AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 Er det fint og trygt der? Anonymkode: 10f17...adc
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #2 Skrevet 26. mars 2021 Det er vel stort sett fint og trygt her. Jeg vokste selv opp der, og gled aldri helt inn, men har allikevel endt opp med å flytte tilbake og fått barn her. Hvor gamle barn har du? Hva tenker du på som trygt og fint? Er det skoler du tenker på eller om de kan gå trygt i gata? Anonymkode: 80bb8...306
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #3 Skrevet 26. mars 2021 Området er generelt trygt, noe rus, men ikke mer enn normalt i en småby. Mange holder på med idrett, men det er et bredt spekter av fritidsaktiviteter for barn å holde på med. Skolene er stort dett greie. Nordre ål skole er nybygd og stor, men fin. Søre ål skole er trang og foreldre klager i lokalavisa over plassmangel og generelt dårlig vedlikehold. Vi har barna på Steinerskolen og den er veldig fin. Ungdomsskolene i byen har et mobbeproblem som har blitt så voldsomt at kommunen har satt inn ekstra ressurser. For voksne synes jeg det er litt vanskelig å komme inn på folk. Etter fem år i byen har vi ikke klart å komme inn på noen utover et hyggelig hei i forbifarten. Jeg synes mange har litt fasadelivsstil der bilen skal være ny, helst tesla, huset som et barbieslott og klærne fra Norrøna eller fjellreven. Men folk er stort sett hyggelige. Anonymkode: 5c277...b78 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 (Meg over) Veldig fin by da! Og fantastisk natur og muligheter rett rundt hjørnet. Anonymkode: 5c277...b78
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Liker dere vintersport så kommer dere fort inn i miljøet. Er dere gode i vintersport blir dere enda mer integrert. Anonymkode: 55b00...fc1 1
coralgol Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Født og oppvokst i her selv og har 3 barn som nå har vokst opp her. Lillehammer et en flott by, med masse muligheter. Mange aktiviteter å velge i for barn i et vidt spenn. Klatring,mudo,ridning,svømming,innebandy, fotball, håndball, korps, curling, teater, ski, hopp, sykkel, slalom, skiskyting,kajakk, vannski, kunstløp, hockey blandt annet. Det sosiale er nok som mange andre steder pr i dag litt vanskelig, lettere tidligere synes jeg. Er det allerede en foreldre klikk i klassa eller i et område er det vondt å komme inn. Selve byen og det å vokse opp her synes vi alle har vært godt, trygt, lite "skummelt" og kan aldri huske vi har vært bekymret for noe om barna skulle komme seg fra a-b alene. Prøvd 3 ulike vdg, 1.ungdomsskole og 2. Barne skoler, 3 barnehager. Vært veldig fornøyde med selve stedene, noe rundt et par lærere men slik er det vel bare. Fantastiske turmuligheter, bratt, Mjøsa, nydelig gågate. Velkomnen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå