Gå til innhold

Sjefen min sa ikke hadet siste dag i jobben.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en situasjon jeg syntes er litt merkelig. jeg har jobbet et sted i 3 år nå. Det er en ganske stor bedrift med egen HR avdeling, retningslinjer osv. dette er i mediebransjen. 
lederen min har aldri vært en god leder. Har enda ikke hatt medarbeidersamtale feks, selv om h*n har hatt dette med andre. 

Mars er min siste måned på jobb. Siden jeg slutter så har jeg fått Mail fra HR om hva som skal gjøres i den forbindelse. Det skal blant annet fylles ut et sluttskjema sammen med min leder, og min leder skal kalle inn til obligatorisk sluttsamtale. 

Jeg hadde også forventet at vi skulle ha en slags samling på teams med min avdeling eller de jeg jobber tettest med idag(vi har vært på hjemmekontor i 1 år), ettersom mange skal ut i påskeferie. Men det kom aldri noen innkalling. Igår spurte jeg derfor min leder om h*n skulle ha ferie neste uke, og at vi isåfall måtte fylle ut sluttskjema og ha sluttsamtale idag. H*n svarte bare at h*n skulle ordne sluttskjema. Og det har h*n gjort. 

men h*n har ikke gjort noe annet. H*n har ikke engang ringt meg idag for å si hadet. Jeg vet h*n er en dårlig leder, det er jo også en av grunnene til at jeg slutter. men nå føler jeg h*n bare er en uhøflig og dårlig person. Det er så merkelig oppførsel! 

fikk tilfeldigvis vite fra en annen kollega i dag at h*n faktisk skal ha påskeferie neste uke. Så vi skal ikke jobbe mer sammen. Og h*n hadde hatt tid til å ringe denne kollegaen både på onsdag og i går. Men ikke meg som skal slutte. 

Nå lurer jeg litt på om jeg skal si ifra direkte til lederen min om at dette oppleves veldig lite ålreit. Eventuelt om jeg skal melde fra til HR. Noen tanker?

Anonymkode: 14fb7...f8f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du tuller nå sant!? 🙉

Skrevet

Jeg hadde både konfrontert leder og meldt til HR

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skriver attesten din? Det viktigste for deg nå er at den blir bra. Synes dette er utrolig dårlig, men tror jeg ville latt det gå om jeg fikk en bra attest. Ta initiativ til en liten teams fest med kollegaene dine. Forhåpentlig blir du mer verdsatt i din nye jobb😊

Anonymkode: 09b59...b32

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Catalina Culès said:

Du tuller nå sant!? 🙉

Nei dessverre 😳

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Spicymami said:

Jeg hadde både konfrontert leder og meldt til HR

Skal jeg skrive en Mail til både han og HR syntes du?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem skriver attesten din? Det viktigste for deg nå er at den blir bra. Synes dette er utrolig dårlig, men tror jeg ville latt det gå om jeg fikk en bra attest. Ta initiativ til en liten teams fest med kollegaene dine. Forhåpentlig blir du mer verdsatt i din nye jobb😊

Det er nok han. Og jeg har tenkt litt på akkurat det. Har andre gode attester så jeg føler ikke at det er så viktig. Må sikkert sloss for å faktisk få attest også😬 syntes bare ikke det er greit at han holder på sånn. Blir litt prinsippsak for meg. Ble jo egentlig skikkelig lei meg, snakk om å ikke føle seg sett.

• Liker 1
Skrevet

Kjenner følelsen, men du burde la det fare. Jobbet selv samme plass i 4-5 år. Hørte ingenting fra sjef siste dag. Kos deg med gode kollegaer, og ikke tenk på de over :)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja egentlig. Men pass på at du ikke fucker opp for attesten din om det er samme sjef som skal skrive den. Evt om det er noen andre du kan få attest/referanse av

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du fått attest?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner godt at du reagerer, men det lureste er å bare la det ligge. Du kan trenge denne lederen som referanse en gang, kanskje kjenner han/hun mange i bransjen osv. og kan ta det ille opp og baktale deg over for andre. Da vil det slå tilbake på deg selv, og du kan få et rykte som vanskelig. Du tjener ikke noe på å rapportere det heller, skaden er jo skjedd.  

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei dessverre 😳

Da tar du det opp med HR, slik oppførsel av en leder kan ikke godtas :fy_fy:

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Kommentarene her oppsummerer jo egentlig dilemmaet mitt. Ta det opp, men risikere dårlig referanse/attest eller la det gå, men som jeg syntes er skikkelig vanskelig, for det føles bare så urettferdig og feil ut. 

skulle tro vi hadde hatt en krangel eller stor uenighet, men det har vi altså ikke. 

Ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke brukt en eneste kalori på å si ifra eller kreve noe. Det skaper bare trøbbel, og de kommer ikke til å endre seg. Sørg for en god sluttattest, og utenom det, pris det lykkelig for deg selv for at du kommer deg unna et slikt lavmål arbeidssted med tilsvarende sjef, good riddance.

Hvis noen noen gang i fremtiden spør deg hvordan det var å jobbe der, eller hvordan denne personen var som sjef, så svarer du dønn ærlig. Men ikke uten å bli spurt, ikke noe sladring, bare naturlige konsekvenser over å behandle ansatte dårlig.

Anonymkode: d866c...a41

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du burde si fra til HR, men ikke fokuser på hva han ikke gjorde men heller fokusere på hva du skulle ønske han gjorde

Anonymkode: bd861...f03

• Liker 1
Skrevet

Gå videre, og la det ligge. Ønsker du en god referanse, så oppnår du ikke det ved å melde fra om dette nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kollegaer og sjefer er som regel drittfolk , så best å berre gå videre og glemme . 

Anonymkode: c9343...ca8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er nok han. Og jeg har tenkt litt på akkurat det. Har andre gode attester så jeg føler ikke at det er så viktig. Må sikkert sloss for å faktisk få attest også😬 syntes bare ikke det er greit at han holder på sånn. Blir litt prinsippsak for meg. Ble jo egentlig skikkelig lei meg, snakk om å ikke føle seg sett.

Forstår godt at du blir lei deg, det er ikke en god følelse og bli oversett på den måten. Jeg tror du vet svaret best selv. Jeg tenker alle attester er viktig, men hvis du mener denne ikke er det eller allikevel må tvinges fram.  Og du tror du kommer til å tenke på dette flere år frem i tid fordi du ikke ga beskjed  så må du vel nesten gjøre det for å få en avslutning. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke problemet. Har aldri opplevd noen "feiring" når jeg har sluttet i jobber. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei dessverre 😳

Drit i det. Kommer ikke noe godt ut av det å lage kvalme for hn, annet enn p eventuelt gi deg selv dårlige referanser. 

Anonymkode: 8ec50...ce8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...