Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt kjæreste, og er over 30. Nå tror familien at jeg er lesbisk, fordi det er så rart at jeg aldri har hatt en kjæreste. Men jeg er ikke det. På noen som helst måte. Jeg har ingen venner heller. Familien min vet ikke at jeg ble voldtatt og gruppevoldtatt i ungdommen. Etter det har jeg ikke ønsket å være intim eller få kjæreste. Jeg har aldri prøvd engang. Jeg skal være singel og alene, det føles tryggest. Jeg har en hund, så er jo ikke alene. Men dette med at familien erter og også påstår at siden jeg aldri har hatt kjæreste så er jeg ifølge dem lesbisk. Det er visst slik at jeg er i skapet og tør ikke å være åpen og at jeg ikke burde være redd for å fortelle dem dette. 
Jeg er så lei av at erter og mobber meg, for noe som ikke er reelt og sant. 

Anonymkode: 18515...4cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

sender deg varme tanker. Er ikke lett. Har selv ikke fått spørsmålet, men min mor har sagt at hun ikke vil bry seg om jeg tok med en kvinne hjem. Godt å vite, men selv om jeg er 30 år og singel, betyr det ikke at jeg er interessert i kvinner. 

Jeg hadde prøvd å tatt det opp med dem, som å spørre dem: «hvorfor plager det dere at jeg er singel? Jeg er flink til å være singel, jeg liker å være singel. Jeg har absolutt ingen planer om å endre på den statusen i nær fremtid. Hvorfor kan dere ikke bare la meg være lykkelig?!»

Noe i den duren, alt etter hva du orker og gidder. Om du vil ta opp temaet med seksualitet, så er det helt din beslutning, men du kan kommentere på det «Jeg er ikke lesbisk, men hva så om jeg var lesbis, jeg hadde enda vært singel og hatt et helt fantastisk alene».

Anonymkode: 701b4...1e5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe galt med å være lesbisk. La folk tro hva de vil og lev det livet som er riktig for deg! 

Anonymkode: 880bf...ca4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

sender deg varme tanker. Er ikke lett. Har selv ikke fått spørsmålet, men min mor har sagt at hun ikke vil bry seg om jeg tok med en kvinne hjem. Godt å vite, men selv om jeg er 30 år og singel, betyr det ikke at jeg er interessert i kvinner. 

Jeg hadde prøvd å tatt det opp med dem, som å spørre dem: «hvorfor plager det dere at jeg er singel? Jeg er flink til å være singel, jeg liker å være singel. Jeg har absolutt ingen planer om å endre på den statusen i nær fremtid. Hvorfor kan dere ikke bare la meg være lykkelig?!»

Noe i den duren, alt etter hva du orker og gidder. Om du vil ta opp temaet med seksualitet, så er det helt din beslutning, men du kan kommentere på det «Jeg er ikke lesbisk, men hva så om jeg var lesbis, jeg hadde enda vært singel og hatt et helt fantastisk alene».

Takk for råd. Jeg har faktisk sagt noe tilnærmet det du skrev, men de fnyser og ler og sier at det er bare en dårlig unnskylding. -Ingen er lykkelig alene... De har t.om. sagt at jeg flyttet til Oslo, kun for å leve et "hemmelig" liv. Når realiteten er at jeg flyttet hit for å studere og det var jeg fikk jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke noe galt med å være lesbisk. La folk tro hva de vil og lev det livet som er riktig for deg! 

Anonymkode: 880bf...ca4

Klart ikke. Men jeg ikke lesbisk, det er poenget her. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk sånne rykter i min familie også, om søstera mi.

Søstera mi har ikke vært voldtatt det jeg vet, men som barn var hun veldig naiv og lett å utnytte, og.i ungdommen slo hun om og slapp ikke folk så tett innpå seg. Hun har aldri hatt nære mannlige venner, og forelska seg veldig sjeldent. Han hun til slutt fant seg og gifta seg med, er en veldig hyggelig kar som er så tålmodig med henne at hun føler seg trygg og ivaretatt. 

Anonymkode: 7ffab...5e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for råd. Jeg har faktisk sagt noe tilnærmet det du skrev, men de fnyser og ler og sier at det er bare en dårlig unnskylding. -Ingen er lykkelig alene... De har t.om. sagt at jeg flyttet til Oslo, kun for å leve et "hemmelig" liv. Når realiteten er at jeg flyttet hit for å studere og det var jeg fikk jobb. 

Du får være flåsete tilbake og si de får finne jobb og mann til deg i bygda da

AnonymBruker
Skrevet

De prøver nok bare å forstå deg. Folk har det med å ikke takle å ikke forstå andre mennesker, og lager derfor sine egne sannheter om dem..

Anonymkode: 8124f...313

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Litt "artig" situasjon, og motsatt fra deg. Min familie maste på meg for at jeg må finne meg kjæreste, og var "redd" for at jeg skal komme hjem å si at jeg er homofil. Så hver gang dem kom med dette kjæreste-maset, så svarte jeg med "Nei jeg har ikke funnet meg en gutt enda" og "jeg er vel kanskje homo da siden jeg ikke lykkes". 

Etter noen slike svar som dette stoppet dem å nevne dette med kjæreste til meg. 

Anonymkode: 9e1d7...29d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

😧😧 for en jeng med @#%*$£ 🤬 beklager om det er nær familie det er snakk om, men 😤😤 Blir oppgitt på dine vegne!

Når jeg hører dag inn og dag ut på klaging på mann/kone, barn, styr, stress med å få ungene hit og dit, krangling om en mann som ikke bidrar ol... så spør jeg megselv hvordan folk kan være lykkelige sammen 😂 Jeg kommer hjem fra jobb. Det er bare meg og kattene. Jeg slapper av i sofaen, jeg gjør hva jeg vil, når jeg vil, jeg storkoser meg som singel 😄 det er absolutt mulig å være lykkelig alene 💙

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk som tror og påstår sånt er bare folk som selv ikke klarer å være alene. Det er så typisk å tenke skaplesbisk og skaphomo om single. Vi er i 2021 og de aller fleste ville da bare ha sagt det hvis det var tilfelle. Herregud. Sånne holdninger er dårlige og fordomsfulle. 

Anonymkode: 5f9f2...a53

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber på et overgrepsmottak, og vet hvor viktig det er å få jobbet seg gjennom et slikt traume. Vil på det varmeste anbefale deg til å få hjelp. Hvis du synes det er skremmende å skulle begynne å tilnærme deg det, så kan et overgrepssenter, som f,eks Dixi være et bra sted å begynne, eller gå til din fastlege for å få en henvisning. Tenker at i ditt tilfelle, så bør du kanskje prøve å få til et behandlingsopplegg med en spesialist med avtale, og bruke litt tid på å  finne en behandler som jobber med overgrepstraumer, eller har god traumekompetanse. Det er sårt å lese at du er alene fordi det "føles tryggest". Vi mennesker er flokkdyr, og vi trenger en flokk ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Meget spesielt at din egen familie holder på slik, dette er da ikke noe andre har noe med? Broren til min mann er slik, over 30 år og aldri hatt kjæreste, men kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at meg og mannen min eller svigerforeldre spekulerer i hans legning. Aller minst sier det direkt til han. Dette er rett og slett ufint av din familie og jeg hadde sagt tydelig i fra var jeg deg!

Anonymkode: af1d7...6c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Meget spesielt at din egen familie holder på slik, dette er da ikke noe andre har noe med? Broren til min mann er slik, over 30 år og aldri hatt kjæreste, men kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at meg og mannen min eller svigerforeldre spekulerer i hans legning. Aller minst sier det direkt til han. Dette er rett og slett ufint av din familie og jeg hadde sagt tydelig i fra var jeg deg!

I min familie sa ingen det rett til søstera mi. Og det var vel sånn halvveis på spøk. Men alle var sånn hvorfor...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har aldri hatt kjæreste, og er over 30. Nå tror familien at jeg er lesbisk, fordi det er så rart at jeg aldri har hatt en kjæreste. Men jeg er ikke det. På noen som helst måte. Jeg har ingen venner heller. Familien min vet ikke at jeg ble voldtatt og gruppevoldtatt i ungdommen. Etter det har jeg ikke ønsket å være intim eller få kjæreste. Jeg har aldri prøvd engang. Jeg skal være singel og alene, det føles tryggest. Jeg har en hund, så er jo ikke alene. Men dette med at familien erter og også påstår at siden jeg aldri har hatt kjæreste så er jeg ifølge dem lesbisk. Det er visst slik at jeg er i skapet og tør ikke å være åpen og at jeg ikke burde være redd for å fortelle dem dette. 
Jeg er så lei av at erter og mobber meg, for noe som ikke er reelt og sant. 

Noe av samme skjedde meg. Jeg ble utsatt for overgrep som ung, og det tok meg lang tid før jeg traff en som jeg våget å satse på. Mine foreldre prøvde å være såkalt "støttende", og det var til tider litt humoristisk. Min mor klarte aldri å si ordet lesbisk, men sa konsekvent lepsisk. Så i årenes løp ble det mange forsøk på "alvorlige" samtaler ala: Du skal bare vite at det er helt i orden for oss dersom du er lepsisk.

Jeg traff min mann da jeg var 39. Vi har nå vært gift i mange, mange år. Ok, det ble ingen egne barn på meg, men fine bonusbarn og etterhvert bonusbarnebarn. Og min mor slo seg endelig til ro med at jeg likevel ikke var lepsisk. 

Anonymkode: c46f2...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: e8682...c1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil faktisk påstå å si at dette er "vanlig" kjærestemas fra familien. Kanskje det er godt ment, kanskje det er fordi dem ønsker at jeg/TS/andre skal finne "lykken" med kjærlighet. For dem så er det kanskje rart å være lykkelig som singel. Jeg tenker at spesielt foreldre tenker at barna deres fortjener kjærligheten, og at dem sårt ønsker at barna skal ha en livsledsager som tar vare på dem. Jeg oppriktig tror at det er gode hensikter bak dette maset og disse konfrontasjonene. Og når barna ikke lykkes over tid, så blir det vel fort spekulasjoner om legning også. Ikke vondsinnet, men likevel. 

Jeg er på 6. året singel etter at fruen forlot meg, og har opplevd dette gnålet selv. Det beste er å svare med samme mynt, og gjerne litt krast. Verken du eller familie oppnår noe med diskusjonen om man bare dikkedakker med hverandre. Det må svares hardt.

Anonymkode: 9e1d7...29d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Håper de som voldtok brenner i helvete. De fleste skjønner kanskje ikke at voldtektsofre ofte får en livstidsstraff. De får dype sår i sinnet som aldri forsvinner. 

Anonymkode: 5c697...886

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De fleste skjønner kanskje ikke at voldtektsofre ofte får en livstidsstraff. De får dype sår i sinnet som aldri forsvinner. 

Anonymkode: 5c697...886

Det er mye vondt som kan gi sår på sinnet. Men i våre dager finnes det hjelp å få, feks traumebehandlinger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er mye vondt som kan gi sår på sinnet. Men i våre dager finnes det hjelp å få, feks traumebehandlinger. 

Javel? Og hvordan får man disse? 

Er det kanskje ventelister? Er det kanskje strenge krav til time på DPS? Er det kanskje sykt dyrt for folk flest med privat psykolog? 

Anonymkode: c46f2...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...