Gå til innhold

Handler hudproblemer mest om mental helse? At man stresser og ikke slapper av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker i hvertfall det selv. I perioder der jeg er konstant stresset går alt til helvete.Selvom kulde og tørr luft har en innvirkning også.

Anonymkode: 6ac6e...731

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter masse med akne når pysken er som verst med depresjon og angst iallefall. Så vil si ja.

Anonymkode: c988a...2f7

AnonymBruker
Skrevet

At det påvirker :ja! Men vil ikke si det handler mest om det. Jeg har sensitiv hud og den er sensetiv uansett hva jeg gjør. Må passe på å bruke fuktighetskrem uten parfyme og det blir alltid verre i kulda. 

Anonymkode: 79eb6...df8

AnonymBruker
Skrevet

Så absolutt. Huden er jo vårt ytterste lag, og får gjennomgå både av det som skjer på innsiden og på utsiden. Så derfor føler jeg at det er viktig å passe på den (må bli bedre å ta vare på huden på kroppen).

Stress, gener, allergier og vær... alt påvirker.

Anonymkode: b5cf7...927

AnonymBruker
Skrevet

Nei det handler ikke mest om mental helse...Gener, vær, hormoner, og alder påvirker huden mest

Anonymkode: 0443b...1d8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør ikke noen forskjell på meg i hvert fall. Hormoner derimot, uff. Særlig når det gjelder urenheter. Alder og gener har også stor betydning.

Anonymkode: 3ffe9...b78

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er hormoner som spiller inn. 

Anonymkode: d85d3...ae7

AnonymBruker
Skrevet

Sykdom kan påvirke huden

Anonymkode: df4b2...a94

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: f8e31...53f

Skrevet

Stress påvirker helt klart huden min i alle fall. Tror det handler om at man produserer andre hormoner når man stresser og det kan gi kviser og andre hudproblemer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...