Gå til innhold

Har man råd til pant er man fattig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I mine perioder det jeg har levd trangt, har jeg verken hatt råd til brus, saft eller dyrere juicer og smoothier som det er pant på. 

Så i en tråd her at noen var så fattige at man måtte pante flasker for og få råd til melk.

Vell er man fattig om man har råd til og pante? Det er vell færreste her som samler opp pant i et halvt år/ ett år før det panter. 

Anonymkode: 56278...499

• Liker 2
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1463684-har-man-r%C3%A5d-til-pant-er-man-fattig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Har du aldri sett folk gå i søppelen til andre og plukke panteflasker? Her holder det med å gå ut gjennom døren. Jeg pleier også sette tomme flasker oppå søppeldunkene så det er enkelt før de å ta flasken. 

Anonymkode: d6873...471

• Liker 1
AnonymBruker

Ja okei om man plukker pant er man vell fattig, men om man selv har pant hjemme? En brus koster rundt 35kr, da er det ikke mye og få igjen i 3kr. Men om du kjøper en 8-pack med Pepsi på meny kan du betale 119 før pant. Altså er dette goder man har råd til om man er fattig? 

• Liker 3
AnonymBruker

Herregud, hvor smålig kan man tenke om andre? 

Kanskje de plutselig har får dårlig råd, og har kjelleren full av søplesekker med pant (det har jeg, fordi jeg er lat), kanskje de har unnet seg noen halvlitere med taffelvann til 11 kroner flasken, kanskje, kanskje, kanskje. 

Anonymkode: b850c...4bc

• Liker 5
AnonymBruker

En halvliter Taffelvann koster 11 kroner, en boks Grans lettøl omtrent det samme. Ikke legg deg opp i om de har kjøpt et par flasker brus. Makan til moralisme. De er neppe fattige fordi de har kjøpt noen flasker brus. Det er så smålig og moralistisk at jeg får fnatt. Vær glad det ikke er deg, du. 

• Liker 7
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En halvliter Taffelvann koster 11 kroner, en boks Grans lettøl omtrent det samme. Ikke legg deg opp i om de har kjøpt et par flasker brus. Makan til moralisme. De er neppe fattige fordi de har kjøpt noen flasker brus. Det er så smålig og moralistisk at jeg får fnatt. Vær glad det ikke er deg, du. 

Slapp av jeg har vært i situasjonen jeg, jeg hadde så og si aldri noe pant. Fordi jeg hadde ikke råd til og unne meg noe godt. Men da er vell bare fattigdomsgrensa såpass høy her i Norge. Så teknisk sett er jeg vell fattig her i Norge nå og da. 

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

I mine perioder det jeg har levd trangt, har jeg verken hatt råd til brus, saft eller dyrere juicer og smoothier som det er pant på. 

Så i en tråd her at noen var så fattige at man måtte pante flasker for og få råd til melk.

Vell er man fattig om man har råd til og pante? Det er vell færreste her som samler opp pant i et halvt år/ ett år før det panter. 

De plukker opp pant ute.

Anonymkode: ff283...320

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Våge seg til at folk med dårlig råd unner seg noe slikt vettu. :regler:

Anonymkode: ff283...320

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud, hvor smålig kan man tenke om andre? 

Kanskje de plutselig har får dårlig råd, og har kjelleren full av søplesekker med pant (det har jeg, fordi jeg er lat), kanskje de har unnet seg noen halvlitere med taffelvann til 11 kroner flasken, kanskje, kanskje, kanskje. 

Ja tenk om, altså dette her er mer generelt. Ja tenk om jeg fikk panteflasker av familien, tenk om jeg hadde kjelleren full. Dette er mer generelt, har du vært fattig i et år, har du garantert brukt de panteflaskene for lenge siden. Har du verdier, hus, bil, masse panteflasker da har du tydelig god nok råd. 

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja okei om man plukker pant er man vell fattig, men om man selv har pant hjemme? En brus koster rundt 35kr, da er det ikke mye og få igjen i 3kr. Men om du kjøper en 8-pack med Pepsi på meny kan du betale 119 før pant. Altså er dette goder man har råd til om man er fattig? 

First price cola koster 9 

Anonymkode: 383df...956

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...