Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 1 og 1/2 år ca. I løpet av den siste måneden har jeg merka at jeg ikke har lyst til å ha sex med han lengre. Jeg «vemmes» nesten litt av det uten at jeg vet hvorfor. Vet det er vanlig at man ikke har sex hver dag som man hadde som nyforelsket. Jeg har nylig gått gjennom mye psykisk stress pga sykdom i familien. Kan det kanskje ha en innvirkning? :/ Har vært veldig sliten og mye nedfor (Har fått henvisning til psykolog) Sist vi var sammen ville jeg bare kose og klemme, orket ikke tanken på sex. Er redd dette skal fortsette. Har en veldig flott kjæreste som har forståelse. Er bare redd jeg mister følelser :/ Men vil IKKE gå i fra han. Men er redd han vil etter hvert pga manglende sex.

Anonymkode: 1b60c...1cb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nok helt naturlig at du ikke tenker på sex alkurat nå, det forstår han jo også som du nevner, nå trenger du nærhet og ro. Ikke stress med sex biten. Lykke til videre og varm klem 💜

Anonymkode: 04e02...611

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ikke tenke så mye på akkurat det nå, heller fokuser på å ta vare på deg selv! Det er nok helt normalt å ikke ha sexlyst i såpass vanskelige perioder. Kanskje det er noe du kan ta opp med psykologen etter hvert, hvis du ikke klarer å slutte å bekymre deg for det?

Anonymkode: 23ab4...2ac

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi har vært sammen i 1 og 1/2 år ca. I løpet av den siste måneden har jeg merka at jeg ikke har lyst til å ha sex med han lengre. Jeg «vemmes» nesten litt av det uten at jeg vet hvorfor. Vet det er vanlig at man ikke har sex hver dag som man hadde som nyforelsket. Jeg har nylig gått gjennom mye psykisk stress pga sykdom i familien. Kan det kanskje ha en innvirkning? 😕 Har vært veldig sliten og mye nedfor (Har fått henvisning til psykolog) Sist vi var sammen ville jeg bare kose og klemme, orket ikke tanken på sex. Er redd dette skal fortsette. Har en veldig flott kjæreste som har forståelse. Er bare redd jeg mister følelser 😕 Men vil IKKE gå i fra han. Men er redd han vil etter hvert pga manglende sex.

Virker helt naturlig slik du fremstiller din situasjon nå.

tipper kjæresten din er en oppegående fyr som lett legger sex på hylla inn til videre. 
mer en enkel sak å ta akkurat det presset av deg for en forståelsesfull kjæreste.

han kan ha det fantastisk med deg selvom du ikke ønsker å ha sex. Å være glad i noen/elske noen handler om så utrolig mye mer en sex.

har ikke hatt sex med samboeren min på flere år. Vi har alikevel et strålende forhold jeg ikke vil være for uten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for hyggelige og forståelsesfulle svar  ❤️

Det er på en måte ikke bare sexen heller - da vi var sammen på mandag hadde jeg nesten ikke «lyst» til å kysse han heller. Vi kyssa og det var helt greit, men jeg merket at jeg mer bare ville klemme han veldig mye. Er dette også vanlig? 

Jeg skal prøve å fokusere mer på meg selv nå, er nok lurt det. Jeg vet jeg tenker eller overtenker mye men tenker sånn på at jeg er redd for at dette vil vedvare på en måte. Som dere skriver bør jeg kanskje legge det vekk litt, fokusere på meg selv. Også håpe at jeg får mer lyst etter en stund.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vært sammen i 1 og 1/2 år ca. I løpet av den siste måneden har jeg merka at jeg ikke har lyst til å ha sex med han lengre. Jeg «vemmes» nesten litt av det uten at jeg vet hvorfor. Vet det er vanlig at man ikke har sex hver dag som man hadde som nyforelsket. Jeg har nylig gått gjennom mye psykisk stress pga sykdom i familien. Kan det kanskje ha en innvirkning? 😕 Har vært veldig sliten og mye nedfor (Har fått henvisning til psykolog) Sist vi var sammen ville jeg bare kose og klemme, orket ikke tanken på sex. Er redd dette skal fortsette. Har en veldig flott kjæreste som har forståelse. Er bare redd jeg mister følelser 😕 Men vil IKKE gå i fra han. Men er redd han vil etter hvert pga manglende sex.

Ikke vanlig? Fleste jeg kjenner knulla som kaniner i hvertfall 3-5 første åra😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Takk for hyggelige og forståelsesfulle svar  ❤️

Det er på en måte ikke bare sexen heller - da vi var sammen på mandag hadde jeg nesten ikke «lyst» til å kysse han heller. Vi kyssa og det var helt greit, men jeg merket at jeg mer bare ville klemme han veldig mye. Er dette også vanlig? 

Hvordan har det vært for deg i andre forhold, da? Hadde du mye lyst 2+ år inn i forholdet? 

Anonymkode: cc835...192

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan har det vært for deg i andre forhold, da? Hadde du mye lyst 2+ år inn i forholdet? 

Dette er mitt første ordentlige forhold, så har ikke noe å sammenligne med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er mitt første ordentlige forhold, så har ikke noe å sammenligne med.

Er det kanskje første gang du går på langvarig prevensjon også? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det kanskje første gang du går på langvarig prevensjon også? 

Det stemmer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha sex med kjæresten lenger når jeg mistet følelsene for han. Har du mistet følelsene for kjæresten din? 

Anonymkode: 2e473...39b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer. 

Hormonell prevensjon har stor innvirkning på sexlyst! Det er noe som kan være greit å være obs på. Selv mistet jeg nesten all lyst etter jeg startet på det...

Uansett kan det nok være en sammenheng med at du har hatt det vanskelig i det siste. Er man mye sliten så kan sex bli et ork. Håper det ordner seg for deg og at du får det bedre etter hvert :)

Anonymkode: e2c67...120

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det stemmer. 

Da kan det spille inn. I så fall skal sexlysta komme raskt tilbake hvis du bytter prevensjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Hormonell prevensjon har stor innvirkning på sexlyst! Det er noe som kan være greit å være obs på. Selv mistet jeg nesten all lyst etter jeg startet på det...

Uansett kan det nok være en sammenheng med at du har hatt det vanskelig i det siste. Er man mye sliten så kan sex bli et ork. Håper det ordner seg for deg og at du får det bedre etter hvert :)

Anonymkode: e2c67...120

Jeg fikk satt inn kobberspiral Gynefix i desember.. vet hormonell prevensjon har innvirkning, men går ikke på det. Er redd jeg har begynt å miste følelser :( Eller er det nyforelskelsen som gir seg? 

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det nyforelskelsen som gir seg? 

Antageligvis. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Antageligvis. 

Hvordan vet man det, forskjellen på at forelskelsen forsvinner vs å miste følelser? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...