Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lite klarer du å bruke uten å ofre mye? Dette klarte jeg meg på omregnet til dagens kurs rundt 2002-2004, singel uten barn. Fin måte å spare opp til egen bolig.

5000 Bolig(les utehus standard)

1000 Strøm

3000 Mat

1000 Transport

500 klær

1000 Mobil, underholdning

Totalt 11500. Rundt regnet. Mye av dette kan bli billigere og dyrere alt ettersom.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

8000.

Anonymkode: c3639...7c5

Skrevet

10000 ville nok gått fint. Har ikke veldig høyt forbruk, men kjøper en del unødvendigheter, verktøy, gjør endel vedlikehold i dag slik at jeg bruker langt mer enn dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Boliglån:7000

Strøm sommer( vinter) : 800-1200 (1900) 

Mat med sunt næringsinnhold :2/3000. 

Da har jeg ikke penger til klær da.. Det koster jo.. Dere andre bor kanskje hjemme hos mor🤭 Det går bra, skal ikke sladre på dere. 

Anonymkode: 56a6c...496

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

8000.

Hvordan får du det til? Gi noen detaljer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Boliglån:7000

Strøm sommer( vinter) : 800-1200 (1900) 

Mat med sunt næringsinnhold :2/3000. 

Da har jeg ikke penger til klær da.. Det koster jo.. Dere andre bor kanskje hjemme hos mor🤭 Det går bra, skal ikke sladre på dere. 

Ingen klær, mobilabb, internett, strømmetjenester, forsikringer, komm utg?

Kanskje mor betaler😁

Anonymkode: c264a...3f5

AnonymBruker
Skrevet
Thepig skrev (3 minutter siden):

Hvordan får du det til? Gi noen detaljer?

Nedbetalt boliglån og lave utgifter på boligen. Er flink til å spare inn på mat og har ikke bil, hytte eller andre fritidsobjekter som krever vedlikehold eller bensin. Drar aldri ut på byen eller shopper noe særlig. Er vel 2 år siden jeg kjøpte ett nytt klesplagg og jeg kjøper aldri interiør eller annet nips. Kjøper kun når det er nødvendig at noe må erstattes, og da sjekker jeg ofte ut finn.no eller facebookgrupper hvor ting gis bort.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nedbetalt boliglån og lave utgifter på boligen. Er flink til å spare inn på mat og har ikke bil, hytte eller andre fritidsobjekter som krever vedlikehold eller bensin. Drar aldri ut på byen eller shopper noe særlig. Er vel 2 år siden jeg kjøpte ett nytt klesplagg og jeg kjøper aldri interiør eller annet nips. Kjøper kun når det er nødvendig at noe må erstattes, og da sjekker jeg ofte ut finn.no eller facebookgrupper hvor ting gis bort.

Bra gjort å nedbetale lånet, deilig med friheten det gir?

Er dessverre litt for svak på forbruket nå om dagen :(

AnonymBruker
Skrevet
Thepig skrev (13 timer siden):

Bra gjort å nedbetale lånet, deilig med friheten det gir?

Er dessverre litt for svak på forbruket nå om dagen :(

Veldig deilig å ikke ha lån, men huset var nedbetalt da jeg arvet det så jeg kan ikke ta æren for det :) Har en ganske minimalistisk livsstil og elsker friheten det å ikke måtte ha masse penger gir. 

AnonymBruker
Skrevet
Thepig skrev (19 timer siden):

Hvor lite klarer du å bruke uten å ofre mye? Dette klarte jeg meg på omregnet til dagens kurs rundt 2002-2004, singel uten barn. Fin måte å spare opp til egen bolig.

1000 Strøm

3000 Mat

1000 Transport

500 klær

Totalt 11500. Rundt regnet. Mye av dette kan bli billigere og dyrere alt ettersom.

5000 for bolig totalt? Er det leie? Hvor i landet er det?

Anonymkode: 1ae74...85e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, Thepig said:

1000 Strøm

3000 Mat

1000 Transport

500 klær

Oi, det var mye. Hvorfor må du kjøpe klær så ofte?

Anonymkode: 06d0a...30a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ingen klær, mobilabb, internett, strømmetjenester, forsikringer, komm utg?

Kanskje mor betaler😁

Anonymkode: c264a...3f5

Nope. Har mobilab. Men den er på 150 så jeg gadd ikke ta det med🙂👍

Min mor er ikke med meg lengre. Ingen forsikring. Det har jeg ikke råd til. Avgifter i bolig inkl. Jeg bor i ei rønne

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan får du til å bruke internettet du er på nå?

Anonymkode: 28628...fbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan får du til å bruke internettet du er på nå?

Åja så det nå

AnonymBruker
Skrevet

Hva om du må til legen? Tar du av matbudsjettet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva om du må til legen? Tar du av matbudsjettet?

Da kan jeg bare ta av pengene jeg sparer. Har rundt 10 000 til overs til andre ting etter alt nødvendig er betalt til ting som ikke ble nevnt i mitt første innlegg pr måned (er ung ufør). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da kan jeg bare ta av pengene jeg sparer. Har rundt 10 000 til overs til andre ting etter alt nødvendig er betalt til ting som ikke ble nevnt i mitt første innlegg pr måned (er ung ufør). 

Ja, da er det vell levbart 🤷🏼‍♀️ Jeg syntes du er flink jeg! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, da er det vell levbart 🤷🏼‍♀️ Jeg syntes du er flink jeg! 

Takk :) Har en helse som gjør at jeg lever mesteparten av livet mitt alene hjemme, så det sparer jeg mye på:fnise:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk :) Har en helse som gjør at jeg lever mesteparten av livet mitt alene hjemme, så det sparer jeg mye på:fnise:

Føler med deg, jeg er i samme båt 😅 Men jeg har unnet meg bil da. Selv om jeg bare bruker den 2 ganger i mnd 🤣 men det er min prioritering, har egentlig ikke råd, men det er den bilen jeg unner meg 🙈 får ikke spart noe da 🙃 hehe.. så du er nok mer økonomisk smart enn meg sånn sett 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Føler med deg, jeg er i samme båt 😅 Men jeg har unnet meg bil da. Selv om jeg bare bruker den 2 ganger i mnd 🤣 men det er min prioritering, har egentlig ikke råd, men det er den bilen jeg unner meg 🙈 får ikke spart noe da 🙃 hehe.. så du er nok mer økonomisk smart enn meg sånn sett 😅

Hvorfor bruker du bilen kun 2 ganger i måned?

Anonymkode: 2e902...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...