Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor bruker du bilen kun 2 ganger i måned?

Anonymkode: 2e902...091

Da jeg skal handle mat 🙈 blir sånn 4 handle poser. Er ikke kollektivt her jeg bor og en halvtime til nærmeste butikk 😅

Anonymkode: 28628...fbc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det en gjerne glemmer, at for å klare å leve ok på lite, så forutsetter det at en har god helse.

Har en ikke mulighet til å lage mat selv fra grunnen, så må en benytte seg av enten ferdigmat eller halvfabrikata. Eller middag levert fra kommunalt storkjøkken, men det er ofte enda dyrere - og tilrettelagt eldre som trenger ekstra fett/energi.

Som syk trenger en ofte høyere innetemperatur. Så strømutgiften blir høy. Er en heldig har en kanskje vedovn - men ikke alltid styrke til å bære inn ved eller få tent opp.

Trenger en hjelp i hjemmet, så er det innmari dyrt. Selv om en liksom ‘får’ hjemmehjelp.

Og det er bare noen få de tingene som fordyrer seg om en er syk.

Jeg levde også greit på rundt 10 000 som student. Det er helt umulig nå - selv om jeg kun dekker mine basisbehov og luksusen jeg unner meg er en youghurt.

Anonymkode: 9e125...780

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

5000 for bolig totalt? Er det leie? Hvor i landet er det?

Anonymkode: 1ae74...85e

Østlandet, et lite krypinn i en bolig. Bad, soverom og kjøkken. Alt jeg trengte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Oi, det var mye. Hvorfor må du kjøpe klær så ofte?

Anonymkode: 06d0a...30a

Det kunne helt klart vært kuttet ut, så ta det gjerne bort fra regnestykket. Var glad i friluftliv den gangen så følte behov for å bruke litt ekstra på gode sko.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 12.21):

Veldig deilig å ikke ha lån, men huset var nedbetalt da jeg arvet det så jeg kan ikke ta æren for det :) Har en ganske minimalistisk livsstil og elsker friheten det å ikke måtte ha masse penger gir. 

Anonymkode: c3639...7c5

Fremdeles bra gjort å ikke falle for fristelsen med å låne opp :) Savner til tider den gleden minimalismen gir, man finner virkelig gleden i enkle ting da og ser fort hvor mye unødvendig mange holder på med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...