går ned tre kg. Vil du da klare å leve med en mann som behandlet deg så stygt pga tre kg? Syns du selv det er greit? 

Jeg syns du skal flytte ut uansett. Det der er et dårlig karaktertrekk.

Anonymkode: 2b6ff...255

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du det for gitt at han alltid vil tenne på deg når du gir blaffen i vekta di.?Han ble forelsket og tiltrukket  i ei mye slankere dame.

Anonymkode: 4ef7a...b2f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

HERREGUD KVINNE, SLÅ OPP MED HAN!!! dette er da ikke en mann du kan være sammen med!!!!! han er ikke ordentlig glad i deg når han krever at du går ned!

Anonymkode: 4edff...1fc

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...