Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først, dere som bare skal komme med oppgulp om uføre lag en egen tråd. 
Jeg kan ikke jobbe da jeg enten ligger på sykehuset eller ligger hjemme i opptrening etter operasjoner som jeg ila  de siste 2 årene har måttet gjennomgå hver 3dje måned  

Jeg er snart ferdig med AAP perioden og er blitt avklart til 100% ufør. Tingen er at min saksbehandler på NAV ikke følger meg opp, vedkommende svarer ikke på dialogmld. Eller Tlf beskjeder.  Jeg lurer på hvordan det fungerer, må NAV sende papirer til fastlege? Eller må jeg hente ut et skjema selv? Jeg er redd for å ende opp uten penger i behandlingstiden som jeg har hørt er 6-8 måneder.  Noen som kan forklare meg gangen i dette? 

Anonymkode: fb87c...0e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sende inn serviceklage på nav. Og får du ikke svar på den, sender du enda en klage på klagen osv osv. jeg drev i mange måneder og sendte klager før det ble tatt tak i. Jeg ringte også stadig inn til de sentralt for at de skulle sende melding til kontoret.
https://www.nav.no/person/kontakt-oss/nb/tilbakemeldinger/serviceklage/login

Nav sender melding til legen for å få legeerklæring, der skal ikke du trenge å gjøre noe. Enkelte opplever dog at legen ikke skriver som de skal, og må derfor pressses litt ekstra før de gjøre det. Å ha en time hjelpe ofte, da kan legen skrive mens du er der. Legen får egentlig dobbelt betalt den timen (fra deg og nav), men jobben blir i det minste gjort.

Anonymkode: 15632...8b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nav må åpne opp for at du skal kunne søke om uføretrygd. Hvis ikke Nav åpner opp for det så mener de nok at du ikke er ferdig avklart for enten jobb eller ufør.

Når du har nådd maxtid på AAP, og enda ikke er ferdig avklart så går du inn i et karens år der du ikke har krav på annen støtte enn sosialstønad. Etter karensåret, kan du igjen søke om AAP. Dette er en ordning som ikke akkurat gjør syke mennesker friskere, heller værre, Regjeringen tror tydeligvis at syk folk plutselig blir friske når de havner i karens. 

Anbefaler deg å melde deg inn i AAP-aksjonen gruppen på facebook. Der får du masse informasjon og kan stille spørsmål anonymt. 

Ang veilederen din, så kan du be om å bytte denne hvis du ikke blir fulgt opp. Det skal vistnok ikke være så enkelt å bytte veileder, men noen får det til. Å det at du ikke blir fulgt opp er jo en god grunn. 

Anonymkode: 738da...67a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sende inn søknad om uføretrygd ts. Da våkner nok veilederen din.

Anonymkode: bb7bf...bef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...