AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #1 Skrevet 26. mars 2021 I dag fikk jeg nok! Etter å blitt behandlet som luft i lang tid orker jeg ikke mer. Samboer sitter på mobilen 99% av tiden han er våken. I dag kom han hjem fra jobb tidlig og jeg som høygravid tenkte vi kunne ha litt kvalitetstid sammen, men han satte seg i stolen og ble helt apatisk og så ned i den jævla telefonen som han alltid gjør. Jeg irriterer meg forferdelig mye over dette, og jeg synes dette begynner å ta livet av forholdet vårt. Han er ikke tilstede i en eneste samtale, og jeg begynte faktisk å grine i dag angående dette. Han irriterer meg så mye at jeg får lyst til å klappe til han, men det jeg jo selvfølgelig ikke gjøre. Jeg har gjort ALT etter jeg kom hjem idag og han har sittet som en idiot enten med PCen i fanget eller med mobilen i hånden. Jeg synes det er sykt frekt, og når jeg snakker til han er han ikke tilstede i noen samtaler. Barnet vårt tar jo skade av dette! Han fikk mobil tidlig i livet og har alltid vært sykelig avhengig, og kanskje mer en vanlig. Nå har jeg gått å lagt meg fordi jeg rett og slett ikke orker mer. Er så lei av dette her! Anonymkode: 5eb0d...a37 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #4 Skrevet 26. mars 2021 got2go skrev (Akkurat nå): Ja nei, du må jo snakke med han Har snakket med han og han virker til å vite at han sitter mye på mobilen. Det virker som han er avhengig og nesten ikke klarer å styre dette selv. Anonymkode: 5eb0d...a37 1
Skalperud Skrevet 26. mars 2021 #5 Skrevet 26. mars 2021 Og verre vil det bli for hver generasjon 😩 trist at det er så avhengighetsskapende og ødelegger familier 🥺 jeg selv drømmer om et liv uten digitale forstyrrelser. råd? Nei, vet ikke. 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #6 Skrevet 26. mars 2021 Har dere barn fra før? Hvis ikke bør det jo endre seg når barnet kommer. Regner jo med at han ikke har tenkt til å bruke mobilen så mye rundt barnet. Anonymkode: 5a05d...8ea
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #7 Skrevet 26. mars 2021 Du får begynne å skrive til han på messenger i stedet for å prate til han. Med litt flaks så tar han hintet. Anonymkode: e4852...35d 11
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #8 Skrevet 26. mars 2021 Haha er du mannen til visse kvinnemennesker her inne? Anonymkode: c3421...b8f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #9 Skrevet 26. mars 2021 Han må nok til avvenning. Det der blir ikke bedre av seg selv. Dagens generasjon Y kan takke seg selv. Livet passerer uten at de får det med seg. Nesa konstant i skjermen. Anonymkode: c55eb...d80
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #10 Skrevet 26. mars 2021 Har det på samme måte, har ikke bedret seg og barnet er 1 år nå! Vurderer å gå. Ingen koselig tid på kveldene, bare tlf eller pc. Han vil gjerne ha sex når jeg har fått nok og har lagt meg, men har mistet sexlysten pga det. Trenger da samtaler og normalt kjæresteliv for å gidde ha sex, så følelsene mine minsker for hver uke Trist, men tror jeg får det bedre med bare meg og barnet alene! Gjør jo alt med barnet alene uansett. Ville tatt skikkelig tak i dette før barnet kommer, for tro meg.. Det føles enda verre når man har barn. Anonymkode: 6c07c...484 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #11 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har snakket med han og han virker til å vite at han sitter mye på mobilen. Det virker som han er avhengig og nesten ikke klarer å styre dette selv. Anonymkode: 5eb0d...a37 Da bør han gå til fastlegen og fortelle om dette og be om å bli henvist til psykologbehandling. For slik kan dere ikke ha det. Anonymkode: 9bc6e...b2f 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #12 Skrevet 26. mars 2021 Hvor gamle er dere? Anonymkode: ad2e6...9ae
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #13 Skrevet 26. mars 2021 Jeg ville sagt klart fra til han om at enten går han til fastlegen og skaffer seg behandling for dette avhengighetsproblemet sitt NÅ eller så kan han bare flytte ut. Anonymkode: 9bc6e...b2f 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #14 Skrevet 26. mars 2021 Dere er jo, Ts, voksne mennesker. Så du må innlede en voksen samtale om emnet. For å avklare så innebærer en voksen samtale at du ikke kan være: sur, sint, bitter, sarkastisk, ufin, passiv-aggressiv eller anklagende. Slike ting hører intet sted hjemme i en sivilisert samtale mellom voksne folk. Så innlegget ditt er ikke ok om man vurderer det i kategorien «høflig omtale». En voksen samtale er åpen, inkluderende, ønsker å forstå heller enn å få rett og innebærer å stille åpne spørsmål med nøytral tonering for slik å få ærlige svar som en deretter i fellesskap undrer seg over. Et klassisk eksempel hentet fra deres fremtidige rolle som foreldre er dette: barnet sier: «jeg hater dere og vil ikke bo her mere!» Feil reaksjon: «sånt sier man ikke!» (oppmuntrer barnet til aldri å dele ekte følelser igjen) «nå blir mamma lei seg» (bruker følelser som hersketeknikk) eller *endre samtaleemne* (signaliserer redsel, og foreldre skal ikke være redde sine barn) rett reaksjon: «hvor ville du heller bod, Pål?» eller «hvorfor hater du oss, vennen?» Så spør typen hvorfor han lever livet i mobilen. Og om han Kanksje føler at han går glipp av noe av livet på det viset. Vær åpen for at dersom du er mye passiv-aggressiv så er mobilen et skjold mot deg. Du kan ikke gå rundt å anklage folk for å «behandle deg som luft» verken her eller i virkeligheten, så sier du slike ekle ting til han forstår vi hvorfor han trenger et skjold. Anonymkode: 7edee...a6e 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #15 Skrevet 26. mars 2021 Tipper mobil(eller skjerm)-avhengighet blir sidestilt med andre avhengigheter snart. Anonymkode: 250eb...123
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #16 Skrevet 26. mars 2021 Hvorfor får kvinner barn med disse håpløse mennene!? Jeg skjønner det ikke! Anonymkode: ab8a7...900
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #17 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tipper mobil(eller skjerm)-avhengighet blir sidestilt med andre avhengigheter snart. Anonymkode: 250eb...123 I fremtiden blir dette et stort problem, folk må på avvenning. Blir som heroinslaver. Anonymkode: ad2e6...9ae 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #18 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I fremtiden blir dette et stort problem, folk må på avvenning. Blir som heroinslaver. Anonymkode: ad2e6...9ae Det frykter jeg også. Klarer ikke forholde meg til folk som ikke klarer å legge fra seg mobilen. Anonymkode: 28bf2...709 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #19 Skrevet 26. mars 2021 Om du har snakket med han og det ikke fungerer, og du ikke orker mer, dump han da, og ha delt omsorg for barnet. Anonymkode: 1bdf3...bea 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #20 Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor får kvinner barn med disse håpløse mennene!? Jeg skjønner det ikke! Anonymkode: ab8a7...900 Kan bare svare for meg selv. Ble kjærester for 4 år siden, hatt et kjempe fint forhold. Er ikke sånn at jeg hadde ønsket barn med noen som var sånn fra før, men gjerne viser de sitt sanne jeg når det er "for sent"! Kan skje hvem som helst. Anonymkode: 6c07c...484 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå